
Give me data and enjoy

[media]WYlk9C1o0nk[/media]
Moderator: RT_Patrick
Dan is dat waarschijnlijk een motor zonder klopsensor, een wat oudere motor zoals de R1150XXTon1959 schreef:Bij een motor waar het niet in hoeft bied het geen voordeel. Af en toe hoor ik er wel eens een berg oprijden waar het wel voordelen geeft. Dan hoor je de motor keihard pingelen maar ze herkennen het geluid niet. En als je zo'n zuiger ziet van iemand die regelmatig met zo'n pingelende motor rijd dan schrik je.
Inderdaad lange filmpjes ik keek ze ook niet tot het eind.HansD schreef:Ik heb het einde van het filmpje niet gehaald. Beetje langdradig en vooral een enorm zelfingenomen man!
Mooi verhaal maar het klopt niet. Octaangetal heeft te maken met klopvastheid (= weerstand tegen zelfontbranding) en dat je in een racemotor met een hogere compressie ook een brandstof met hoger octaangetal wilt hebben is dus logisch. Zeer waarschijnlijk had deze brandstof ook een veel hogere verbrandingswaarde en daar kon dat gat in je zuiger wel eens van komen, niet van het hogere octaangetal. De man die je dat vertelde had een beetje last van klokken en klepels.Chris Wils schreef:Hallo.
In 2003 was ik in Amerika,op een BMW treffen op het racecircuit van
Barber Motorsport in Birmingham Alabama. Daar had men een benzinepomp staan,
met 120 octane. Toen ik vroeg om een tankje vol van dat spul,zei men:
Dan gaat er een gat in uw zuiger branden vanwege de hoge octaan,want
deze pomp was enkel voor racewagens.De prijs van die 120 octaan was wel x3
,2dollar per galllon voor gewone 93 octaan,en 6 dollar voor de 120 octaan benzine.
Salu.
Chris.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!