Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4370
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Baird »

Ben op zoek naar een handleiding om bij een R1150RT met ABS-Integral de foutcodes uit te lezen en een reset te doen. Welke stekker, welke kleuren draden gebruiken, waar wat op aansluiten, welke codes? Heb gezocht en kom een Aziatisch en een Spaans verhaal tegen maar gewoon in Nederlands of Engels nog niet gevonden.

Wie voelt zich uitgedaagd om dit eens op te schrijven en/of met plaatjes.

Alvast bedankt Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Isaac
Berichten: 998
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Isaac »

Nu heb ik zelf geen 1150 dus moet ik even van het geheugen uit gaan.
Zover ik weet is de zwarte draad met een paarse streep de ABS draad.
Zover ik weet zijn de storings-nummers gelijk aan de ABS-II met 2 extra nummers 9 en 12 of 9 en 16 (weet niet wat die zijn)
Ook het uitlezen en het resetten zijn vergelijkbaar.
Uitlezen met een led in serie met een weerstand. Ook aansluiten tussen + en de zwarte draad met paarse streep.
Reset procedure is dan als volgt.
De zwarte draad met paarse streep met massa verbinden.
Contact aan zetten.
8 seconden de ABS knop indrukken (zit bij de 1100 in het dashboard en ik dacht bij de 1150 op het stuur ergens).
Als je de knop los laat zouden beide ABS lampjes moeten branden.
Contact uit en weer aan dan zouden ze weer normaal moeten knipperen.
Als het me goed heugt zou het de pen rechts boven (de eerste pen) moeten zijn als je in de plug kijkt en deze als een glimlach bekijkt.
Toetie Tricolore

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Toetie Tricolore »

Is dit afhankelijk van type -1150- ?
Ik heb er 1 met bj vanaf 2002 en daar zit geen ABS knop op het stuur om ingedrukt te houden.

Marcel
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1415
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Van wat ik er van begrepen heb, heeft mijn R1150RT (2004) een ABS III of I-ABS. Op het Internet is genoeg te vinden over het resetten van een ABS I en ABS II, maar nagenoeg niets over ABS III. Reden: een ABS III reset zichzelf elke keer als je de motor start. Het dmv huis- tuin en keuken gereedschap proberen te verhelpen van een storing van een ABS III, wordt op diverse fora ten zeerste afgeraden.... :geek:
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4370
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Baird »

Berrybeer schreef:Van wat ik er van begrepen heb, heeft mijn R1150RT (2004) een ABS III of I-ABS. Op het Internet is genoeg te vinden over het resetten van een ABS I en ABS II, maar nagenoeg niets over ABS III. Reden: een ABS III reset zichzelf elke keer als je de motor start. Het dmv huis- tuin en keuken gereedschap proberen te verhelpen van een storing van een ABS III, wordt op diverse fora ten zeerste afgeraden.... :geek:
De ABS-I en ABS-II wijken af van de Intergral-ABS, hebben geen ABS knop op het dashboard en ook niet zoals de GS een tijdelijk uitschakelbare ABS.
Dit is dus de reden waarom ik het graag wil weten, waar heb je de de informatie gevonden dat hij zich iedere keer reset en als hij zich dan iedere keer reset vraag ik me af wat de dealer gaat uitlezen mocht ik verschijnen op uitnodiging?
Ik wil graag zelf de fouten kunnen uitlezen, als ik op een top van een berg sta wil ik graag weten wat te doen ( vanaf de top naar beneden heb je de remmen nodig :D ) Het wordt op fora ook afgeraden om zelf de remvloeistof te vervangen en dat doen we ook, dus waar ligt de grens?

Alvast bedankt voor het meedenken _004
Laatst gewijzigd door Baird op 20 nov 2014, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4370
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Baird »

Isaac schreef:Nu heb ik zelf geen 1150 dus moet ik even van het geheugen uit gaan.
Zover ik weet is de zwarte draad met een paarse streep de ABS draad.
Zover ik weet zijn de storings-nummers gelijk aan de ABS-II met 2 extra nummers 9 en 12 of 9 en 16 (weet niet wat die zijn)
Ook het uitlezen en het resetten zijn vergelijkbaar.
Uitlezen met een led in serie met een weerstand. Ook aansluiten tussen + en de zwarte draad met paarse streep.
Reset procedure is dan als volgt.
De zwarte draad met paarse streep met massa verbinden.
Contact aan zetten.
8 seconden de ABS knop indrukken (zit bij de 1100 in het dashboard en ik dacht bij de 1150 op het stuur ergens).
Als je de knop los laat zouden beide ABS lampjes moeten branden.
Contact uit en weer aan dan zouden ze weer normaal moeten knipperen.
Als het me goed heugt zou het de pen rechts boven (de eerste pen) moeten zijn als je in de plug kijkt en deze als een glimlach bekijkt.
De R1100RT heeft een ander remsysteem dat de R1150RT, daarom wil ik graag weten hoe het op de R1150RT zit. Toch bedankt voor de info _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1415
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Baird schreef:... waar heb je de de informatie gevonden dat hij zich iedere keer reset ...
Onder andere hier http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... ber=649981
Hier staat nog iets over i-abs foutcodes http://www.largiader.com/abs/absfault.html
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4370
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Baird »

Berrybeer schreef:
Baird schreef:... waar heb je de de informatie gevonden dat hij zich iedere keer reset ...
Onder andere hier http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... ber=649981
Hier staat nog iets over i-abs foutcodes http://www.largiader.com/abs/absfault.html
Kijk, daar hebben we wat aan! Dank je wel, het is weer duidelijk. _004

Heb zojuist alle remslangen vervangen van bouwjaar 2003 voor rvs-ommantelde slangen, het remt en er branden geen lampjes tijdens het rijden dus het is weer goed gegaan. Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag Bert,

Gelukkig heb ik nog negens last van alles werkt nog prima,
Maar ik overweeg bij m'n remmen revisie incl. vloeislof verversing m'n slangen te vervangen door de RVS variant
Heb jij daar een kostenplaatje van en waar zijn zij verkrijgbaar?

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Berichten: 4384
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Zie http://motorserviceamersfoort.com/artikelen/ (naar beneden scrollen) en voor meer info even een belletje plegen.
sacuL schreef:Dag Bert,

Gelukkig heb ik nog negens last van alles werkt nog prima,
Maar ik overweeg bij m'n remmen revisie incl. vloeislof verversing m'n slangen te vervangen door de RVS variant
Heb jij daar een kostenplaatje van en waar zijn zij verkrijgbaar?

[groet] sacuL.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag Jos

Dank voor je snelle reactie -top-
Bij Kenny dus ik zal eens even een keer gaan buurten bij hem,

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4370
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Handleiding Reset ABS-Integral (R1150RT) gezocht.

Ongelezen bericht door Baird »

sacuL schreef:Dag Bert,

Gelukkig heb ik nog negens last van alles werkt nog prima,
Maar ik overweeg bij m'n remmen revisie incl. vloeislof verversing m'n slangen te vervangen door de RVS variant
Heb jij daar een kostenplaatje van en waar zijn zij verkrijgbaar?

[groet] sacuL.
Ik heb ze niet bij Kenny gekocht vanwege ergens anders voordeliger te krijgen maar dat heb ik geweten: tot twee keer hebben ze een nieuwe set moeten sturen omdat het voor geen meter paste. Uiteindelijk zelf de leidingen met aansluitstukken op tekening gezet en zelfs toen konden ze het niet goed krijgen, uiteindelijk is het gelukt met de derde set en totaal een motor die drie weken uit de running was. Ik kreeg wel iedere keer een nieuw zakje Haribo snoepjes :cry:
Tip: Zorg wel dat je een momentsleutel hebt bij het monteren van de leidingen (18Nm), de seals moeten vloeien om goed af te dichten en met de hand durf je niet door te draaien.

Ga dus maar lekker naar Kenny want voor het prijsverschil hoef je het niet te laten! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”