Slijptolletje doet wonderenaantzeetje schreef:lol denk dat ik een aantal duizend km autoweg dien te rijden dan want de zijvlakken zijn altijd eerder versleten dan het middelste loopvlak. Maar ja, waar zit de lol dan?

Moderator: RT_Patrick
Slijptolletje doet wonderenaantzeetje schreef:lol denk dat ik een aantal duizend km autoweg dien te rijden dan want de zijvlakken zijn altijd eerder versleten dan het middelste loopvlak. Maar ja, waar zit de lol dan?
effe de band kort op een andere motor leggen dan?aantzeetje schreef:mat ABS en ASC zal dat niet lukken
FredBurgmans schreef:Het is voor mij werkelijk een raadsel hoe het kan dat 'men' zo lang met banden doet, en met lang bedoel ik >10.000km. Ik spring een gat in de lucht als ik 10k red, echt waar.
Gisteren heb ik mijn PR4's bij Bob van Sabra in Geldermalsen laten vervangen, ze zaten er 8.000km op. Het vervangen deed ik met pijn in mijn hart en vooral portemonnee....
Ton1959 schreef:Voor mij is het al genieten van een motor al als ik er op zit. Ik hoef niet bij elk verkeerslicht het eerste weg te zijn en ik kijk goed vooruit omdat het zinloos is om snel op te trekken als je weet dat het volgende licht toch niet op groen gaat als ik erop af kom. Als ik op de motor zit geniet ik van het uitzicht en van het feit dat ik niet in een auto zit. En heel af en toe rijd ik snel weg van de auto's om even nog meer vrijheid te voelen. Maar dat hoeft niet heel de tijd. Maar ik leg het niet te vaak uit omdat men vaak de uitleg toch niet snapt.
Ik snap je wel, heer Fred.FredBurgmans schreef:Het is voor mij werkelijk een raadsel hoe het kan dat 'men' zo lang met banden doet, en met lang bedoel ik >10.000km. Ik spring een gat in de lucht als ik 10k red, echt waar.
Gisteren heb ik mijn PR4's bij Bob van Sabra in Geldermalsen laten vervangen, ze zaten er 8.000km op. Het vervangen deed ik met pijn in mijn hart en vooral portemonnee....
Ik was eigenlijk de mening toegedaan dat de PR4 nog wel zo'n 2.000km mee moesten kunnen. Niet dus! Toen ik Bob vroeg wat zijn verwachting m.b.t. de levensduur van deze PR4's was zijn antwoord: "voorbandje pakweg 2.000km, achterband nog hooguit 500km". De slijtnokken achter waren al in beeld, maar omdat het slijtageproces niet linear is gaan die laatste kilometers heel erg hard. Slik .....
De voorband heb ik nu dus 'te vroeg' laten vervangen en de achterband net niet te laat.
De reden waarom ik nú ging en niet pas 2.000km verder, is dat er een trip van bijna 5.000km op het programma staat.
Ik heb gekozen voor de Metzeler Z8 Interact M/O en mijn eerste ervaring is dat deze Metzeler een superband is, de RT lijkt te rijden als op de rails.
Zoals ik al zei niet iedereen snapt het.doov650 schreef:Ik snap je wel, heer Fred.FredBurgmans schreef:Het is voor mij werkelijk een raadsel hoe het kan dat 'men' zo lang met banden doet, en met lang bedoel ik >10.000km. Ik spring een gat in de lucht als ik 10k red, echt waar.
Ik was eigenlijk de mening toegedaan dat de PR4 nog wel zo'n 2.000km mee moesten kunnen. Niet dus! Toen ik Bob vroeg wat zijn verwachting m.b.t. de levensduur van deze PR4's was zijn antwoord: "voorbandje pakweg 2.000km, achterband nog hooguit 500km". De slijtnokken achter waren al in beeld, maar omdat het slijtageproces niet linear is gaan die laatste kilometers heel erg hard. Slik .....
De voorband heb ik nu dus 'te vroeg' laten vervangen en de achterband net niet te laat.
De reden waarom ik nú ging en niet pas 2.000km verder, is dat er een trip van bijna 5.000km op het programma staat.
Ik heb gekozen voor de Metzeler Z8 Interact M/O en mijn eerste ervaring is dat deze Metzeler een superband is, de RT lijkt te rijden als op de rails.
Zal iets te maken hebben met het verschil tussen honing snoepen en op bijen kauwen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!