http://www.dumpert.nl/mediabase/6660961 ... litie.html
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Moderator edit: onderwerp verplaatst
Moderator: RT_Patrick
+1 Doe ik ook en werkt prima.strik schreef:Ik maak de blijvende linksrijdende automobilisten dagelijks mee. (woonwerk verkeer) Best vervelend.
Wat ik heb gemerkt wat erg goed werk is dat, wanneer er rechts ruimte is, jijzelf gewoon op de rechterbaan moet gaan rijden. De auto's verwachten dan eigenlijk dat jij ze rechts gaan passeren wat je natuurlijk niet moet doen. Wanneer je later weer invoegt achter die linksrijdende automobilist, om de vrachtwagens in te halen, dan zie je vaak dat ze bij de volgende mogelijkheid wel netjes naar rechts gaan. En anders herhaal je dat een paar keer.
Werk echt.
Grappig ook om te zien dat de automobilisten achter je, ruimte voor je vrijhouden om later weer in te voegen. (de meeste althans)
Bijkomend voordeel is dat je extreem veel overzicht en ruimte voor jezelf hebt.
blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.
Voor de één wel en voor de ander nietmoh_fan schreef:blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.![]()
Is toch helemaal niet interessant...
Dat is nou heel gek Ton; met de Range Rover hoef ik zelden mijn groot licht te gebruiken en de doorsnee linksplakkers (hier in GB: rechtsplakkers) laten het eigenlijk nooit op bumper kleven aankomen...Ton1959 schreef:Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.
Nou ik heb er zelf ook 8 jaar gewoont dus weet wel hoe ze rijden. En ze rijden een stuk minder netjes tegenwoordig. Het is niet overal wijs om te knipperen met je lichten daar. Er kan zomaar iemand uitstappen met een honkbalknuppel. Maar het hangt er een beetje vanaf in welke omgeving je zit. De Engelsen hangen ook graag in de middelste baan waarschijnlijk omdat het vrachtverkeer harder rijd. En met Range Rovers is het net als met de bus. De grootste wint daarom gaan ze uit de weg.Bert M schreef:Dat is nou heel gek Ton; met de Range Rover hoef ik zelden mijn groot licht te gebruiken en de doorsnee linksplakkers (hier in GB: rechtsplakkers) laten het eigenlijk nooit op bumper kleven aankomen...Ton1959 schreef:Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.Waar zou 'm dat nou in zitten?
![]()
Bert M
Dat zelfde ervaar ik in mijn Zweeds blik van 2 ton zwaar en xenon (af fabriek).Bert M schreef:Dat is nou heel gek Ton; met de Range Rover hoef ik zelden mijn groot licht te gebruiken en de doorsnee linksplakkers (hier in GB: rechtsplakkers) laten het eigenlijk nooit op bumper kleven aankomen...Ton1959 schreef:Ik ga gewoon even rechts rijden en wacht op die Range Rover die gaat knipperen met zijn groot licht en steeds meer gaat bumper kleven. De motorrijder is verkeerd bezig net als de twee automobilisten.Waar zou 'm dat nou in zitten?
![]()
Bert M
Als in het onderwerp al met het bekende moraal vingertje wordt gewezen en de reaguurders er vervolgens nog een schepje boven op doen, dan verwacht ik niet dat de ongelukkige hier nog een reactie zou willen geven.blackers schreef:Voor de één wel en voor de ander nietmoh_fan schreef:blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.![]()
Is dat zo? Die auto's halen tergend langzaam die vrachtwagens in. Normaal rijdt de vrachtwagen 85, dus die auto's maximaal 100.Ed Spijker schreef:Vind het zelf nog wel mee vallen alleen de motor gaat wel hard
Goede tip....ook ik rij altijd volgens die methode en heb de ervaring dat er dan meestal vrij snel ruimte gemaakt wordt.blackers schreef:....
De methode van Strik uit Zwolle spreekt me wel aan; ga ik eens proberen.
Boeiend om te lezen hoe verschillend we tegen zaken aan kijken. Mijn indruk is dat beide auto's op behoorlijke snelheid de gele vrachtwagen passeren (1e seconde van de film) en dat beide auto's op dezelfde snelheid doorrijden om de 2 volgende vrachtwagens in te halen (je ziet ook dat de voorste auto direct naar rechts gaat na het inhalen van de laatste vrachtwagen). Na de gele vrachtwagen duurt het 13 seconden voordat de motor inhaalt; je kunt op basis van deze beelden niet concluderen dat de auto's onnodig lang links blijven rijden. Ze hadden naar rechts gekund, maar van NL lijkt geen sprake. Bovendien is de motor volledig uit beeld nadat de auto's de laatste vrachtwagen in gepasseerd. Mijn conclusie is dat er dan harder dan 130 km is gereden. Overigens leek de motorrijder enigzins geërgerd omdat hij toeterde.doov650 schreef:Als in het onderwerp al met het bekende moraal vingertje wordt gewezen en de reaguurders er vervolgens nog een schepje boven op doen, dan verwacht ik niet dat de ongelukkige hier nog een reactie zou willen geven.blackers schreef:Voor de één wel en voor de ander nietmoh_fan schreef:blackers schreef:Blijft over de vraag of het iemand van het forum is en hij of zij bereid is om commentaar te leveren.![]()
En om hem of haar een pluim te geven.
Ik vind het wel een aanvaardbare actie. Mooi strak uitgevoerd ook. In alle rust en zonder vervelende gebaren of anderzins of zo naar de koekblikker
Dat laatste, dat de motorrijder geërgerd was lijkt me logisch.blackers schreef: Overigens leek de motorrijder enigzins geërgerd omdat hij toeterde.
En je hebt meer remweg dan linkszadkine schreef:Goede tip....ook ik rij altijd volgens die methode en heb de ervaring dat er dan meestal vrij snel ruimte gemaakt wordt.blackers schreef:....
Als ik er links niet langs kan op de motor ga ik rechts rijden.
Ook al omdat er links vaker remrupsen zijn en ik daar al helemaal niet tussen wil zitten.
Helemaal mee eens.wil51 schreef:Ik blijf het een actie vinden van de motor die echt niet kan.
Mee eens . . . dit is gezien de situatie ook mijn ervaring.HansD schreef:En je hebt meer remweg dan linkszadkine schreef:Goede tip....ook ik rij altijd volgens die methode en heb de ervaring dat er dan meestal vrij snel ruimte gemaakt wordt.blackers schreef:....
Als ik er links niet langs kan op de motor ga ik rechts rijden.
Ook al omdat er links vaker remrupsen zijn en ik daar al helemaal niet tussen wil zitten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!