Geen verstelling koplamp r1200rt meer mogelijk?

Xenon, LED, mistlampen, storingen en aanpassingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Geen verstelling koplamp r1200rt meer mogelijk?

Ongelezen bericht door WernerB »

Heb ik dat weer....... :O
Dagen worden korter en dus is het langer donker.
Bemerkte ik laatst dat mijn bermverlichting wel heel erg veel berm verlichtte. Ik, in mijn onnozelheid, denk van: "Even de werkplaats cd bekijken en checken hoe ik de verlichting moet afstellen....10 meter afstand, beladen motor en dan middels de stelschroeven hoogte en bermverlichting afstellen".
Hoogte was prima (beladingshandel op 1 persoon gezet en ja, dat is tegenovergesteld van wat de manual aangeeft).
Rechter stelknop naar links en zie....mijn bundel bewoog naar iets meer gecentreerd. Nog een stukje, dacht ik en toen....niks meer. Hoe ik ook draaide...naar links, naar rechts, de bundel bleef onbeweeglijk vaststaan.
Maar de bermverlichting is nog niet correct!
Wat nu?

Graag jullie tips.
Laatst gewijzigd door WernerB op 20 nov 2014, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Geen verstelling koplamp r1200rt meer mogelijk?

Ongelezen bericht door EileRT »

Klinkt misschien gek van mij Werner, maar is de stelschroef niet uit de schroefdraad gedraaid? _001
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
WernerB

Zou zomaar kunnen, Eilert.
Maar...zouden ze bij BMW niet iets hebben bedacht om dat juist te voorkomen?
En als inderdaad de bout uit de moer is gekomen, hoe krijg ik die dan nu terug? _001
Indraaien, uitdraaien....geen reactie! Bwah! :evil:
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
SEBastiaan

Ongelezen bericht door SEBastiaan »

Werner,

Als ik zo vrij mag zijn....

Enkele dagen terug wilde ik ook de lichten van mijn -1200- (2005)afstellen en idem als bij jou....geen respons meer op draaien _001
De kunststtof zeskant afstelmoer zit op de afstel-as gesmolten af fabriek, en wanneer die doldraait dan is er inderdaad geen respons meer :shock:

Mocht dit hetzelfde zijn als bij jou of vise versa, ik heb er uiteindelijk maar een gewaagde operatie aan gewaagd, kapot was de boel daardoor toch al :geek:

Met een Dremel freesje een vierkantje uitgefreesd ter hoogte van het afstelmeganisme (beetje logisch gokken voor de juiste plek...)
Daarna de as zover mogelijk eruit getrokken en vastgezet met een puntige lasklem. Vervolgens de kunststof zeskant afstelbout er weer op gedrukt en
met een 2 mm. boortje door beide tegelijk een gaatje geboord. (rustig boren anders versmelt het kunststof)
Door het gaatje een klein spijkertje gedrukt, iets omgebogen en afgezaagd.
Puntige lasklemmetje er weer tussenuitgehaald en voordat ik de boel weer afdichte op de wrijvingsvlakken een beetje vaseline gedaan, loopt het weer soepeltjes.

Inmiddels kan ik weer de lampjes afstellen (met beleid uiteraard) en heb wellicht een paar euro uitgespaard voor wat betreft een compleet nieuwe unit.
De fabriek levert uiteraard geen vervangende afstelasjes etc.

Mocht je inderdaad het idee hebben met hetzelfde probleem te kampen dan kan ik je wel wat foto's doen toekomen van de "operatie".
Zo niet, dan in ieder geval veel succes met je zoektocht.

[groet]
Seb.
WernerB

Dank Sebastiaan voor de tip.
Ik ga morgen eens kijken. Tupperware eraf en dan hoop ik dat ik overal bij kan komen.
Heb inderdaad het vermoeden dat asje is dol gedraaid. Ik ga dan zeker je raad opvolgen. _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Verlichting & Elektronica”