remdrukverdeling 1150 RT

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
koen joris

remdrukverdeling 1150 RT

Ongelezen bericht door koen joris »

Weet iemand hoe de remdruk verdeeld wordt als je alleen de achterrem gebruikt? Ik rijd nog maar net met BMW ,mij is altijd geleerd dat de achterrem blokken en dienen om de roest van de schijf te halen ,dus enkel op d voorrem. Nochtans vind ik dat de motor aangenamer remt op achterrem dan alleen op voorrem
Groetjes, een beginneling
vioma

Re: remdrukverdeling 1150 RT

Ongelezen bericht door vioma »

Hoe de verdeling is weet ik ook niet _001 ,maar ik gebruik de achterrem zelden of nooit.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: remdrukverdeling 1150 RT

Ongelezen bericht door Baird »

koen joris schreef:Weet iemand hoe de remdruk verdeeld wordt als je alleen de achterrem gebruikt? Ik rijd nog maar net met BMW ,mij is altijd geleerd dat de achterrem blokken en dienen om de roest van de schijf te halen ,dus enkel op d voorrem. Nochtans vind ik dat de motor aangenamer remt op achterrem dan alleen op voorrem
Groetjes, een beginneling
de R1150RT heeft een integraal remsysteem dwz dat het niet uitmaakt welke van de 2 je bedient, hij remt zowel voor als achter, er is een automatische remkrachtverdeler en ABS zorgt ervoor dat ze niet blokkeren. In stadsverkeer als er weinig vertraging nodig is gebruik ik altijd mijn voetrem, als er echt geremd moet worden gebruik ik de voorremhandel, met de voorremhandel kun je beter doseren en dit zorgt er tevens voor dat je het stuur wat steviger vast hebt en dus beter de remvertraging kunt opvangen. Als je hard remt met de voetrem vlieg je bij wijze van spreken over het stuur heen. Doordat er zowel voor als achter geremd wordt krijg je dus geen roestvorming op de schijven, wel vind ik dat mijn achterremschijf en de blokken veel harder slijten dan op mijn R1100RT waarbij ik zelf mocht uitmaken waar ik mee remde.

Hoop je hiermee wat informatie gegeven te hebben.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”