Mijn beide zonen (waarvan één schoon) hebben net hun rijbewijs of zijn er mee bezig. Beiden hebben ook een bovenmatige belangstelling voor een R...GS. Maar ja jullie kennen dat wel; wil je een leuke GS rijden, dan moet je toch een paar centjes op tafel leggen.
Nu is ondergetekende ook wel gecharmeerd van een GS er bij en kwam op het idee om een nette gebruikte GS aan te schaffen en deze met zijn drieën te delen. D.w.z. het wordt mijn eigendom en ben daarmee verantwoordelijk voor onderhoud, belasting en verzekering. Zij gebruiken de motor en betalen mij daarvoor een vast bedrag van € 50 euro per maand. Hiervoor mogen zij op jaarbasis 6000 km rijden. Al wat ze meer rijden kost vervolgens 0,10 ct de kilometer. Rijden ze minder, dan krijgen ze dat deel terug. En uiteraard de benzine is ook voor hun rekening.
Ik denk zelf aan een periode van max. 5 jaar.
Voordeel voor hen is dat ze niet het volledige bedrag op tafel hoeven te leggen voor de aanschaf, de motor effectiever gebruikt gaat worden, en Pa er een speeltje bij heeft.
Maar er zijn ook nadelen. Hoe zit het bijvoorbeeld verzekeringstechnisch? Is het 'slecht' voor de motor als er meerdere berijders (met verschillende rijstijlen) zijn.
Ik 'nodig' een ieder uit om te reageren. Misschien zie andere voor- of nadelen over het hoofd
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)