Introductie van "Rhonus"

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Rhonus
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Introductie van "Rhonus"

Ongelezen bericht door Rhonus »

Hallo allemaal,

Als nieuw lid, die vast jullie hulp wel eens in zal willen schakelen maar waar mogelijk ook zeker anderen zal proberen te helpen, zal ik mij even kort aan jullie voorstellen.

Mijn motorgeschiedenis start in 2008 met een Yamaha Thundercat (YZF600R) die ik reeds voor mijn rijbewijs in de voortuin had staan. Van een collega over kunnen nemen, maar helaas maar kort van mogen genieten. Binnen een aantal maanden was het voorwiel van een overstekende Laguna de oorzaak van een relatiebreuk tussen d mijn eerste motor en ik. Tevreden over de TC als motor, heb ik binnen korte tijd een waardige vervanger gevonden welke nog altijd bij mij in de (inmiddels) garage staat.
De Thundercat heeft zich bewezen als prachtige motor om op te beginnen, maar ook om op te blijven rijden. Een sportieve fiets, met een acceptabele zithouding die langere tochten mogelijk maakt. Middels voldoende kilometers, diverse trainingen en interesse in rijtechnieken heb ik de TC goed leren kennen en hem flink aan de tand kunnen voelen. Ik was er niet vies van om hem flink sportief "los te gooien".
DSC_2803_jpg.jpg
Naast het rijden op de openbare weg, en met de beperkingen die daarbij horen, wilde ik ook wel eens mijn grenzen voorzichtig opzoeken. Na een test met de straatfiets op het circuit van Zandvoort, vond ik in het rijden op het circuit een mooie mogelijkheid om mijzelf zowel "uit te laten" als verder te verbeteren op het gebied van rijvaardigheid. Rijden op het circuit heb ik altijd gedaan vanuit vaardigheid en techniek, niet op "dom knallen". Omdat de TC op de openbare weg beviel en ik daar toch een "liefde" voor voelde, heb ik gekozen voor een (flink aangepaste) Thundercat als circuitmotor:
10AH-7602-150.jpg
Afscheid nemen is lastig, en beide motoren heb ik dan ook nog altijd in bezit. De racer kost me niets, en zodra de mogelijkheid zich weer voordoet om weer het circuit op te gaan zou ik dat graag weer doen. De blauwe is altijd mijn vaste vervoersmiddel geweest, mits ik niet met de auto ging of "stiekem" de motor van vrouwlief (Yamaha TDM850) pakte.

Met het vooruitzicht van weer flinke woon-werk kilometers door filegevoelig gebied, kwam de wens voor een "nieuwe" en beter geschikte "toermotor". Na wat uitzoekwerk en vergelijkingen tussen voornamelijk de FJR (toch de Yamaha-achtergrond) en de R....RT kwam de laatste uiteindelijk toch als meest geschikt naar voren. Als ik sportief wil heb ik de TC nog altijd, en de RT lijkt toch de beste bescherming en comfort te bieden.

Mijn zoektocht naar een geschikte RT kwam al snel uit op de R1200RT, de vormgeving en functies van het nieuwe model (t.o.v. de R1150RT) trokken mij toch naar deze uitvoering. Budgettechnisch kwam ik op de eerste bouwjaren uit en van daaruit was het zoeken naar een geschikte aanschaf. Deze zoektocht bleek een stuk korter dan van tevoren gedacht, ik liep tegen een mooie motor aan voor een gunstige prijs. Wat hoger in de kilometers, maar duidelijk goed onderhouden en eventueel een beetje sleutelen ben ik niet vies van. De deal werd gemaakt en het weekje wachten op aflevering (kwam zo uit i.v.m. werk) viel met de dag zwaarder. De testrit had mij namelijk direct overtuigd van het comfort van deze machine en wat stuurde dat fijn!

De rit naar huis en de eerste echte kilometers waren een genot. Alles beetje uitproberen, de motor zelf en de verschillende opties. De motor beschikt over Handvatverwarming, zadelverwarming, boordcomputer en een Zumo 550 navigatie. Thuisgekomen wilde zelfs vrouwlief voor het eerst achterop! Hoewel de 2-cil. boxer en BMW-bediening in eerste instantie natuurlijk even wennen waren voor een vaste 4-lijn Yamaha rijder, was de gewenningsperiode erg kort en rijd je eigenlijk zo weg met de RT. Dan is het gewoon genieten op twee wielen...

Ik zal de "nieuwe" machine natuurlijk ook nog even showen:
20140928_180124.jpg
20140928_180206.jpg
Zo zijn jullie even op de hoogte van mijn achtergrond en motor-geschiedenis, wie weet kunnen we het persoonlijk nog eens verder uitdiepen. _004

[groet]
Rhonus
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erteetje

Re: Introductie van "Rhonus"

Ongelezen bericht door Erteetje »

Je hebt in de eerste zin van je voorstelrondje al gelogen :shock:
Je zei: Ik zal me KORT aan jullie voorstellen :D :D Wat je kort noemt. Zo uitgebreid vind je ze niet snel _004

Welkom op het RT forum.

[groet]
Luc
Rhonus

:lol: Scherp! _004

Wen er maar vast aan Luc, ik praat (schrijf) graag veel... :mrgreen:
Erteetje

Rhonus schreef::lol: Scherp! _004

Wen er maar vast aan Luc, ik praat (schrijf) graag veel... :mrgreen:
Dat blijkt! Niks mis mee trouwens. Volgens mijn vriendin zwets ikzelf ook veel. Ik moet zeggen dat ik het vind meevallen :D :D
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Rhonus

Bedankt voor je indrukwekkende achtergronden en welkom op het RT-forum .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Beamer63
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Beste Rhonus,
Mooie intro !
Ik wens je veel veilige,leuke en probleemloze kilometers met je R 1200 RT .

Vr. groeten,

Peter
basplehn
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Woonplaats of omgeving: Heesch

Ongelezen bericht door basplehn »

icon_welcome Rhonus _004

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Rhonus

Hartelijk dank voor het warme welkom allemaal..

Even een update: (Ik durf niet meer "korte update" te zeggen.. ;) )
Tijdens de eerste ritjes, en bijbehorende uittesten ontdekt dat de koppeling onder extreme belasting begon door te slippen. Begin van het einde en dus retour naar de dealeRT. Monteur moest z'n best doen maar kon uiteindelijk m'n conclusie onderschrijven, er moest een nieuwe in. Zonder onvertogen woord direct afspraak ingepland, week later zou ik de motor komen brengen en een leenmotor mee terug krijgen. Helaas hebben ze een hoop tegenslagen gehad, bestellen van onderdelen en iets mis met het weer in elkaar zetten van de brommeRT. Inmiddels staat hij nu dus al 1,5 week bij de garage, en rijd ik rond op een V-Strom. Keurig geregeld, maar toch zou ik natuurlijk liever weer op mijn eigen motor stappen. Als het goed is begin volgende week moet hij klaar zijn, als er maar niet weer iets gebeurd.. :roll: Ik heb ze gevraagd meteen de iABS-controle ook uit te voeren, hij ligt tenslotte toch al open en dan hoef ik niet over een maandje weer terug nadat ik de brief binnen heb... Nu maar hopen dat dat niet de Goden verzoeken was, en dat weer een nieuwe vertraging oplevert.

Hoe dan ook, tot nu toe dus geen mazzel gehad, maar vooralsnog tevreden over de wijze waarop het opgepakt word. Wordt netjes op de hoogte gehouden en ze lijken hun best te doen. Ook direct de controle was geen probleem en zoals gezegd rijd ik gewoon rond op de leenmotor. En straks kan het natuurlijk niet anders zijn dan compleet genieten op de verbeterde -1200- ! Ik kan niet wachten! -kwijling-
Rhonus

Vandaag de bRommeRT weer opgehaald. Koppeling vervangen en iABS-controle uitgevoerd (en dus goed bevonden). De leenfiets met een brede glimlach weer ingeleverd voor de sleutels van de echte motor.. Ritje naar huis en mijn andere verplichtingen meteen weer lekker op de eigen motor gedaan en ruim 200km echt kunnen genieten. Wat een fijne motor is die -1200- toch... _004
Erteetje

Rhonus schreef:Vandaag de bRommeRT weer opgehaald. Koppeling vervangen en iABS-controle uitgevoerd (en dus goed bevonden). De leenfiets met een brede glimlach weer ingeleverd voor de sleutels van de echte motor.. Ritje naar huis en mijn andere verplichtingen meteen weer lekker op de eigen motor gedaan en ruim 200km echt kunnen genieten. Wat een fijne motor is die -1200- toch... _004
Mooi opgelost door je dealeRT
_004 _004 _004
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Welkom op ons mooie RT-forum ! Veel veilige kilometers toegewenst op jouw -1200-

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”