startmotor

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
mitkah

startmotor

Ongelezen bericht door mitkah »

beste iedereen.

ik heb een probleem met mijn bmw r850r uit 2005 de startmotor pakt regelmatig niet en of slaat niet goed aan.
ik kan de oorzaak niet vinden we hebben de startmotor er uitgehaald bij deze inspectie zag ik wel dat hij enorm vies was, ik heb hem toen helemaal schoongemaakt en er weer op gemonteerd.
vervolgens leek het probleem weg te zijn maar van de week weer voor het eerst wezen rijden en tot mijn verbazing doet hij het gewoon weer.
misschien dat iemand dit probleem ook heeft gehad of heeft en daar de oplossing voor heeft.

m.v.g. mitkah
Arno Luierweert

Re: startmotor

Ongelezen bericht door Arno Luierweert »

Mitkah,

Hoe is de vertanding van de startmotor is die versleten ?
Hoe is het vliegwiel zijn er geen tanden weg of versleten, zo ja dan heb je een mooi klusje.

Groet Arno
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Is je accu wel goed? Draait de startmotor rond met dezelfde snelheid als normaal of draait hij rond maar komt hij niet in de starterkrans?
mitkah

volgens mij zijn de tanden van de startmotor wel goed zijn een klein beetje afgesleten maar nog goed genoeg denk ik .
en voor de rest heb ik nog niet gecheckt zal ik morgen eerst even doen .
de accu is wel in orde zit er nog maar twee jaar in en winters netjes aan de druppellader.

gr Tim
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

mitkah schreef:volgens mij zijn de tanden van de startmotor wel goed zijn een klein beetje afgesleten maar nog goed genoeg denk ik .
en voor de rest heb ik nog niet gecheckt zal ik morgen eerst even doen .
de accu is wel in orde zit er nog maar twee jaar in en winters netjes aan de druppellader.

gr Tim
Meten is weten hé. Even de voltmeter erop als je hem start en kijken wat het voltage doet kan geen kwaad.
mitkah

ben er ondertussen achter dat de accu stuk is dus eerst dat maar uittesten en kijken of dat het is hij moet toch nieuw.
Sleknuk

Ongelezen bericht door Sleknuk »

Ik heb precies het zelfde probleem momenteel
En heb ook een vermoeden naar de accu
Ik ga morgen ff testen met de accu van mijn auto kijken wat ie dan doet

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”