Gisteren tijdens een tussenstop (gelukkig

Mijn eerste verdachte was de aftapplug van het cardan omdat hier de druppels aanhingen.
Deze vaster gedraaid, de boel schoongemaakt en de laatste paar km's rustig naar huis gereden.
Thuis bleek het lekken niet gestopt, en na inspectie via de vulopening blijkt de het oliepeil in het cardan zelf netjes tot aan het schroefdraad te staan.
Na het los priegelen van de rubberen stofhoes kwam er nog een aardige scheut olie te voorschijn.
Conclusie is dus dat de keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak het begeven heeft? Logisch?
Na het verwijderen van het achterwiel, cardan en de cardan-as (en de resterende versnellingsbak olie) is deze keerring te bereiken/vervangen?
Laatste vraag, wanneer ik de boel toch open heb liggen zou ik graag de splines willen smeren: heeft het de voorkeur om speciaal vet te halen bij de BMW-dealer? Of voldoet ander vet net zo goed?
Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis
