Versnellingsbak revisie

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Hutch

Versnellingsbak revisie

Ongelezen bericht door Hutch »

Hallo mede forumleden

Na de aankoop van mijn R1100RT uit het jaar 2000 heb ik voor staalflexleidingen gemonteerd en alle vloeistoffen vervangen.
Toch deed mijn versnellingsbak steeds meer herrie maken en na 2000 km ging ik mij toch wel erg veel zorgen maken.
Uiteindelijk hier op het forum gezocht en met forumlid Pbulder in contact gekomen -top-
Hij raadde mij Quispel motoren in Deurne aan niet bij de deur voor mij maar een goed recensie is voor mij goud waard. _004

Ik een mail gestuurd en kreeg netjes een prijsopgave waar ik iets mee kon.
Heb de motor gebracht en laten maken de motor is uit 2000 maar de bak uit 1997 en nog de conische lagers erin. :O
Dit was niet best maar de bak was van binnen nog als nieuw dus dat viel weer niet tegen de bak schakelde ook erg goed voor een -1100-
Uiteindelijk na nog een overleg een andere koppelingsplaat erin laten zetten op advies van de monteur drukgroep en lager waren nog goed koppelingsplaat ook maar speling op de vertanding.

Dus weer terug en een tevreden klant.

Mvg Hutch :lol:
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Versnellingsbak revisie

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mooi dat ze je goed geholpen hebben. Het is jammer dat je nog de oude versnellingsbak hebt. Maar nu in ieder geval weer een goede koppeling. Ik heb daar ook speciaal naar gekeken toen ik mijn motor kocht dat ik het later type versnellingsbak had. Al schakelt die ook op zijn Duits hoor ;) . Het is een versnellingsbak waar je aan moet wennen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”