Dynamosnaar.

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Kees BMW

Dynamosnaar.

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo
De eerste poelie voor de aandrijving van de dynamo was uit aluminium dit was niet het ideale matriaal.Dus heeft de dealer bij het vervangen van de snaar er een stalenpoelie op gezet???De vervanging van de snaar was voor 2003 van 40 tot 60000km toegenomen,dat was wat teveel van het goede,de snaren braken wat gelijk een kapotte hallgever betekende.Daarna heeft BMW het weer terug gedraaid naar 40000km,dus het is een goede zaak rond de 40000km de snaar even te checken,en met een magneet even of er al een stalenpoelie op zit.

Succes.
Kees BMW
Kees BMW

Hallo

Volgens mij hebben jullie wel aardig vertrouwen in jullie snaartje,een nieuwe Hallgever kost toch een paar centen.

succes.
Kees BMW
Fantom

Ongelezen bericht door Fantom »

Vertrouwen is niet het goede woord denk ik maar "Tijd hebben" zijn wel de goede woorden.
Aangezien mijn R1100RT nog in bovag garantie zit maaak ik me niet druk :wink: maar als de garantie verlopen is in december dan gaat de motor naar binnen voor groot onderhoud. Dan zal ik gelijk de snaar en de poelie controleren aangezien dat volgens mij toch wel een grote klus is omdat de kappen van de motor af moeten.
BTW moet je dan ook niet de uitlaatbochten verwijderen om de kap voor de snaar weg te kunnen halen?
Kees BMW

Hallo

Uitlaatbochten hoeven er niet af,beschermkap naar rechts weghalen.Toch wel wat gepruts,je moet je kuipdelen natuurlijk wel demonteren.

Succes.
Kees BMW
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Geldt dit voor alle snaren, of alleen voor de 'elastic' van na 2003?

Daar zit nogal een groot verschil in.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Kees BMW

Hallo

Dit geld voor alle snaren vanaf 1993, ik geloof dat de snaren na die tijd wel veranderd zijn.Tot 07/03 heeft BMW bij alle 1100 typen Nr 12311341779 gebruikt.

Succes.
Kees BMW
PaulRS

Hoi.

Dan kan ik nog even voort, snaartje is nu 28 kkm oud.

Van die alu poelies zullen er niet veel meer zijn, af fabriek is dat al per 09/'94 staal geworden en de rest bij 40 kkm vervangen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Hoi Kees,

van de zomer heb ik het een en ander aan mijn 1100 gedaan en ik was ook van plan de dynamoriem te vervangen. Alle kuipdelen had ik er af, maar ik kreeg het niet voor elkaar om om de beschermkap voorop te verwijderen om de snaar te vervangen. Hoewel ik wel alle boutjes los had en de kap heen en weer kon bewegen.
Heb jij een idee wat ik niet goed deed?

groeten,
Henk
Kees BMW

Hallo

Het kan zijn dat je de olieleiding los moet halen,vanaf bj1999 hoeft dat volgens mij niet meer.Bij de R1150Rt is losmaken van de olieleiding niet meer nodig.

Succes.
Kees BMW
PaulRS

Hoi.

@Henk, linker kuipdeel eraf en dan het stuk wat achter de uitlaatbocht zit, met 2 imbussen tegen de voorkant van de motor.

Dan de 4 imbusjes van de zwarte kap los, de kap aan de bovenkant een beetje naar voren trekken (hij wil daar nog wel eens blijven hangen) en dan schuin naar linksonder tussen motorblok en uitlaat wegtrekken.

Dan kan, afhankelijk van bouwjaar, er nog een leiding voor de snaar langslopen, zoals cdraaisma zegt.

Deze moet ook weg, 2 boutjes en een verwaarloosbaar druppie olie.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Kees BMW

Hallo

Sorry forumleden,ik bedoelde ook linker kuipdeel was een kleine vergissing.

Succes.
Kees BMW
Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Kees en Paul,

bedankt voor jullie informatie, als ik eind volgende week tijd heb ga ik het nog eens proberen. Het moet nu gaan lukken, zou ik zo zeggen.
Ik laat wel weten hoe het dan gaat.

groet, Henk

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”