Hoes voor alle dag en mee op reis !

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

tmolsth
Type: R1100RT
Bijz: 1997
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Hoes voor alle dag en mee op reis !

Ongelezen bericht door tmolsth »

Hoes.jpg
Wat als je RT altijd buiten moet blijven? Een goede hoes!

De stof van de hoes die ik meekreeg toen ik tweeënhalf jaar geleden mijn R1100RT kocht bleek grotendeels verteerd. Lang gezocht naar een alternatief (moest bestand zijn tegen weer, UV-straling, hitte aan de binnenzijde, mocht niet zo zwaar zijn, niet zo duur enz.). Uiteindelijk van http://www.bohling-eisele.bmw-motorrad.de een BWM Abdeckplane für verschiedene BMW Motorräder voor netto 79 Euro laten komen. De hoes voldoet aan al mijn eisen en is met ca. 1 kg ook nog lekker licht. Licht heeft het voordeel dat je zonder tegenzin elke dag de hoes eraf en erop doet. Hittebestendig heeft het voordeel dat je de motor niet eerst hoeft te laten afkoelen.
Nu na twee jaar ziet de hoes er nog uitstekend uit en is nog altijd waterdicht.

Hij valt opzij wat ruim om de RT (foto 2), zo is het ontwerp, maar je kan hem onder de koplamp en onderaan aanhalen(foto 3). De zijkoffers hoeven er niet af (foto 1). Ik laat de hoes dikwijls gewoon los naar beneden hangen (foto 1 en 3), want hoe meer wind er onderdoor gaat hoe droger hij wordt en blijft.

Heel fijn vind ik het geringe gewicht van de hoes in combinatie met een klein geïntegreerd ritsvak (foto 4), waar hij gemakkelijk inpast en dan verandert in een klein kussentje (foto 5). Ik kon hem aldus gemakkelijk meenemen op tour door Schotland begin mei, vastgebonden met een spin op de buddy tegen de topcase. Zo was de RT ook in het gure Schotse klimaat net als thuis goed tegen storm, regen, hagel en sneeuw bestand. Kortom een aanrader.

Theo Olsthoorn, Heemstede
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Re: Hoes voor alle dag en mee op reis !

Ongelezen bericht door Wullum »

Ziet er goed uit en goed passend ook.
Vraagje: past ook de topkoffer (standaard 33ltr systeemkoffer) er nog onder?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
tmolsth
Type: R1100RT
Bijz: 1997
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Hoes voor alle dag en mee op reis !

Ongelezen bericht door tmolsth »

Nee, de systeemkoffer moet er wel af. In Schotland zat daar mijn kleding in en nam ik die mee het hotel in.

Theo Olsthoorn, Heemstede

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”