Route gesplitst !

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
X4ier

Route gesplitst !

Ongelezen bericht door X4ier »

Goedenavond, ik ben een beetje aant prutsen met de Navi V en Basecamp om een route die ik eens van het www heb geladen, in de (nieuwe) navi V te laden.
Krijg de route in het toestel maar in 2 delen, en dat laden duurt zeer lang.
Ik heb de dvd van mr gps nog eens bekeken en daar dan in de route het 2 de tot het voorlaatste via punt zacht gemaakt, maar nog steeds te veel viapunten???
Dus weer 2 delen van de route die origineel amper 60 punten heeft en maar 250 km lang is, weet er iemand raad?

Gr X4ier
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Route gesplitst !

Ongelezen bericht door Bert M »

Controleer eens in Basecamp punt voor punt of alles netjes op de route/weg staat en in geval van snelwegen in de correcte rijrichting.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
X4ier

Hey Bert M, ook dat heb ik gedaan via mr gps, nl ontglitschen.
Ben nu een tweede route aant laden, iets kleiner, maar het duurt zeer lang, bij de IV was het op een sec gebeurt!
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Controleer eens of je op de navi V en in Basecamp dezelfde kaarten gebruikt, cq. Hebt geselecteerd?
X4ier

Gisteren avond nog een andere route geprobeerd (ongeveer gelijke grote) en is gelukt, route in 1 deel, maar wel langzaam importeren door Navi V.
Kaarten op basecamp zijn city navigator Europe NT v9 aangevinkt, de NT 2012 .4 staat er ook in, niet aangevinkt.

3 kaarten zijn aangevinkt in de Navi V: Europe DEM, CN Europe NTU 2015.10 3D, CN Europe NTU 2015.10 ALL.
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Heel normaal dat het zo lang duurt: je kaartmateriaal komt niet overeen. Express draaien en kiezen in de advanced settings voor enkel pc. In de toekomst kiezen voor PC EN gps. De V9 kaart is zo oud als de straat (2006?) en heeft een totaal andere opbouw dan de NT kaarten. Van je pc gooien dus (of je moet ergens nog een oude gps liggen hebben die hiermee werkt. Dan raad ik je ook aan om mapsource versie 6.13.7 tegebruiken. I s denk ik de laatste versie die met V kaarten kon werken).
Zelfs de 2012.4 versie is inmiddels al meer dan verleden tijd.
Unglitchen doet in dt geval niks want AL je viapunten staan (stonden) naast de weg dus moet de gps de route helemaal opnieuw opbouwen bij inladen. En ja dat neemt dus tijd in beslag.
Gezien de kaartversies die je hebt ben je geen beginner in gps land en had je dit al jaren moeten weten
X4ier

Ik doe express open maar kan enkel iets aan de toestellen veranderen niet aan basecamp
Er staat , mijn kaarten zijn bijgewerkt in de gps, toestelsoftware is 2.80?
Ik gebruik al jaren gps maar ken er nog altijd niet veel van dat software gedoens.
X4ier

Dus eigenlijk mijn vraag: Hoe kan ik basecamp voorzien van de nieuwste kaarten overeenkomende met de Navi V, in express kom ik niet wijzer, via google ook al neet.
Graag niet te technische uitleg, simpel in (kinder) stapjes. :mrgreen:
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Toch is de beste route via Garmin Express. De eerste versies daarvan waren redelijk 'bagger' maar de laatste updates hebben veel problemen verholpen. Toestel aansluiten op de PC, Garmin Express starten, kiezen voor kaarten opnieuw installeren, Maar dan alleen voor installeren op de PC kiezen!.

Alternatief:
Als je de GPS op je PC aansluit en dan Basecamp start, kan je de kaartenset van de GPS ook in Basecamp gebruiken. Echter de eerste keer duurt het even voordat die beschikbaar is (Basecamp moet alle gegevens van je GPS inlezen). De volgende keren gaat dat gelukkig een stuk sneller!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
aantzeetje

@ X4ier: Express gebruiken zoals PaPinkelman ook al aangaf. Aan Basecamp hoef je niks te veranderen, die geeft gewoon de kaarten weer die er ter beschikking zijn op je pc. Eens je de update uitgevoerd hebt dan wel de juiste kaart aanvinken in BC die je wil gaan gebruiken (ttz dezelfde als die in je gps). Het geavanceerd zit wat weggestopt in express, dus even goed kijken.
Wel even "oppassen" want er is een klein verschil tussen de kaarten van de nav V (NTU) en die van je 660 (NT). wil je ze door mekaar gebruiken is dat geen probleem maar maak dan een spoor(track) van de route en stuur deze naar de gps en laat in de gps van het spoor een route maken. De kaartupdate voor de 660 komt er in Augustus. Wil je enkel routes gebruiken zal je dus best zowel de NT as de NTU kaart moeten installeren.
X4ier

Dus zo gezegt zo gedaan, toestel aangesloten, express opgestart, nieuwe kaart naar de PC, (gaat 45 min duren!)

Ik ben benieuwd :shock:
X4ier

Basecamp heeft nu dezelfde kaart als gps, routepunten van die route soft gemaakt en nu aant laden op de micro sd kaart, wat overigens nog steeds zeer langzaam gaat, nog ff geduld :mad: .
OK staat in 1 deel erop, maar lengte km = 236 4.20 hr, en de gps 237 km 3.40 hr, dus misschien in de gps snellere reistijden.
Nu ik kan ermee leven, maar zou het fijn vinden indien het laden sneller zou kunnen.
aantzeetje

BC moet even je toestel leren kennen. Eerste keer gaat altijd langzaam. Daarna gaat het sneller. De verschillen die je ziet zijn afrondingsfouten (hoe meer tussenpunten hoe groter de afrondingsfout). eens je de route rijdt komt deze wel overeen.
X4ier

Alvast bedankt voor de support, ik ga nu eens een kleine route maken volgens de kunst van Mr Gps, en deze eens overmorgen bij mooi weer proef rijden.
Moet het goed onder de knie hebben voor als ik een weekend naar de Eifel ga, niet dat ik ergens in Italie uitkom met maar 1 onderbroek in de koffer -naughty-

Big RT Smile

Guy alles goed verlopen met de helmen?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”