Lambdasonde demonteren

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
SietseBeemer
Type: R1150RT
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Anna Paulowna

Lambdasonde demonteren

Ongelezen bericht door SietseBeemer »

Beste RT forum leden,
Ik wil op mijn R1150RT de originele uitlaat gaan plaatsen echter op de te vervangen uitlaat zit een Lamdasonde, kan ik deze door een aantal slagen los te draaien demonteren ? (of kom ik dan met zijn kabel in de knoei)
Om de stekker verbinding los te koppelen is volgens mij niet makkelijk omdat deze op een moeilijk te bereiken plek zit. (naast de Tank)
Graag een advies van jullie kant.

Groet,
Sietse
BMW motor en auto liefhebber
R1150RT + 325 i
Inspector Gadget

Re: Lambdasonde demonteren

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je ziet inderdaad soms dat men pogingen gedaan heeft zonder de lambda-sonde te demonteren en de kabel nabij de sensorbehuizing helemaal opgekruld zit en de buitenste mantel beschadigt.
Als die kabel afbreekt of er een draadbreuk ontstaat, is Leiden in last.
Naast dat je motor rottiger gaat lopen, kost een sensor al snel een paar honderd euro, naar verluid.

Ik denk dat je in deze beter geen bochten kunt gaan afsnijden en toch het stekkertje beter los kunt halen.

Als je daarentegen toch het risico wilt nemen, naar wat ik gezien heb, is het meer dan een paar slagen, en zal de kabel dan inderdaad helemaal opgekruld zitten, wat de nodig kracht vergt, het is een vrij stugge kabel, met dikke(re) aders.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”