OPGELOST: Uitvallen 1100RT
Geplaatst: 31 okt 2014, 20:19
Vanmorgen stapte ik, als elke dag, op de rt1100.
De motor start zoals altijd redelijk vlot (had wel iets last van kou) en Zoals altijd laat ik de motor altijd rustig wakker worden. Maar na driehonderd meter, vlak voor een rotonde, slaat de motor af. Alle startpogingen hebben enkel het resultaat om nog een paar keer te proesten maar daar blijft het bij.
Driehonderd meter naar huis terug duwen is nog best een afstand, dus halverwege een pauze ingelast met nog maar eens een poging om de BMW te starten. Er hangt inmiddels een behoorlijke benzine lucht rond de motor wanneer ik voor de achtste keer op de startknop druk, de motor slaat aan komt op toeren, ongeveer 2500 omw/min maar slaat onmiddellijk weer af. En de volgende startpogingen zijn weer tevergeefs.
Dus toch maar met de auto naar het werk.
Toch kwam deze storing niet geheel onverwachts, in de afgelopen week had ik al een paar keer de indruk dat de motor een paar keer wat slagen oversloeg wanneer ik constant reed. Maar het is lastig zoeken naar een hapering wanneer dit sporadisch voorkomt. Wel kwam de motor goed op toeren, trok goed, en hing lekker aan het gas. Alleen een enkele hapering dus die nu uiteindelijk resulteerde in het volledig uitvallen.
Mijn eerste idee is een kapotte hall-gever of een storing in de ECU.
Het is mij niet opgevallen of ook het toerental signaal wegviel. Wel heb ik gehoord dat de benzine pomp blijft lopen en er gaan ook geen lampjes aan of uit. Een storing aan de schakelaar van de standaard is dus niet logisch.
Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik kom op het forum niet veel falende rt's tegen. Maar wellicht hebben jullie wel mooie verhalen!
De motor start zoals altijd redelijk vlot (had wel iets last van kou) en Zoals altijd laat ik de motor altijd rustig wakker worden. Maar na driehonderd meter, vlak voor een rotonde, slaat de motor af. Alle startpogingen hebben enkel het resultaat om nog een paar keer te proesten maar daar blijft het bij.
Driehonderd meter naar huis terug duwen is nog best een afstand, dus halverwege een pauze ingelast met nog maar eens een poging om de BMW te starten. Er hangt inmiddels een behoorlijke benzine lucht rond de motor wanneer ik voor de achtste keer op de startknop druk, de motor slaat aan komt op toeren, ongeveer 2500 omw/min maar slaat onmiddellijk weer af. En de volgende startpogingen zijn weer tevergeefs.
Dus toch maar met de auto naar het werk.
Toch kwam deze storing niet geheel onverwachts, in de afgelopen week had ik al een paar keer de indruk dat de motor een paar keer wat slagen oversloeg wanneer ik constant reed. Maar het is lastig zoeken naar een hapering wanneer dit sporadisch voorkomt. Wel kwam de motor goed op toeren, trok goed, en hing lekker aan het gas. Alleen een enkele hapering dus die nu uiteindelijk resulteerde in het volledig uitvallen.
Mijn eerste idee is een kapotte hall-gever of een storing in de ECU.
Het is mij niet opgevallen of ook het toerental signaal wegviel. Wel heb ik gehoord dat de benzine pomp blijft lopen en er gaan ook geen lampjes aan of uit. Een storing aan de schakelaar van de standaard is dus niet logisch.
Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik kom op het forum niet veel falende rt's tegen. Maar wellicht hebben jullie wel mooie verhalen!