Uw hulp is welkom

Er is al veel geschreven over de ABS op de R1100RT en er zijn ook al veel storingen en oplossingen gepost. Echter werd ik dit weekend, tijdens een overigens fantastische 4 daagse in Duitsland, verrast met een (voor mij) nieuwe situatie:
1. Motor contact aan: ABS lampjes op het dashboard knipperen dubbel aan uit (= normaal) én het tikken van het relais is hoorbaar.
2. Starten motor: nog steeds knipperen beide lampjes synchroon, is ook te verwachten want de accu is ok én de veelbesproken ABS-modificatie is juist uitgevoerd.
3. Wegrijden: het markante geluid bij de eerste keer wegrijden is niet te horen en de ABS-lampjes gaan om-en-om knipperen (storing).
Na een reset van de ABS-unit (zie verderop) gebeurt in 2 van de 3 gevallen hetzelfde, 1 op de 3 keer werkt de ABS normaal (inclusief klikken bij wegrijden).
Het resetten doe ik met de 'diagnose' kast die ik van onze vrienden van het BMWK-forum heb geleend (zie: https://www.bmwk.nl/webPaginas/sleutele ... agnose.htm) en hier lees ik ook de storingscode mee uit.
De code die ik uitlees is storing 7, hetgeen duidt op een defect stuurapparaat. Echter... als deze echt defect zou zijn dan verwacht je dat de ABS helemaal dood is en niet dat ie het soms wél doet... Kortom: ik ben nog niet bereid het apparaat 'op te geven'.
Maar 'wat dan' denk je dan...
Wie herkent het probleem en heeft een oplossing of wie heeft er tips over de juiste volgorde van uitsluiten van andere storingen (zoals een slecht contact, bedradingsprobleem, een defecte/haperende/vervuilde sensor of wat dan ook)?
Alvast dank voor het meedenken en hopelijk het voorkomen van een (dure) vervanging of (onterechte) uitschakeling van de ABS.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Michael
p.s.: Ik heb getracht met de zoekfunctie mijn probleem te vinden op het forum maar mijn syntactische zoekvaardigheden zijn niet erg goed ontwikkeld...