Als nieuw lid, die vast jullie hulp wel eens in zal willen schakelen maar waar mogelijk ook zeker anderen zal proberen te helpen, zal ik mij even kort aan jullie voorstellen.
Mijn motorgeschiedenis start in 2008 met een Yamaha Thundercat (YZF600R) die ik reeds voor mijn rijbewijs in de voortuin had staan. Van een collega over kunnen nemen, maar helaas maar kort van mogen genieten. Binnen een aantal maanden was het voorwiel van een overstekende Laguna de oorzaak van een relatiebreuk tussen d mijn eerste motor en ik. Tevreden over de TC als motor, heb ik binnen korte tijd een waardige vervanger gevonden welke nog altijd bij mij in de (inmiddels) garage staat.
De Thundercat heeft zich bewezen als prachtige motor om op te beginnen, maar ook om op te blijven rijden. Een sportieve fiets, met een acceptabele zithouding die langere tochten mogelijk maakt. Middels voldoende kilometers, diverse trainingen en interesse in rijtechnieken heb ik de TC goed leren kennen en hem flink aan de tand kunnen voelen. Ik was er niet vies van om hem flink sportief "los te gooien". Naast het rijden op de openbare weg, en met de beperkingen die daarbij horen, wilde ik ook wel eens mijn grenzen voorzichtig opzoeken. Na een test met de straatfiets op het circuit van Zandvoort, vond ik in het rijden op het circuit een mooie mogelijkheid om mijzelf zowel "uit te laten" als verder te verbeteren op het gebied van rijvaardigheid. Rijden op het circuit heb ik altijd gedaan vanuit vaardigheid en techniek, niet op "dom knallen". Omdat de TC op de openbare weg beviel en ik daar toch een "liefde" voor voelde, heb ik gekozen voor een (flink aangepaste) Thundercat als circuitmotor: Afscheid nemen is lastig, en beide motoren heb ik dan ook nog altijd in bezit. De racer kost me niets, en zodra de mogelijkheid zich weer voordoet om weer het circuit op te gaan zou ik dat graag weer doen. De blauwe is altijd mijn vaste vervoersmiddel geweest, mits ik niet met de auto ging of "stiekem" de motor van vrouwlief (Yamaha TDM850) pakte.
Met het vooruitzicht van weer flinke woon-werk kilometers door filegevoelig gebied, kwam de wens voor een "nieuwe" en beter geschikte "toermotor". Na wat uitzoekwerk en vergelijkingen tussen voornamelijk de FJR (toch de Yamaha-achtergrond) en de R....RT kwam de laatste uiteindelijk toch als meest geschikt naar voren. Als ik sportief wil heb ik de TC nog altijd, en de RT lijkt toch de beste bescherming en comfort te bieden.
Mijn zoektocht naar een geschikte RT kwam al snel uit op de R1200RT, de vormgeving en functies van het nieuwe model (t.o.v. de R1150RT) trokken mij toch naar deze uitvoering. Budgettechnisch kwam ik op de eerste bouwjaren uit en van daaruit was het zoeken naar een geschikte aanschaf. Deze zoektocht bleek een stuk korter dan van tevoren gedacht, ik liep tegen een mooie motor aan voor een gunstige prijs. Wat hoger in de kilometers, maar duidelijk goed onderhouden en eventueel een beetje sleutelen ben ik niet vies van. De deal werd gemaakt en het weekje wachten op aflevering (kwam zo uit i.v.m. werk) viel met de dag zwaarder. De testrit had mij namelijk direct overtuigd van het comfort van deze machine en wat stuurde dat fijn!
De rit naar huis en de eerste echte kilometers waren een genot. Alles beetje uitproberen, de motor zelf en de verschillende opties. De motor beschikt over Handvatverwarming, zadelverwarming, boordcomputer en een Zumo 550 navigatie. Thuisgekomen wilde zelfs vrouwlief voor het eerst achterop! Hoewel de 2-cil. boxer en BMW-bediening in eerste instantie natuurlijk even wennen waren voor een vaste 4-lijn Yamaha rijder, was de gewenningsperiode erg kort en rijd je eigenlijk zo weg met de RT. Dan is het gewoon genieten op twee wielen...
Ik zal de "nieuwe" machine natuurlijk ook nog even showen: Zo zijn jullie even op de hoogte van mijn achtergrond en motor-geschiedenis, wie weet kunnen we het persoonlijk nog eens verder uitdiepen.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Rhonus