remmen ontluchten 1150RT
Moderator: RT_Patrick
remmen ontluchten 1150RT
hallo,
weet iemand hoe je de remmen van een 1150 RT uit 2004 moet ontluchten,
weet iemand hoe je de remmen van een 1150 RT uit 2004 moet ontluchten,
Re: remmen ontluchten 1150RT
Met een speciaal ontluchting apparaat bij de dealer of specialist . De tank moet er ook af .
Ik doe alles zelf aan mijn motor behalve de remvloeistof verversen. Als je hem zonder tank naar de dealer brengt ben je voor een paar tientjes klaar.

Ik doe alles zelf aan mijn motor behalve de remvloeistof verversen. Als je hem zonder tank naar de dealer brengt ben je voor een paar tientjes klaar.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: remmen ontluchten 1150RT
Inderdaad, voor dit type doe ik het ook zo, ik laat dan ook meteen de koppeling doen, gaat in één moeite door!vioma schreef:Met een speciaal ontluchting apparaat bij de dealer of specialist . De tank moet er ook af .![]()
Ik doe alles zelf aan mijn motor behalve de remvloeistof verversen. Als je hem zonder tank naar de dealer brengt ben je voor een paar tientjes klaar.


Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: remmen ontluchten 1150RT
Hoi.
Was al een tijdje terug vraag naar een verhaaltje over het verversen van de remvloeistof in het i-ABS, dus bij deze.
Brommert in kwestie is een GS, maar dat maakt voor deze systemen niet uit.
Eerst de koppeling even gedaan.
Ontluchtertje opzoeken, nippel erin en slangetje eraan.

Potje net niet leegpompen om geen lucht te happen en een bandje om het hendel, pomp is nu dicht en pakt zo geen lucht.
Met wat keukenpapier de rest opdeppen.

Opvullen met schone vloeistof en pompen tot er uit de andere kant ook schoon verschijnt.
Nippel dicht en potje op nivo brengen, klaar.
Nu de remmerij;
Onder de tank vind je dit;

Bedrading en overloopslangen zijn er al af om aan de nippels te komen, 6 stuks, 3 voor het voorremcircuit, 3 voor de achterkant.
Deze loop je per circuit af, 1-2-3 en als laatste de 1e nog een keer, nippeltje open en pompen maar.
Zelfde verhaal als bij de koppeling, geldt hier ook voor de pomp, pompen tot bijna leeg, vastzetten en schoondeppen.
Hier nippel 1 in actie, heb ze allemaal een merkje gegeven, zodat dit duidelijk is.

Als je deze allemaal gehad hebt, is het aanstuur gebeuren klaar en kan je aan de bekrachtigde kant gaan beginnen.
Bedrading aansluiten.
Remtang loshalen, nippel open en een bandenlichter tussen de blokken om de ouwe vloeistof erachter weg te drukken.

Dan op het hydrauliek het dopje van het reservoir eraf en het zeefje eruit.

Contact aan.
De nippel op de remtang openen en rustig op het remhendel duwen tot de pomp gaat lopen, en de olie uit de slang loopt.
Vanzelf zie je nu lucht komen.
Hendel loslaten.
Op het instrumentenpaneel brand nu het ABS paniek lampje om aan te geven dat de vloeistof op is.
Contact uit en bijvullen.
Contact weer aan en weer op het hendel duwen, je zal nu schone vloeistof uit de slang zien komen, zonder bellen.
Hendel weer los en contact af.
Zeef terughangen in het reservoir en bijvullen tot het indicatertje in het zeefje.
Voorkant gaat op dezelfde manier.
Alles afmonteren en evt gemorste vloeistof wegvegen, als je flink hebt lopen knoeien, afspoelen met de tuinslang.
Zorg dat je voldoende vloeistof hebt, ik redde het net met een halve liter en een staartje van de vorige keer.
Groeten, Paul.
Was al een tijdje terug vraag naar een verhaaltje over het verversen van de remvloeistof in het i-ABS, dus bij deze.

Brommert in kwestie is een GS, maar dat maakt voor deze systemen niet uit.
Eerst de koppeling even gedaan.
Ontluchtertje opzoeken, nippel erin en slangetje eraan.

Potje net niet leegpompen om geen lucht te happen en een bandje om het hendel, pomp is nu dicht en pakt zo geen lucht.
Met wat keukenpapier de rest opdeppen.

Opvullen met schone vloeistof en pompen tot er uit de andere kant ook schoon verschijnt.
Nippel dicht en potje op nivo brengen, klaar.
Nu de remmerij;
Onder de tank vind je dit;

Bedrading en overloopslangen zijn er al af om aan de nippels te komen, 6 stuks, 3 voor het voorremcircuit, 3 voor de achterkant.
Deze loop je per circuit af, 1-2-3 en als laatste de 1e nog een keer, nippeltje open en pompen maar.
Zelfde verhaal als bij de koppeling, geldt hier ook voor de pomp, pompen tot bijna leeg, vastzetten en schoondeppen.
Hier nippel 1 in actie, heb ze allemaal een merkje gegeven, zodat dit duidelijk is.

Als je deze allemaal gehad hebt, is het aanstuur gebeuren klaar en kan je aan de bekrachtigde kant gaan beginnen.
Bedrading aansluiten.
Remtang loshalen, nippel open en een bandenlichter tussen de blokken om de ouwe vloeistof erachter weg te drukken.

Dan op het hydrauliek het dopje van het reservoir eraf en het zeefje eruit.

Contact aan.
De nippel op de remtang openen en rustig op het remhendel duwen tot de pomp gaat lopen, en de olie uit de slang loopt.
Vanzelf zie je nu lucht komen.
Hendel loslaten.
Op het instrumentenpaneel brand nu het ABS paniek lampje om aan te geven dat de vloeistof op is.
Contact uit en bijvullen.
Contact weer aan en weer op het hendel duwen, je zal nu schone vloeistof uit de slang zien komen, zonder bellen.
Hendel weer los en contact af.
Zeef terughangen in het reservoir en bijvullen tot het indicatertje in het zeefje.
Voorkant gaat op dezelfde manier.
Alles afmonteren en evt gemorste vloeistof wegvegen, als je flink hebt lopen knoeien, afspoelen met de tuinslang.
Zorg dat je voldoende vloeistof hebt, ik redde het net met een halve liter en een staartje van de vorige keer.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: remmen ontluchten 1150RT
Paul,
een mooi beeldverslag
- daar hou ik wel van.
Walter
een mooi beeldverslag

Walter
Re: remmen ontluchten 1150RT
PPffoeei, inderdaad goed beschreven. Binnenkort moet ik het Ho-water vervangen en met deze beschrijving erbij durf ik het aan om het zelf te doen. Dank !
Re: remmen ontluchten 1150RT
Bedankt voor jullie reacties en Paul ook bedankt voor de duidelijke uitleg.
Gr. Cor
Gr. Cor
Re: remmen ontluchten 1150RT
Ik heb twee linker handen en die jeuken zowaar om zelf eens de mouwen op te rollen... Ik gebruik dan toch maar liever m'n verstand en blijf er met m'n fikken van af! :-) Mooi verslag!!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht