ReinierS schreef:Klopt, had ik al geprobeerd maar zonder de doppen hoor je dan wel weer meer geruis..
Hmm, ik moet eerlijk bekennen dat mij dat in mijn situatie nog niet is opgevallen.
Ik zal daar eens op gaan letten.
ReinierS schreef:Flapje had ik al ontdekt. Sommige helmen blijven idd veel kou doorgeven via de ("gesloten") ventilatie kanalen. Mooie oplossing van Sjubbie 
Al met al ben ik heel erg tevreden over de Schuberth C3, ook qua comfort e.d.
En heel erg ontevreden over de Nolan N103 qua geluid e.d.
Als ik die draag zonder oordoppen heb ik binnen 5 minuten op de snelweg al last van lawaai op de oren.
Maar dat is mijn werk-helm en heel gemakkelijk voor wat betreft de Bleutooth (N-Com vreet vrijwel alles wat ik heb) of draadgebonden.
Daarin voorziet de Schuberth SRC flink minder, maar dat is een andere topic (en als reeds de revue gepasseerd in een ander draadje

)
Bij aanschaf dient de C3 in eerste instantie ietwat strak te zitten, dan kan de helm naar je hoofd vormen.
Belangrijkste indicatie vindt ik (maar ben zeker geen expert) dat de helm-rand niet op je wenkbrauwen zit, maar een centimeter daarboven. (ongeveer).
Een goede motorzaak laat je de helm proberen en ff een uurtje in de zaak meer rondlopen, koffie/thee drinken etc.