Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Hallo rt-ers,
Voor het eerst op een r1100 rt. In verband met mijn beenlengte op het forum gezocht naar zithoogte verlaging op deze fiets maar niet echt veel wijzer geworden. Zadel (geen comfort-) staat op de laagste stand, maar wil i.v.m. veiligheid nog iets meer verlagen. Kan iemand mij een paar mogelijkheden aan de hand doen voor een optimaal resultaat?
Laatst gewijzigd door franswn op 29 jul 2009, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Franswn, welkom op het forum. Als je een keer tijd heb even voorstellen. Is altijd leuk
BMW dealers hebben meest wel 2e hands Corbinzadels liggen die mogelijk nog lager zijn. Als je bij zoeken op deze website "zadel" in voert komen er 5 pagina's met ervaring naar voren. Moet lukken. Succes van mijn kant in ieder geval en veel rijplezier.
We (althans in mijn motorkennissenkring) hebben zeer goede ervaringen met Rob Overdijk in Eindhoven. Hij kan met speciale componenten de motor flink verlagen mét behoud (en zelfs verbetering) van de vering/demping eigenschappen. Website: http://www.rotechsupport.nl/
Ralph Romein schreef:Hallo Franswn, welkom op het forum. Als je een keer tijd heb even voorstellen. Is altijd leuk
BMW dealers hebben meest wel 2e hands Corbinzadels liggen die mogelijk nog lager zijn. Als je bij zoeken op deze website "zadel" in voert komen er 5 pagina's met ervaring naar voren. Moet lukken. Succes van mijn kant in ieder geval en veel rijplezier.
Ralph
Bedankt voor je reactie. Zal zeker bij de dealer informeren.
In een korte tijd veel tips! Op aangeven van de tip van Ralph meteen In Alphen aan de Rijn bij Hyper pro geweest. En met succes. Aardige en deskundige vent die me goed heeft geholpen en niets opdringt. Ook wat betreft andere zaken van de 1100 heeft hij me veel geleerd.De fiets is verlaagd met veren en heeft een beter rijgedrag gekregen, ook beter instelbaar geworden. Heerlijke terugtocht naar Malden.Beslist een aanrader.
Groeten Frans
franswn schreef:In een korte tijd veel tips! Op aangeven van de tip van Ralph meteen In Alphen aan de Rijn bij Hyper pro geweest. En met succes. Aardige en deskundige vent die me goed heeft geholpen en niets opdringt. Ook wat betreft andere zaken van de 1100 heeft hij me veel geleerd.De fiets is verlaagd met veren en heeft een beter rijgedrag gekregen, ook beter instelbaar geworden. Heerlijke terugtocht naar Malden.Beslist een aanrader.
Groeten Frans
Frans,
Hoeveel lager is je RT nou? Als ik vragen mag.........wat kost het verlagen van een RT?
franswn schreef:In een korte tijd veel tips! Op aangeven van de tip van Ralph meteen In Alphen aan de Rijn bij Hyper pro geweest. En met succes. Aardige en deskundige vent die me goed heeft geholpen en niets opdringt. Ook wat betreft andere zaken van de 1100 heeft hij me veel geleerd.De fiets is verlaagd met veren en heeft een beter rijgedrag gekregen, ook beter instelbaar geworden. Heerlijke terugtocht naar Malden.Beslist een aanrader.
Groeten Frans
Gefeliciteerd, fijn dat het naar jouw zin heeft uitgepakt.
Groeten Frans
Frans,
Hoeveel lager is je RT nou? Als ik vragen mag.........wat kost het verlagen van een RT?
De verlaging (voor- en achterveer vervangen) kostte €300,- De verlaging is voor mij op ongeveer 2 cm uitgekomen. Motor bevalt mij prima zo.
Blijft er nog iets van de bodemvrijheid over op deze manier?? Ik heb nu al de middenbok soms aan de grond als ie inveert in een bocht. Ik heb nu opgelost met het zadel in de laagste stand en extra zool onder de laars laten zetten.
Misschien dat een betere vering ervoor zorgt dat ie minder/anders inveert??
Stingray schreef:Blijft er nog iets van de bodemvrijheid over op deze manier?? Ik heb nu al de middenbok soms aan de grond als ie inveert in een bocht. Ik heb nu opgelost met het zadel in de laagste stand en extra zool onder de laars laten zetten.
Misschien dat een betere vering ervoor zorgt dat ie minder/anders inveert??
De veer is kort gemaakt en daarmee staat de motor dus lager in ruststand, maar is de veerweg ook iets kort geworden (kleine veer ) Uiteindelijk zal het kwa grondspelling niet niet veel mogen uitmaken verwacht ik. Klopt dit Frans??
Daar ga ik eigenlijk ook wel vanuit. Het is een progressieve veer toch dat hyperpro?. Dus zou met meer inveren zou het stugger moeten worden. Ik heb met 1m70 het zelfde probleem nl. Dus ik heb me ook opgegeven voor die workshop bij hyperpro o.a. voor dit probleem, ook omdat ik het leuk vind natuurlijk. Kan geen extra zolen onder de laarzen blijven zetten toch?
Ik lees een hoop zinnige opmerkingen. Progressieve vering, instelbaarheid etc. zijn begrippen die bij Hyperpro gratis en met professioneel advies te verkrijgen zijn. Mijn vering stel ik op dit moment in op de belasting van de fiets. Vol bepakt met duo is anders dan met mijn 75 kg! Overigens hebben de meeste fietsen te weinig olie in de telescoopvering omdat de dealers er niet zo goed mee kunnen omgaan (vlgs Hyperpro). Een vrijblijvend bezoek aan Hyperpro is de moeite waard.Ook een telefoontje.
Ik heb de wunderlich sitzbank in de low uitvoering , met de originele kon ik net met de tenen bij de grond (1.74m) .Nu kan ik bijna de hakken aan de grond krijgen . En het zit prima .