Een gratis forum voor liefhebbers van boxermotoren en RT-modellen. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere motorrijders. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Jan, Polijstborstel in de boormachine en bijv. Autosol
J vd B te V schreef:Wow....Respect! !!
Alleen hoe lang zou hij zo mooi blijven? Of is alles massief RVS?
Waarmee heb je gewerkt?
Want dit is ZEER inspirerend.
Mijn uitlaat is heel erg lelijk namelijk.
Inderdaad gewoon polijstborstel in de boormachine voorpolijsten met bruin daarna blauw en op glans brengen met autosol ik heb hem wel voor het polijsten bewerkt met wondersteen Als je de uitlaat regelmatig schoonmaakt blijft die wel mooi moet alleen nog een verlengstuk kopen voor het voorspatbord daar wordt die ook het snelst vuil brand er ook helemaal in in de bochten,bovendien stinkt het enorm onder het rijden
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Het is een BMW kleur BMW Biarritz Blue 363 zit alleen niet op een 1100 wel op de 1150 en daarna ook op de 1200 . Vond het blauw wat op een 1100 hoort niet mooi hij was eigenlijk zwart metalliek
Mooie kleur in ieder geval. Ik ben net gister naar een spuiter geweest bij mij in de buurt. Zit namelijk te denken om die van mij over te laten spuiten in donkerblauw metallic of antraciet metallic.
Re: Foto,s project is klaar
door J vd B te V » wo apr 09, 2014 9:11 pm
Hoi Ed,
Nog even terug komen op de uitlaat:
Gebruik je een polijst lappenschijf of eerst zo'n scotchbrite schijf?
En is Wondersteen echt zo goed?
Dan ga ik er meteen achteraan.
Wordt bij mij vlakbij verkocht.
Met vriendelijke groeten,
Jan
R1150RT 2003 Twinspark
Hoi Jan inderdaad eerst met scotchbride daarna de harde katoenenschijf met bruin daarnaar met blauw de lappenschijf Bij praxis en gamma kan je een setje polijst voor 40€ voor op de boormachine Nog even over de wondersteen het is mooi spul maar je krijgt er niet alles af de rest zal je toch moeten polijsten
De eerste pogingen gedaan met de Wondersteen.
Dan gaat er al een hoop rotzooi van de uitlaat af, zeg.
Zojuist een heleboel ander dingen in keuken en badkamer er mee uitgeprobeerd, goed spulleke.
Zie www.wondersteen.com
Ik was zo vlug en impulsief dat ik geen foto's heb gemaakt voor en na de poging. (Stom stom stom)
Ben bovendien daarna doorgegaan met waterproof schuurpapier korrel 900 en de polijst machine.
Als we een beetje winter krijgen eind van het jaar dan gaat de tupperware er af en doe ik de bochten ook.
Ik wil zooo graag mijn uitlaat en bochten van de motor afhalen en laten poetsen, maar ik ben bang om de manifold studs te laten afknappen. Grote kans van misgaan, dus ik neem de risico pas als het echt moeten- als er nieuw bochten erop moeten kommen of als het echt zo verschrikkelijk leilijk wordt...
Maar 'Chapeau' voor jullie mooie uitlaten!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Dank jullie wel voor de leuke reactie's ik heb er ook heel veel plezier aan beleefd met het opknappen het is ook nog redelijk binnen het budget gebleven .Heb wel weer heel veel vrije tijd moet maar weer een nieuw uitdaging zoeken Groet Ed
Misschien is een dergelijk project ook wel iets voor je? Het opknappen van een RT-P? viewtopic.php?f=61&t=8755
Ed Spijker schreef:Dank jullie wel voor de leuke reactie's ik heb er ook heel veel plezier aan beleefd met het opknappen het is ook nog redelijk binnen het budget gebleven .Heb wel weer heel veel vrije tijd moet maar weer een nieuw uitdaging zoeken Groet Ed
Uitlaat polijsten. Heb dit zelf gedaan met polijtpasta en daarna met peak. Lappenschijf op flexibelboorverlengstuk gebruikt. Ziet er goed uit maar de blauwe kleur komt weer snel terug, pakweg na twee weken al. Is dat bij jou ook of blijven ze mooi glanzend voor langere tijd. Als dat zo is moet ik opnieuw de bochten polijsten voor een lagere tijd glans te verkrijgen
De blauwe kleur komt bij mij ook snel weer terug ik denk dat hier weinig aan de doen is wel jammer van alle energie die we er in gestoken hebben Groet Ed
Ed Spijker schreef:Dank jullie wel voor de leuke reactie's ik heb er ook heel veel plezier aan beleefd met het opknappen het is ook nog redelijk binnen het budget gebleven .Heb wel weer heel veel vrije tijd moet maar weer een nieuw uitdaging zoeken Groet Ed
Heb nog wel een uitdaging voor je staan Ed,
Heel lelijk is de mijne niet, maar zo mooi als die van jou !?!?!
De uitdrukking half werk probeer ik wel te vermijden ben nog al een perfectionist ik heb met deze motor bij het opknappen al heel wat nachtjes wakker gelegen omdat het niet hellemaal werd van wat ik er van verwacht gelukkig gaat het al heel wat beter als vroeger je moet niet altijd blij zijn als je perfectionistisch bent het kan je behoorlijk in de weg zitten