RADIO CD DEMONTEREN
Moderator: RT_Patrick
RADIO CD DEMONTEREN
Hallo,
Heb vorige maand een crasch gehad met mijn RT deze is onherstelbaar verlkaard ( zit voor ongeveer 4 maanden thuis met een gecomplexeerde breuk aan de rechterpols) . Sinds gisteren heb ik een tweedehands gekocht van 2005.Op mijn vorige ( model 2006) zat een radio/cd speler. Op de "nieuwe " zit geen radio/cd maar alle voorzieningen zijn aanwezig(speakers,bedrading etc.) Is er iemand die weet hoe ik de radio/cd uit mijn vorige kan verwijderen en zodoende monteren op mijn nieuwe ? Alsook bedieningspaneel links en ronde knop aan linkerhandvat.
Misschien bestaat er ergens een handleiding van?
Op voorhand dank voor de eventuele reacties!
Rony
Heb vorige maand een crasch gehad met mijn RT deze is onherstelbaar verlkaard ( zit voor ongeveer 4 maanden thuis met een gecomplexeerde breuk aan de rechterpols) . Sinds gisteren heb ik een tweedehands gekocht van 2005.Op mijn vorige ( model 2006) zat een radio/cd speler. Op de "nieuwe " zit geen radio/cd maar alle voorzieningen zijn aanwezig(speakers,bedrading etc.) Is er iemand die weet hoe ik de radio/cd uit mijn vorige kan verwijderen en zodoende monteren op mijn nieuwe ? Alsook bedieningspaneel links en ronde knop aan linkerhandvat.
Misschien bestaat er ergens een handleiding van?
Op voorhand dank voor de eventuele reacties!
Rony
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Re: RADIO CD DEMONTEREN
Snel herstel gewenst en nog veel meer, maar dan veilige kilometers. Als de kuip er af is kan je er wel bij, denk ik! Schakelaars aan het stuur lijkt me moeilijker want ik vermoed dat dat uit een complete unit bestaat. succes!
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
dank voor de reactie Ben .
Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten ..........
Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten ..........
Bij de
is de radio ook CAN-bus aangestuurd, en is het (tenminste) 1 losse unit (die aan de rechterkant zit, de "cd-speler").
Daarnaast inderdaad je stuurschakelaar, tenzij je nieuwe motor deze schakelaar ook al heeft.
In de BMW RepROM (te vinden in de "Handige downloads"-sectie van het
) staat in (onder andere!!) "65 12 005 & 65 12 505 - Radio Uit- en inbouwen of vervangen" stap-voor-stap de procedure wat je allemaal aan tupperware e.d. moet loshalen.
Ook is er te vinden, een paar pagina's later, hoe je de stuurbediening moet monteren cq. vervangen.
Houd er wel ernstig rekening mee dat het heel goed kan zijn dat je BMW (!) dealeRT daarna nog softwarematig de radio zal moeten aanmelden!
Dat is het "nadeel" van CAN-bus, alles ziet & praat met elkaar en ultimo beïnvloed elkaar, dus moet je softwarematig e.e.a. instellen danwel aanpassen als er "grote" veranderingen plaatsvinden.
Helaas is het niet alleen slechts een kwestie van zaken overschroeven, het ligt ietwat ingewikkelder.

Daarnaast inderdaad je stuurschakelaar, tenzij je nieuwe motor deze schakelaar ook al heeft.
In de BMW RepROM (te vinden in de "Handige downloads"-sectie van het

Ook is er te vinden, een paar pagina's later, hoe je de stuurbediening moet monteren cq. vervangen.
Houd er wel ernstig rekening mee dat het heel goed kan zijn dat je BMW (!) dealeRT daarna nog softwarematig de radio zal moeten aanmelden!
Dat is het "nadeel" van CAN-bus, alles ziet & praat met elkaar en ultimo beïnvloed elkaar, dus moet je softwarematig e.e.a. instellen danwel aanpassen als er "grote" veranderingen plaatsvinden.
Helaas is het niet alleen slechts een kwestie van zaken overschroeven, het ligt ietwat ingewikkelder.

ok,
zal eens een "deskundige" raadplegen om te vermijden dat er geen ongelukken van komen .........................
dank voor de reactie
zal eens een "deskundige" raadplegen om te vermijden dat er geen ongelukken van komen .........................
dank voor de reactie
zal aan mij liggen maar vind nie direct die downloads van uit en inbouwen ...........................................................................
Je moet de BMW RepROM downloaden, hier op het forum genaamd "Reparatiehandleiding R1200RT", een bestand van ca. 455Mb.
In de sectie "Downloads en relevante links -> HANDIGE DOWNLOADS EN LINKS VOOR JE RT -> Handige R-RT downloads"
Die moet je uitpakken in een folder op je kompjoeter, en dan het programma....ff kijken (ik gebruik de DVD versie die nieuwer is).... "RepROM.exe".
En vandaar uit moet je het juiste model kiezen, dan tabblad "Reparatiehandleiding", en dan helemaal naar beneden scrollen naar de "65" sectie.
In de sectie "Downloads en relevante links -> HANDIGE DOWNLOADS EN LINKS VOOR JE RT -> Handige R-RT downloads"
Die moet je uitpakken in een folder op je kompjoeter, en dan het programma....ff kijken (ik gebruik de DVD versie die nieuwer is).... "RepROM.exe".
En vandaar uit moet je het juiste model kiezen, dan tabblad "Reparatiehandleiding", en dan helemaal naar beneden scrollen naar de "65" sectie.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht