Levensduur motorblok

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
STRAFE

Levensduur motorblok

Ongelezen bericht door STRAFE »

Hallo allemaal,
Ben net nieuw op dit forum, en ik moet zeggen het ziet er prachtig uit!! _004
Ik heb zelf nog geen BMW ... maar die moet er natuurlijk wel snel komen. Vanaf 1995 ZZR-600 gereden ,maar nu met het meissie mee en bepakking is ie toch een beetje te licht. Maar goed wat ik wilde vragen is ,wat is ongeveer de levensduur van het motorblok voor dat deze gereviseerd word? Je ziet BMW's met meer dan een ton op de teller. Is dat geen probleem, kunnen ze dat makkelijk hebben? Ben benieuwd wat jullie reactie is.
Tot gauw !!
R1200RTE

Re: Levensduur motorblok

Ongelezen bericht door R1200RTE »

STRAFE schreef:Hallo allemaal,
Ben net nieuw op dit forum, en ik moet zeggen het ziet er prachtig uit!! _004
Ik heb zelf nog geen BMW ... maar die moet er natuurlijk wel snel komen. Vanaf 1995 ZZR-600 gereden ,maar nu met het meissie mee en bepakking is ie toch een beetje te licht. Maar goed wat ik wilde vragen is ,wat is ongeveer de levensduur van het motorblok voor dat deze gereviseerd word? Je ziet BMW's met meer dan een ton op de teller. Is dat geen probleem, kunnen ze dat makkelijk hebben? Ben benieuwd wat jullie reactie is.
Tot gauw !!

Als het blok gebruikt en onderhouden wordt zoals het hoort zal je de motorfiets eerder willen inruilen dan dat de motor aan een revisie toe is.
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Kijk maar eens rond en lees maar eens wat, er zijn er vele met meer dan een ton op de teller.
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

sanderh schreef:Kijk maar eens rond en lees maar eens wat, er zijn er vele met meer dan een ton op de teller.
Bijvoorbeeld op het vlaams forum. Staat er ééntje bij met over de 700.000 km. _004 _004 _004

In dezelfde context is dit ook wel een leuke site.

http://www.transeurope.de/motorraeder/1" onclick="window.open(this.href);return false; ... -_klub.htm

Groetjes,
Gert
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

Gert schreef:
sanderh schreef:Kijk maar eens rond en lees maar eens wat, er zijn er vele met meer dan een ton op de teller.
Bijvoorbeeld op het vlaams forum. Staat er ééntje bij met over de 700.000 km. _004 _004 _004

In dezelfde context is dit ook wel een leuke site.

http://www.transeurope.de/motorraeder/1" onclick="window.open(this.href);return false; ... -_klub.htm

Groetjes,
Gert

sorry, link naar vlaams forum vergeten:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =1&t=26404" onclick="window.open(this.href);return false;
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

De hoogst genoteerde km stand hier op het forum was 240.000 km.
viewtopic.php?f=43&t=382&p=3857&hilit=240.000#p3857

en ik zie daar niets over een revisie staan...
Hans
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

BMW motoren zijn net als auto's. Als je er normaal mee omgaat en onderhoud dan gaat het blok zelf in principe niet snel kapot. Het enige waar je tegenaan loopt is de rand aparatuur eromheen. Een koppeling versleten, een remklauw revisie, corosie op aansluitingen van bekabeling wat sluiting geeft etc etc etc.

Ik zal wel eerlijk zijn en zeggen dat een pan european ook zonder veel problemen 200.000 km kan rijden.

Het ligt allemaal aan hoe iemand er mee omgaat.
STRAFE

Ongelezen bericht door STRAFE »

Hallo allemaal

Geweldig al de reacties van jullie _004
Ik heb uiteraard ook weer even verder gekeken op het forum en ben dus weer wat wijzer geworden.
En ik dacht echt dat bij een ton het motortje wel aan een revisie toe was :$ . Zit ik er dus effe naast !
Was vroeger misschien wel zo? _001 Nou ja maakt verder niet uit.
De Kawa heb ik inmiddels verkocht dus...... op naar en mooie R-1150RT _005
Liever gister dan morgen :D

Bedankt en tot op het forum of bij het rt treffen

[groet]
HVEI

Ongelezen bericht door HVEI »

STRAFE schreef:Hallo allemaal

Geweldig al de reacties van jullie _004
Ik heb uiteraard ook weer even verder gekeken op het forum en ben dus weer wat wijzer geworden.
En ik dacht echt dat bij een ton het motortje wel aan een revisie toe was :$ . Zit ik er dus effe naast !
Was vroeger misschien wel zo? _001 Nou ja maakt verder niet uit.
De Kawa heb ik inmiddels verkocht dus...... op naar en mooie R-1150RT _005
Liever gister dan morgen :D

Bedankt en tot op het forum of bij het rt treffen

[groet]
Of bij een van onze motorbeheersingsdagen...

http://www.bmwrtforum.nl/oefendag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Huub

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”