Hier de informatie van BMW:

Moderator: RT_Patrick
Bij mij was dat dus wel automatisch zonder ik er naar gevraagd had. Maar zelfs toen ik vroeg wat die update precies inhield wisten ze het zelf niet (of wilden het me niet vertellen). Stond een vermelding van op de factuur, maar meer heb ik er niet van. Had totaal geen problemen met de motor voor het onderhoud/update en ook totaal geen problemen erna. Heb er dus helemaal niks van gemerkt, op geen enkel gebied. Schakel assistent werkt bij mij van in het begin feilloos. Ook niet zeker of de update daar mee te maken had.ruudRTlc schreef: Het is namelijk geen automatisme dat dergelijke updates doorgevoerd worden bij een bezoek aan de dealer.
Ik deel eerlijk gezegd jouw bedenkingen. Bovenstaand relaas lezende (en helaas ook diverse andere topics betreffende malheur met de R1200RT/LC), doet mij denken dat de R1200RT/LC een uiterst geavanceerde machine is, met ongelooflijk veel mogelijkheden, maar daardoor ook uiterst kwetsbaar voor kleine 'hick-ups' van elektronische aard, die vervolgens de hele machinerie in de war kunnen jagen en het credo Freude am Fahren gruwelijk geweld aan kunnen doen. Dit opgeteld bij de diverse mechanische onregelmatigheden, die we het afgelopen jaar met name bij dit model de revue hebben zien passeren, vind ik persoonlijk dat BMW Motorrad ernstig te kort schiet jegens de kopers van deze kostbare motorfietsen. Terwijl de kennis en ervaring om een goede motorfiets te ontwikkelen ontegenzeggelijk aanwezig is. De K1600-serie kent in vergelijking aanmerkelijk minder problemen. Het verschil zit 'm blijkbaar in de tijd die men genomen heeft om het nieuwe model te ontwikkelen en testen. Deze periode was voor de K1600-serie substantieel langer.Baird schreef:Waar gaat het heen als zelfs het niet-automatisch schakelen al software afhankelijk is, wil je dit nog wel ?
Ongetwijfeld waar, maar als iedereen er zo over denkt kom je nooit verder... Ik ben heel erg tevreden over de RT-lc, hij rijdt echt fantastisch. Maar de schakelautomaat vertoon(t)(de) kuren, en dus spreek ik bmw en de dealer daar op aan. Gelukkig is er nu bevestiging van BMW middels de update.scan schreef:+1
Plus nog mijn tip (met ervaringen uit het verleden) koop nooit een auto of motor uit de eerste series.
Wacht 2 of beter 3 modelseizoenen af en de meeste problemen zijn er dan wel uit.
De beste airheads 1200RT's zijn van 2010 ->.
Baird schreef:Waar gaat het heen als zelfs het niet-automatisch schakelen al software afhankelijk is, wil je dit nog wel ?
Ben heel benieuwd of het geholpen heeft :)Lexrt schreef:Ben vandaag even bij de dealer geweest en heb een update voor de versnellingsbak afgesproken deze update geldt dus ook voor de normale versnellingsbak zonder proshift, dus r 1200rtlc bezitters allemaal naar de dealer voor een update voor zover nog niet gedaan. Update duurt ongeveer een half uur. Hopelijk is het geklak voorbij in de eerste 3 versnellingen want het stoort me.
Groeten Lexrt -top-
Beste Harald ik heb een afspraak voor 22/8 daarna zal ik laten weten of het gewerkt heeft de update.Habeve schreef:Ben heel benieuwd of het geholpen heeft :)Lexrt schreef:Ben vandaag even bij de dealer geweest en heb een update voor de versnellingsbak afgesproken deze update geldt dus ook voor de normale versnellingsbak zonder proshift, dus r 1200rtlc bezitters allemaal naar de dealer voor een update voor zover nog niet gedaan. Update duurt ongeveer een half uur. Hopelijk is het geklak voorbij in de eerste 3 versnellingen want het stoort me.
Groeten Lexrt -top-
Gr.Harald
Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je voor de update zou moeten betalen, als je de BMW gewoon bij de BMW-organisatie in Duitsland gekocht hebt. Het lijkt mij dat, in overeenstemming met Europees consumentenrecht, de update een herstelling is van een onvolkomenheid in de door jouw aangekochte zaak en daarbij is het van ondergeschikt belang waar je deze zaak gekocht hebt... Als een Nederlandse dealer je anders wil doen geloven, is er sprake van onaanvaardbare willekeur!head02 schreef:toch nog een vraag.
aangezien ik mijn RT LC in duitsland heb gehaald, heeft iemand enig idee wat en dealer mag rekenen voor een software updat. is dit (zoals iemand schreef ) een half uur werk vermenigvuldigd met werkplaats tarief?
Bert merk je iets van de update.head02 schreef:Ik heb net Harry Meijer in Lijnden opgebeld, ik heb nog geen ervaring met deze dealer.
ben er wel een een keertje langs geweest. Ik vind de showroom wel heel erg 'koud en clean' (kwalitatief wel op orde en zal wel voldoen aan de standaard van Herr BMW) .
Vroeguh rook het bij een dealer nog naar motorolie, remvloestof en zweet, zag je monteurs lopen met zwarte handen en zwarte nagelriemen.
Je had echt het gevoel dat hier 'wat ' gebeurde.
nu sta je in een luxe en cleane showroom alsof je je lease auto komt ophalen
update is inderdaad gratis. morgenochtend ben ik aan de beurt.
ben erg benieuwd.
Beste Peer :roll: ,head02 schreef:beste lexrt,
uhhh ik heet geen Bert. mij moeder noemde me altijd Peter en mijn oma uit brabant altijd Peer.
maar ik merk er echt wat van. met name de schakelassistent. daar waar ik um voor de update links liet liggen, gaan wij nu vrienden worden. het is nog wel een beetje proberen en leren maar de verbetering is substantieel.
voor de rest merk ik niet zo heel veel verschil
Nu zijn we natuurlijk benieuwd... vertel!Lemoi schreef:schakel assist is bij mij na de update ook beter maar heeft nog wel een klein probleempje. Bij de volgende beurt in ~october zal ik ze nog eens vragen ernaar te kijken
beste Ruud,ruudRTlc schreef:head02 schreef:beste lexrt,
Beste Peer :roll: ,
Waar was jij toen ik me zo alleen voelde, en het leek alsof ik de enige was die problemen had met de werking van de schakelassisitent? :lol:
Het is een wereld van een verschil, en niet alleen die schakelassisitent (ik heb meerdere updates gehad, details volgen zodra ik die krijg). De motor loopt veel rustiger, fijner en meer power (zo lijkt/voelt het)...
Gr. Ruud
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!