Kentekenplaten gevraagd

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Kentekenplaten gevraagd

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Mijn zoon verzamelt kentekenplaten. Heb je er nog een of misschien meer liggen? Liefst oude, of uit het buitenland. Ik kom ze graag een keer halen. En als het te ver is, betaal ik de verzendkosten.
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: kentekenplaten gevraagd

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Marcel,

Had ik dit iets eerder geweten had ik er eentje uit Curaçao meegenomen . . .

Overigens heb ik je post verplaatst naar RT Cafe ivm de relevatie van je onderwerp. Houd het wel even sticky voor je. _004
Marcel 1200rt schreef:Mijn zoon verzamelt kentekenplaten. Heb je er nog een of misschien meer liggen? Liefst oude, of uit het buitenland. Ik kom ze graag een keer halen. En als het te ver is, betaal ik de verzendkosten.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Kentekenplaten gevraagd

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Marcel,

Had ik dit eerder geweten.
Vorig jaar mijn garage uitgemest en aardig wat blauwe,gele en witte nummerplaten weggedaan.
Heb er zelf nog 1 die ik niet wegdoe.
Deze komt uit Canada tegen het poolgebied aan en is in de vorm van een ijsbeer.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _plate.jpg

Maar zal nog in de schuur en garage kijken of ik wat heb.
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Aaaah, nog geen dag te laat !
Gisteren - net voor de sleuteloverdracht aan de nieuwe bewoners - een rondje gemaakt naar het afvalstation. En daar zat een redelijk oude gele kentekenplaat bij.......
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Bart51
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Bart51 »

Bijna alle kentekenplaten van de auto's die ik heb gehad hangen bij mij aan de muur :)
Het is alleen jammer dat je van het laatste model geen kopie kan krijgen _003
Gelukkig ben je dus als je altijd een trekhaak hebt: dan heb je er in ieder geval een witte van _004
Als ik verhuis zal ik aan je zoon denken en mag hij ze allemaal hebben.
Alleen wil ik voorlopig nog niet verhuizen :D
Maar ik hang er een briefje bij met je forumnaam!

Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hoi Marcel,

ik heb er wel een paar, en ook nog om de hoek.
Stuur me even een pb'tje met je telefoonnummer, dan bel ik even voor een afspraak.

Groet, Aad
Marcel 1200rt

beckysmile schreef:Hoi Marcel,

ik heb er wel een paar, en ook nog om de hoek.
Stuur me even een pb'tje met je telefoonnummer, dan bel ik even voor een afspraak.

Groet, Aad
Hee Aad,

Hartstikke bedankt voor het brengen van die mooie platen. _004 _004 Vooral die zwarte van California is super. :D

Gr,
Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Hee Marcel,

gisteravond in de regen op de fiets, zie ik ineens een kentekenplaat op straat liggen... ik dacht meteen aan je zoon en heb de plaat meegenomen :D (er waren geen huizen in de buurt....).
Maar goed, ik was ondertussen vergeten dat de voorkeur uitgaat naar de wat meer unieke exemplaren. Dit is een witte aanhangerkenteken van hooguit 7 jaar oud _001 , niet echt een collectorsitem, maar vooruit maar. Als hij belangstelling heeft kunnen we iets afspreken.....

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Marcel 1200rt

JoJothefirst schreef:Hee Marcel,

gisteravond in de regen op de fiets, zie ik ineens een kentekenplaat op straat liggen... ik dacht meteen aan je zoon en heb de plaat meegenomen :D (er waren geen huizen in de buurt....).
Maar goed, ik was ondertussen vergeten dat de voorkeur uitgaat naar de wat meer unieke exemplaren. Dit is een witte aanhangerkenteken van hooguit 7 jaar oud _001 , niet echt een collectorsitem, maar vooruit maar. Als hij belangstelling heeft kunnen we iets afspreken.....

[groet]

JoJo
Hoi Jojo,

Dan moet k van Heële naar Grunn rijden, of we moeten weer samen een rijtraining doen :D

Marcel
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou toch willen adviseren kentekenplaten die op de weg gevonden worden, netjes in te leveren cq aan te melden bij de afdeling gevonden voorwerpen van de gemeente waar de kentekenplaat gevonden is.
Bij vermissing van 1 of meerdere kentekenplaten wordt er geadviseerd aangifte te doen bij de politie.
(en loop je dus zeker risico op een mogelijke aanklacht van verduistering als je een gevonden voorwerp niet aanmeld)
Aangezien het helaas voor komt dat met gestolen (of gevonden? _001 ) kentekenplaten ook misdrijven gepleegd worden, zoals tanken zonder te betalen.

Daarnaast is het m.i. een zaak van goed fatsoen om datgene wat je gevonden hebt, daar melding van te maken bij de voorgenoemde afdeling van de gemeente.
En niet vergetende dat er ook wetten zijn aangaande gevonden voorwerpen en zelfs APV's.
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Precies!
JoJothefirst
2024
2024

Marcel 1200rt schreef: Hoi Jojo,

Dan moet k van Heële naar Grunn rijden, of we moeten weer samen een rijtraining doen :D

Marcel
Heb jij je opgegeven voor het RT-treffen? Hij past bij mij in de topkoffer, dus ik zou hem mee kunnen nemen.....

En ja, was het overdag geweest en bijvoorbeeld in de bebouwde kom en het had niet zo geregend, dan zou ik meer werk gemaakt hebben van het terugbezorgen van deze plaat, zeker als het om een gele kentekenplaat zou gaan. Maar de omstandigheden waren anders. Uiteindelijk is het wel de plicht van de eigenaar om de plaat deugdelijk te bevestigen. Kennelijk ging er daar al iets mis...

JoJo

(Vanaf mijn iPhone)
Marcel 1200rt

Hoi Jojo,

Nee, ik kan helaas niet naar het RT-treffen komen.

En als ik de reactie van hierboven lees denk ik dat ik er vanaf zie, want: jij doet onterecht geen aangifte bij de politie, jij loopt kans op strafvervolging wegens verduistering, jij handelt onfatsoenlijk en jij overtreedt plaatselijke regels. Ik wil niet dat jij straks een strafblad hebt, er vanuit gaande dat je dat nog niet hebt. :D En als ik de plaat van je aanneem komt daar voor mijn nog heling bij denk ik. :O

Ik heb pas van iemand uit Heerlen enkele schitterende platen gekregen. Omdat het hele oude platen zijn denk ik dat de overtredingen en misdrijven verjaard zijn. :D

Het zal een goed bedoeld advies zijn, maar van deze reactie en het 'precies' erachter aan krijg ik pijn in mijn buik. :roll:
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja. het is goed bedoelt advies;
En de oplossing is eenvoudig, door in de bewuste gemeente aangifte te doen van de vondst, heb je een bewaarplicht (en onderhoudsplicht) van een jaar. Daarna is het je eigendom.

Je hoeft geen aangifte te doen bij de politie van een gevonden voorwerp, dat moet tegenwoordig bij gemeente.
Degene die de kentekenplaat verloren is, kan het beste wel aangifte doen bij de politie, voor het geval zijn verloren kentekenplaat misbruikt wordt en voor dat een kentekenplaat met duplicaatcode is aangeschaft.

Als je iets gevonden hebt op straat zie ik het niet meer als fatsoenlijk en burgerplicht dat netjes af te handelen.
Dat je ondertussen de gevonden kentekenplaat bij iemand anders in bewaring geeft lijkt mij niet zo'n groot probleem.

Daarnaast is het de wet en die zou iedereen moeten kennen.
Om daar nou pijn in je buik van te krijgen vindt ik een beetje overtrokken.
J vd B te V

En ik wil niet flauw doen, maar ik zeg ook nu weer: "precies".
Zonder smiley!
J vd B te V

Correctie op die bewaarplichtduur, Rob.
Ik vond vorig jaar een dure Ray Ban.
Die werd na drie maanden mijn eigendom.
Werd via officiële brief van de gemeente hiervan op de hoogte gesteld.
(Heb er ook voor in het wijkkrantje geadverteerd, dat er een mooie zonnebril bij de gemeente lag te wachten op de rechtmatige eigenaar. )
Marcel 1200rt

pfffff........... :(
J vd B te V

Gezien deze laatste kinderachtige reactie verkies ik om verder niet meer deel te nemen aan deze discussie.
Want we gaan heel hard off topic (en bergaf)
JoJothefirst
2024
2024

dutchmidiman schreef:....voor het geval zijn verloren kentekenplaat misbruikt wordt en voor dat een kentekenplaat met duplicaatcode is aangeschaft.
Het gaat hier om een witte kentekenplaat hé..... van misbruik en een duplicaatcode is hierbij geen sprake.
Maar goed, als Marcel er geen belang bij heeft..... moet'ie maar terug naar de rechtmatig eigenaar. Niet alleen hij blij!

[groet]

JoJo

(Vanaf mijn iPhone)
J vd B te V

Ook bij een witte plaat is sprake van een duplicaatcode
Sorry, ik had beloofd niet meer te reageren, maar dit wilde ik toch even recht zetten.
Correctie: als de gele plaat een duplicaatcode heeft,moet die ook op de witte plaat te zien zijn. Dus als de gele plaat in de hoek een 1 of 2 of erger heeft, dan moet de witte plaat dat ook hebben
Laatst gewijzigd door J vd B te V op 19 jan 2014, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
JoJothefirst
2024
2024

J vd B te V schreef: Ik vond vorig jaar een dure Ray Ban.
Is idd een beetje off-topic, maar toch ben ik benieuwd of je hetzelfde ondernomen zou hebben als het een goedkoop zonnebrilletje was geweest. Zoeen van een tientje op de markt. Persoonlijk twijfel ik daaraan. En zoveel kost zo'n witte kentekenplaat ook, dus waar hebben we het over?
Maar goed, back to topic maar weer.

[groet]

JoJo

(Vanaf mijn iPhone)
beckysmile

Ha Marcel, die platen die je van mij hebt gekregen, waren op die aanhangerplaat na gewoon allemaal van mijn eigen auto's afkomstig.
Het Amerikaanse kenteken was vervallen door import, en dat geldt ook voor alle Duitse platen, allemaal bedoeld voor export, en dus maar beperkt geldig, zoals ook op de plaat zelf te zien is.

Wat betreft de rest van de discussie, zolang je die platen aan de muur hebt hangen, zal het de politie worst zijn of je ze inlevert op het bureau, is voor hun een hoop werk, en die tijd kunne ze m.i. veel beter aan andere dingen besteden, zoals het oprllen van drugslabs in woonwijken e.d., daar hebben we met z'n allen veel meer belang bij.

Groet, Aad
Marcel 1200rt

beckysmile schreef:Ha Marcel, die platen die je van mij hebt gekregen, waren op die aanhangerplaat na gewoon allemaal van mijn eigen auto's afkomstig.
Het Amerikaanse kenteken was vervallen door import, en dat geldt ook voor alle Duitse platen, allemaal bedoeld voor export, en dus maar beperkt geldig, zoals ook op de plaat zelf te zien is.

Wat betreft de rest van de discussie, zolang je die platen aan de muur hebt hangen, zal het de politie worst zijn of je ze inlevert op het bureau, is voor hun een hoop werk, en die tijd kunne ze m.i. veel beter aan andere dingen besteden, zoals het oprllen van drugslabs in woonwijken e.d., daar hebben we met z'n allen veel meer belang bij.

Groet, Aad
Hoi Aad,

Het zijn schitterende platen en mijn zoon is er erg blij mee. Nogmaals bedankt.

Groet,
Marcel
beckysmile

Hoi Marcel,

ik heb er weer eentje voor je zoon, van mijn eigen total loss.
Stuur me even een pb'tje voor het afhaaladres.

Groet, Aad

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”