Nu heb ik een paar weken geleden een Schuberth M1 geprobeerd. Ik dacht, ik rij toch vaak met open helm, dus waarom geen jethelm. De geïntegreerde microfoon en speakers spraken mij erg aan, want ik hou wel van technische snufjes. Dus ook meteen de SRC er bij gekocht. De helm zat in de winkel redelijk. Maar toen ik ging rijden merkte ik meteen dat de helm veel meer herrie maakte dan mijn oude HJC. Ik rij overigens altijd met oordoppen in. Ik ben gelijk weer omgedraaid en heb de helm weer naar de winkel gebracht. Gelukkig vonden ze het geen probleem en kreeg ik mijn geld weer terug. Ik vond het wel jammer, want ik had (te) hoge verwachtingen van de Schuberth. Vooral op het gebied van geluid. Verder vond ik de helm trouwens wel goed hoor, maar een stille helm vind ik wel belangrijk.
Omdat Schuberth zoveel reclame maakt dat ze stille helmen produceren, wilde ik vervolgens voor de C3 pro gaan of voor een system 6 evo van BMW. Beetje afhankelijk van de pasvorm ook natuurlijk. Maar nu zag ik gisteren dat er een Schuberth C4 aan zit te komen, met de technische snufjes waar ik van hou. Ik ben blij dat ik dus nog niets gekocht heb, want ik kan nog best even wachten tot april 2017.
Nu ben ik ondertussen wel nieuwsgierig naar de ervaringen met een Schubert systeemhelm.
Zijn ze echt zo stil en dan natuurlijk met name op de RT?
Kan je er ook "open" mee rijden?