white schreef:Kan die kap er niet af?
Op onze RT bestond de radiobak uit 2 delen, en kon het bovenste deel (wat je dus in de weg zit) eraf.
Ik meen ook schroeven te zien op de foto die dit ondersteunen.
klopt, maar die schroeven zitten deels onder de verkapping zelf en die aan de zijkanten zitten onder de kuipdelen....
Isaac schreef:Als de led lampen storing veroorzaken, is het dan niet beter om die te ontstoren?
Het gaat om de oorzaak en iet om het gevolg. Een spoeltje met 2 condensatoren nabij de led lampen zouden de nodige storing moeten onderdrukken.
Nu kan je uiteraard ook de radio proberen te filteren maar het effect zal veel minder zijn omdat alle draden die langs de led lamp draden lopen gewoon het signaal overpakken en verder meenemen in de installatie.
heb het ontstoordertje al tussen de voeding van de leds, de voeding van het relais, de massa van de leds, en de massa van het relais gehad,
dit alles heeft geen invloed op de storing, mijn inziens storen de leds echt op het antenne signaal en heeft de onstoorder in de voeding van de radio ook geen zin, echter niet geprobeerd is niet gewonnen.....
als het effectief is dat het antenne signaal word verstoord heb ik ook geen idee meer hoe dit op te lossen.

ik dacht slapend rijk te worden...... thx Faithless