Wie voelt zich uitgedaagd om dit eens op te schrijven en/of met plaatjes.
Alvast bedankt

Moderator: RT_Patrick
De ABS-I en ABS-II wijken af van de Intergral-ABS, hebben geen ABS knop op het dashboard en ook niet zoals de GS een tijdelijk uitschakelbare ABS.Berrybeer schreef:Van wat ik er van begrepen heb, heeft mijn R1150RT (2004) een ABS III of I-ABS. Op het Internet is genoeg te vinden over het resetten van een ABS I en ABS II, maar nagenoeg niets over ABS III. Reden: een ABS III reset zichzelf elke keer als je de motor start. Het dmv huis- tuin en keuken gereedschap proberen te verhelpen van een storing van een ABS III, wordt op diverse fora ten zeerste afgeraden....
De R1100RT heeft een ander remsysteem dat de R1150RT, daarom wil ik graag weten hoe het op de R1150RT zit. Toch bedankt voor de infoIsaac schreef:Nu heb ik zelf geen 1150 dus moet ik even van het geheugen uit gaan.
Zover ik weet is de zwarte draad met een paarse streep de ABS draad.
Zover ik weet zijn de storings-nummers gelijk aan de ABS-II met 2 extra nummers 9 en 12 of 9 en 16 (weet niet wat die zijn)
Ook het uitlezen en het resetten zijn vergelijkbaar.
Uitlezen met een led in serie met een weerstand. Ook aansluiten tussen + en de zwarte draad met paarse streep.
Reset procedure is dan als volgt.
De zwarte draad met paarse streep met massa verbinden.
Contact aan zetten.
8 seconden de ABS knop indrukken (zit bij de 1100 in het dashboard en ik dacht bij de 1150 op het stuur ergens).
Als je de knop los laat zouden beide ABS lampjes moeten branden.
Contact uit en weer aan dan zouden ze weer normaal moeten knipperen.
Als het me goed heugt zou het de pen rechts boven (de eerste pen) moeten zijn als je in de plug kijkt en deze als een glimlach bekijkt.
Onder andere hier http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... ber=649981Baird schreef:... waar heb je de de informatie gevonden dat hij zich iedere keer reset ...
Kijk, daar hebben we wat aan! Dank je wel, het is weer duidelijk.Berrybeer schreef:Onder andere hier http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... ber=649981Baird schreef:... waar heb je de de informatie gevonden dat hij zich iedere keer reset ...
Hier staat nog iets over i-abs foutcodes http://www.largiader.com/abs/absfault.html
sacuL schreef:Dag Bert,
Gelukkig heb ik nog negens last van alles werkt nog prima,
Maar ik overweeg bij m'n remmen revisie incl. vloeislof verversing m'n slangen te vervangen door de RVS variant
Heb jij daar een kostenplaatje van en waar zijn zij verkrijgbaar?
sacuL.
Ik heb ze niet bij Kenny gekocht vanwege ergens anders voordeliger te krijgen maar dat heb ik geweten: tot twee keer hebben ze een nieuwe set moeten sturen omdat het voor geen meter paste. Uiteindelijk zelf de leidingen met aansluitstukken op tekening gezet en zelfs toen konden ze het niet goed krijgen, uiteindelijk is het gelukt met de derde set en totaal een motor die drie weken uit de running was. Ik kreeg wel iedere keer een nieuw zakje Haribo snoepjessacuL schreef:Dag Bert,
Gelukkig heb ik nog negens last van alles werkt nog prima,
Maar ik overweeg bij m'n remmen revisie incl. vloeislof verversing m'n slangen te vervangen door de RVS variant
Heb jij daar een kostenplaatje van en waar zijn zij verkrijgbaar?
sacuL.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!