Bougie verwijderen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Fantom

Bougie verwijderen

Ongelezen bericht door Fantom »

Ik dacht vandaag laat ik eens mijn bougies controleren.
Zomaar, omdat ik de R1100RT pas heb en ik alles zo beetje aan het controleren ben. Enfin, vol goede moed, boordgereedschap erbij en tot mijn vreugde vond ik een bougiekapverwijdertooltje (drie keer woordwaard). Maarrrrrrrrr ik krijg met geen mogenlijkheid de bougiekap van de bougie af. Mis ik iets of hebben jullie een idee hoe ik dat het beste kan doen zonder de boel te slopen.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Even voor de zekerheid; je hebt het "sierkapje" er al wel vanaf toch??
Dan is het inderdaad soms nodig om met behoorlijk wat kracht de dop van de bougie af te trekken. Je kunt proberen eerst wat te wiebelen en te draaien. Het moet toch lukken hoop ik.
Succes
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Normaal is het 'bougiekapverwijdertooltje (drie keer woordwaard)' genoeg om de kap los te trekken met 1 vinger.

Wil dit niet, dan neem je een lange 'sateprikker' en schuif deze langs de bougiedop naar binnen, een spuitje WD40 oid er achteraan, beetje draaien/wiebelen en dan komt hij wel.

In het ergste geval zit er een prulbougie in en zit de kap vastgelast op die bougie, dan is gepast geweld aan de orde.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo

Het is voor je te hopen dat er geen" Brisk bougies" in zitten dan kan het gebeuren dat bougiestekker en bougie aanelkaar smelten.Noch een tip bougies er niet voor de flauwekul eruit halen je kunt ze beschadigen,niet te vastzetten dan kan het porselein scheuren.Bougies droog monteren er zit een legering op schroefdraad,dan heb je een betere massa.Als je een bougie voor de 2é keer vastzet, zet je hem minder vast,omdat je de eerstekeer de afdichtingsring in moest drukken Bijvoorbeeld een NGK voor jou motor zet je vast met 30NM bij de 2é montage met 20NM.

Succes..
Kees BMW
Fantom

Nou ik krijg ze met geen mogelijkheid los.
Denk dat ik toch maar naar de dealer ga om het daar te laten proberen.
Ik wil niet voor de lol de bougies er uit halen maar ik wil controleren hoe ze er uit zien. Aangezien ik de motor pas heb en ik nog in de garantie periode zit lijkt me dat geen overbodige luxe.
Het is niet zonde reden dat ik het wil, het blijkt dat de motor flink wat olie verbruikt, daarbij komt dat de verkoper bij verkoop had beloofd de motor een grote beurt te geven. Dit is volgens mij niet gebeurd omdat er geen nieuw oliefilter is gemonteerd.
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.
cdraaisma schreef:
Het is voor je te hopen dat er geen" Brisk bougies" in zitten dan kan het gebeuren dat bougiestekker en bougie aanelkaar smelten.
Dat bedoelde ik met prulbougie :roll:

Ik zou gewoon teruggaan en vragen wat die verkoper onder een grote beurt verstaat.

Als het oliefilter niet is verwisseld, is de kans groot dat er ook niks aan de bougies en kleppen is gedaan.
Ws kreeg hij ook die doppen niet los en geloofde het verder wel :evil:

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Fantom

Ik krijg hem dus echt met geen mogelijkheid los he.
Dat wordt dus wachten tot december als ik groot onderhoud ga uitvoeren.
Met de nieuwe bougies dan maar gelijk een paar bougiekabels bestellen en dan de hele boel maar vervangen.
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo

De bougiestekker met een waterpomptang heenenweer bewegen dan moet de stekker loskomen.Hierna wel nieuwe kabel met stekker monteren.

Succes.
Kees BMW

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”