Remmen ontluchten
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Remmen ontluchten
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- PaulRS
Dat ding vervangen door een normaal nippeltje is de beste optie, even heetstoken om de Loctite te smelten.
Of, als je dat niet wilt, zit er bovenin dat ding een inbus prop, deze draai je eruit, dan zie je een kogelklepje.
Met een normaal nippeltje kan je deze indrukken en ontluchten zoals je gewend bent.
Je hebt dus zowiezo een normaal nippeltje nodig, M10x1.
Groeten, Paul.
PaulRS schreef:Hoi.
Dat ding vervangen door een normaal nippeltje is de beste optie, even heetstoken om de Loctite te smelten.
Of, als je dat niet wilt, zit er bovenin dat ding een inbus prop, deze draai je eruit, dan zie je een kogelklepje.
Met een normaal nippeltje kan je deze indrukken en ontluchten zoals je gewend bent.
Groeten, Paul.
Heb ik gelijk gedaan zit nu een nippel in en na het ontluchten graaft hij zich weer in het asfalt.
[quote="ton grosjean"
[/quote]PaulRS schreef:Hoi.
Groeten, Paul.
- PeteRT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSa
- Land: Nedreland
- Woonplaats of omgeving: Berkel en Rodenrijs
Re: Remmen ontluchten
Hoe ontlucht je de remmen van een R1100RT met ABS? Ik zag in het R1150 onlucht item een mooi verhaal van Paul. Zijn de handelingen voor een R1100RT hetzelfde?
Dank alvast
Groet
Peter
'10---> ZX-7 (1993)
'03-'09 RSV 1000 (2001)
'05-'06 R1100RS (1995)
'06-'12 R1100RT (1999)
'12-'22 R1200GSA (2006)
'22---> R1200GSA (2015)
Re: Remmen ontluchten
Ik ben lang dus voor mij een fluitje van een cent om knijpen en nippel openen / sluiten met twee handen tegelijk te doen, kan me voorstellen dat als je niet zulke lange armen hebt, het moeilijker wordt.
Denk goed aan spatten, remvloeistof is agressief.
Als er veel lucht uit het kleine gaatje in het reservoir blijft komen, kan het zijn dat er iets mis is met je hoofdremcylinder.
Controleer dan goed of er geen vloeistof bij je remhandle naar buiten lekt en leg er een doek onder uit voorzorg, kuipdelen spuiten is prijzig!
Mijn rem bleef ook sponzig.
Ik heb een revisiesetje gemonteerd, er zat vooral veel corrosie aan het uiteinde van de cylinder en heb alles goed schoongemaakt met een papieren doek.
Gebruik nooit een schuurpapiertje.
De mijne lekt niet meer maar ik hou het wel goed in de gaten.
Advies van diverse BMW dealers; vervang de comlete hoofdremcylinder als je rempotje van binnen aluminiumkleurig is.
Is het potje bruin van binnen is, is het een nieuwer en beter type.
Deze zijn goed te reviseren.
Tot slot, spoel voldoende vloeistof door, je hebt door het abs veel meer leidingen etc. om door te spoelen.
Groet, Jaap
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht