Verschil R1100RT en R1150RT ruit

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Nick_66
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nederweert

Verschil R1100RT en R1150RT ruit

Ongelezen bericht door Nick_66 »

Had op mijn R1150RT een ruit van Vstream gemonteerd zitten en verkocht. Van Henk hier op het forum heb ik een originele R1100RT ruit kunnen proberen. Ik was van mening dat er wel degelijk een verschil zit tussen een R1100RT en R1150RT ruit. Een R1100RT ruit past wel op een R1150RT, maar dan moet je wel de steuntjes waarop de ruit gemonteerd zit wat naar binnen duwen. De gaten van de ruit vallen niet mooi samen met de schroefgaten van de beugels. Gevolg is dat als je de ruit laat zakken, een steun tegen het zwarte deel van de kuip aankomt. Het bovenste scharnierende deel van de steun loopt dan tegen het plastic aan. Laat je de ruit dan verder zakken, dan trekt de motor de steun naar binnen met als gevolg dat het plastic van het zwarte deel licht gaat beschadigen. Dit is bij mijn R1150RT het geval.

Heb via Marktplaats een originele R1150RT gekocht en de afstanden van de gaten met elkaar vergeleken. Daar zit dus wel degelijk een verschil! Zowel de afstand tussen de onderste en de bovenste gaten van een R1150RT is iets groter dan dat van een R1100RT ruit. De gaten vallen ook precies gelijk met de schroefgaten van de beugels.

Tevens is er ook een klein verschil in de vorm van de ruit. Als je op de zijkant van de ruiten kijkt, dan heeft de R1100RT ruit onderaan een lichte curve in de ruit. Bij de R1150RT is dit recht.

Kortom, niet alleen de 6 gaten in een R1100RT ruit tov van een R1150RT is verschillend. Ben je van plan een originele ruit voor je R1150RT aan te schaffen, schaf dan ook een R1150RT ruit aan.

Ohw ja, doe wat blauwe Loctite op de schroeven! Bij mij waren de schroeven tijdens het rijden los gaan zitten!
Laatst gewijzigd door Nick_66 op 14 apr 2015, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verschil R1100RT en R1150RT ruit

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

'n Prima tip, Nick _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”