Zumo 590 de weg kwijt
Moderator: RT_Patrick
- wil_kok
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Zumo 590 de weg kwijt
Hallo,
Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn Zumo letterlijk de weg kwijtraakt.
Ben een route aan het rijden, krijg de juiste aanwijzingen.
Dan krijg ik de melding "rijdt naar 'weg', over x mtr of km".
Op dat moment is het als mis.
De route staat nog wel aangegeven, maar de navigatie gaat dan ineens "u nadert ....." meldingen geven op het scherm.
Er staan dan ineens allemaal vlaggen op de route. Zoveel dat ik zelfs de route niet meer kan zien en bij elke vlag geeft hij een melding "u nadert ...".
Als ik de route blijf volgen staan eerst de richtingpijlen nog wel in het scherm, maar geeft de navigatie het niet meer vocaal door.
Dan is ook de route lijn weg, maar nog wel de richting aanduidingen. Dan houden ook de routepijlen op.
In het scherm staat dan rijdt naar een punt op de route die reeds is geweest.
Ik laat deze route in takt, maar ga naar Apps en kies weer dezelfde route, hij staat dan gelukkig bovenaan in de lijst.
Selecteer het eerstvolgende route punt.
De route werkt weer.
Soms heb ik dit 1 of 2x per rit, soms ook vaker.
Dit komt met name voor als de route een punt heeft naast de weg of ik om moet rijden vanwege een omleiding.
Heb de Zumo al een volledige fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld.
Heb in Basecamp de routes opnieuw herberekend in de juiste, dus dezelfde, kaart als die op de Zumo staat.
Ben zelfs zover gegaan dat ik Basecamp heb verwijderd en weer opnieuw heb geïnstalleerd.
Wie heeft er een idee hoe dit komt of hoe ik dat op kan lossen.
Het is niet onoverkomelijk maar wel heel vervelend.
Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn Zumo letterlijk de weg kwijtraakt.
Ben een route aan het rijden, krijg de juiste aanwijzingen.
Dan krijg ik de melding "rijdt naar 'weg', over x mtr of km".
Op dat moment is het als mis.
De route staat nog wel aangegeven, maar de navigatie gaat dan ineens "u nadert ....." meldingen geven op het scherm.
Er staan dan ineens allemaal vlaggen op de route. Zoveel dat ik zelfs de route niet meer kan zien en bij elke vlag geeft hij een melding "u nadert ...".
Als ik de route blijf volgen staan eerst de richtingpijlen nog wel in het scherm, maar geeft de navigatie het niet meer vocaal door.
Dan is ook de route lijn weg, maar nog wel de richting aanduidingen. Dan houden ook de routepijlen op.
In het scherm staat dan rijdt naar een punt op de route die reeds is geweest.
Ik laat deze route in takt, maar ga naar Apps en kies weer dezelfde route, hij staat dan gelukkig bovenaan in de lijst.
Selecteer het eerstvolgende route punt.
De route werkt weer.
Soms heb ik dit 1 of 2x per rit, soms ook vaker.
Dit komt met name voor als de route een punt heeft naast de weg of ik om moet rijden vanwege een omleiding.
Heb de Zumo al een volledige fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld.
Heb in Basecamp de routes opnieuw herberekend in de juiste, dus dezelfde, kaart als die op de Zumo staat.
Ben zelfs zover gegaan dat ik Basecamp heb verwijderd en weer opnieuw heb geïnstalleerd.
Wie heeft er een idee hoe dit komt of hoe ik dat op kan lossen.
Het is niet onoverkomelijk maar wel heel vervelend.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: Zumo 590 de weg kwijt
Ik zou zeker even het youtube filmpje van MrGPS over harde en zachte via-punten doornemen. Dit zou er mee te maken kunnen hebben.
Als je een hard viapunt hebt gemist, bijvoorbeeld doordat deze naast de weg staat en niet erop, dan blijft de Zumo daar over zeuren.
Als je een hard viapunt hebt gemist, bijvoorbeeld doordat deze naast de weg staat en niet erop, dan blijft de Zumo daar over zeuren.
- wil_kok
Hans, bedankt voor je reactie, maar alle tussenliggende punten heb ik zacht.
Hooguit een tussenstop staat aan als hard punt.
Het lijkt wel dat als het mis gaat hij toch deze punten gaat melden, met u nadert....
Hooguit een tussenstop staat aan als hard punt.
Het lijkt wel dat als het mis gaat hij toch deze punten gaat melden, met u nadert....
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Heb je dit met meerdere routes, of slechts 1? Hebben die routes iets gemeenschappelijks? Kortom, zit het in de routes, of zit het in het toestel?
- Nico4sen
- 2023
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Heb bij sommige routes iets vergelijkbaars, maar dan zonder de vlaggetjes. Ook wordt de route dan ineens een aantal duizenden km langer. Vorig zover ik het kan beoordelen, ligt het hem aan de route en niet aan de Zumo.
Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
- mikanos
- Land: Zuid-Holland
- Woonplaats of omgeving: Gorinchem
Je moet inderdaad even je navi helemaal schoonmaken. Dit gaat eenvoudig met het programma Javawa device manager. Zie de handleidingvan mr gps op YouTube.
https://youtu.be/cb5G5_V8Cl4
Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
https://youtu.be/cb5G5_V8Cl4
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
- wil_kok
Ik heb het met meerdere routes, maar meestal als ik als basis een track gebruik in Basecamp en daar dan een route van maak.
Toestel nog niet helemaal schoongemaakt, maar wel teruggezet naar de fabrieks instellingen.
Heb zelfs de kaart opnieuw geïnstalleerd, voor de zekerheid.
Zal naar aanleiding van genoemde Youtube film ook via Javawa het toestel nog een keer schoonmaken, daarna nog een keer terug zetten naar fabrieks instellingen. Schoner kan volgens mij niet.
Zal dan een route rijden en kijken wat er gebeurt.
Wordt vervolgd.
Bedankt voor alle input.
Toestel nog niet helemaal schoongemaakt, maar wel teruggezet naar de fabrieks instellingen.
Heb zelfs de kaart opnieuw geïnstalleerd, voor de zekerheid.
Zal naar aanleiding van genoemde Youtube film ook via Javawa het toestel nog een keer schoonmaken, daarna nog een keer terug zetten naar fabrieks instellingen. Schoner kan volgens mij niet.
Zal dan een route rijden en kijken wat er gebeurt.
Wordt vervolgd.
Bedankt voor alle input.

- mikanos
- Land: Zuid-Holland
- Woonplaats of omgeving: Gorinchem
Ik had namelijk ook dat hij vastliep en niet meer goed werkte. Fabrieksinstelling werkte niet. Na de grote schoonmaak werkte alles weer perfect
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Advies: zet gewoon 1op1 die track naar het toestel. (herberekenen uitschakelen).wil_kok schreef:Ik heb het met meerdere routes, maar meestal als ik als basis een track gebruik in Basecamp en daar dan een route van maak.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2754 Weergaves
-
Laatste bericht door Wullum
-
- 4 Reacties
- 3269 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT
-
- 0 Reacties
- 4374 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
-
Nieuw bericht 2 liter motorolie kwijt op 500 km?
door Luigi Guzman » » in Overige Techniek & Mechanica - 12 Reacties
- 3139 Weergaves
-
Laatste bericht door Luigi Guzman
-