Ruilen radio tegen ander merk
Moderator: RT_Patrick
- ThomasAC
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Ruilen radio tegen ander merk
Beste RT'lers,
omdat het origineel radio niet zo erg goed is ben ik van plan een ander radio te plaatsen. Verloopstekkers voor het elektrisch gedeelte bestaan, dit zal geen probleem zijn, denk ik. Maar: Is een derglijk radio met de afstandbediening aan het stuur te bedienen en wordt het in het display weer gegegeven. Iemand ervaring daarmee ?
omdat het origineel radio niet zo erg goed is ben ik van plan een ander radio te plaatsen. Verloopstekkers voor het elektrisch gedeelte bestaan, dit zal geen probleem zijn, denk ik. Maar: Is een derglijk radio met de afstandbediening aan het stuur te bedienen en wordt het in het display weer gegegeven. Iemand ervaring daarmee ?
Met vriendelijke groeten uit Heerlen
Thomas
K1200GT
Thomas
K1200GT
Re: Ruilen radio tegen ander merk
Ja, dat zal je niet kunnen integreren zoals de bestaande radio met je dashboard, die ondersteund alleen maar de OEM radio's.
De verloopstekker op de OEM radio is redelijk specifiek des BMW's.
En die radio is, afhankelijk van modeljaar, van Alpine of een ander merk-die-ik-ff-kwijt-ben.
Maar laten we terug gaan naar het begin, wat bevalt je niet aan de radio dan?
Dat het radio-ontvangst niet denderend is? Dat is de antenne, die kan je vervangen.
Is een standaard FM radio antenne met een standaard connector. En is inderdaad geen goede antenne.
Dat het geluid boven een bepaalde snelheid niet meer zo goed hoorbaar is? Dat kan je alleen maar oplossen door een radio met nog meer vermogen of j moet het geluid, al dan niet draadloos, omleiden naar je oordopjes o.i.d.
Dus, ben benieuwd wat er niet zo goed aan is, dan is het prima mogelijk oplossingen te duiden.
De verloopstekker op de OEM radio is redelijk specifiek des BMW's.
En die radio is, afhankelijk van modeljaar, van Alpine of een ander merk-die-ik-ff-kwijt-ben.
Maar laten we terug gaan naar het begin, wat bevalt je niet aan de radio dan?

Dat het radio-ontvangst niet denderend is? Dat is de antenne, die kan je vervangen.
Is een standaard FM radio antenne met een standaard connector. En is inderdaad geen goede antenne.
Dat het geluid boven een bepaalde snelheid niet meer zo goed hoorbaar is? Dat kan je alleen maar oplossen door een radio met nog meer vermogen of j moet het geluid, al dan niet draadloos, omleiden naar je oordopjes o.i.d.
Dus, ben benieuwd wat er niet zo goed aan is, dan is het prima mogelijk oplossingen te duiden.
- ThomasAC
Hallo,
het radio is van het merk Becker. Of zich een goed merk, alleen kun je geen mp3 afspelen omdat de cd speler alleen het gewoone formaat afspeeld. Ik heb al de achterste luidsprekers van het radio aangesloten op mijn baehr ultima. Dit kun je regelen met de fader. Radio luisteren met de frontspeakers ben ik geen friend van, ik wil tijdens het rijden niemand lastig vallen met mij musiksmaak :lol:
Het was ook maar een idee maar als ik de randapperatuur niet kan gebruiken blijft het gewoone radio in zitten.
het radio is van het merk Becker. Of zich een goed merk, alleen kun je geen mp3 afspelen omdat de cd speler alleen het gewoone formaat afspeeld. Ik heb al de achterste luidsprekers van het radio aangesloten op mijn baehr ultima. Dit kun je regelen met de fader. Radio luisteren met de frontspeakers ben ik geen friend van, ik wil tijdens het rijden niemand lastig vallen met mij musiksmaak :lol:
Het was ook maar een idee maar als ik de randapperatuur niet kan gebruiken blijft het gewoone radio in zitten.
Thomas
K1200GT
Thomas
K1200GT
- R1nus
- Type: R1200RT
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Je kan bijvoorbeeld ook een Cardo set in je helm monteren dan heb je zowel radio en de mogelijkheid om MP3 af te spelen en deze is ook nog te gebruiken voor communicatie met andere motorrijders.
Het grote voordeel is dat je niet met draden met je motor verbonden bent en zodra je van je motor wegloopt (om iets te pakken of b.v. een hek te openen) je gewoon van je muziek kan blijven genieten
Rinus
Het grote voordeel is dat je niet met draden met je motor verbonden bent en zodra je van je motor wegloopt (om iets te pakken of b.v. een hek te openen) je gewoon van je muziek kan blijven genieten

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Als het alleen om MP3's gaat, zijn er inderdaad eenvoudige(re) oplossingen;
Naast je headset en een draagbare MP3 speler (eventueel met DAB+ radio, heb je gelijk ook CD kwaliteit radio) zijn er sets te koop die je OEM radio kunnen uitbreiden met MP3 mogelijkheid (via bijvoorbeeld USB memory stick) door gebruik te maken van de multi-CD speler aansluiting die radio's vaak ook nog hebben.
Zie bijvoorbeeld dit draadje;
viewtopic.php?f=42&t=8451
En een heel betaalbare oplossing die een mede-forummer ook heeft gebruikt, redelijk plug-en-pray;
http://www.carinterface.nl/yatour-usb-s ... ytm06-bmw1
Naast je headset en een draagbare MP3 speler (eventueel met DAB+ radio, heb je gelijk ook CD kwaliteit radio) zijn er sets te koop die je OEM radio kunnen uitbreiden met MP3 mogelijkheid (via bijvoorbeeld USB memory stick) door gebruik te maken van de multi-CD speler aansluiting die radio's vaak ook nog hebben.
Zie bijvoorbeeld dit draadje;
viewtopic.php?f=42&t=8451
En een heel betaalbare oplossing die een mede-forummer ook heeft gebruikt, redelijk plug-en-pray;
http://www.carinterface.nl/yatour-usb-s ... ytm06-bmw1
- ThomasAC
Hoi Inspector Gadget,
heel bedankt voor je moeite. Dit zal idd een oplossing kunnen woorden
.
heel bedankt voor je moeite. Dit zal idd een oplossing kunnen woorden

Thomas
K1200GT
Thomas
K1200GT
En het is redelijk betaalbaar en te installeren zonder dat je de kabelboom e.d moet doorbreken of modificeren.
Let wel, ik raad je aan de documentatie van de oplossing door te nemen, er zijn wel wat "beperkingen";
- Maximale grootte van het USB en/of SD card is 16Gb, heb ik begrepen
- Niet alle merken USB sticks worden ondersteund naar verluid.
Let wel, ik raad je aan de documentatie van de oplossing door te nemen, er zijn wel wat "beperkingen";
- Maximale grootte van het USB en/of SD card is 16Gb, heb ik begrepen
- Niet alle merken USB sticks worden ondersteund naar verluid.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5874 Weergaves
-
Laatste bericht door MotoCon
-
-