WOW momentje......
Moderator: RT_Patrick
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
WOW momentje......
[media]e84gElVWvKU[/media]
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: WOW momentje......
Dat noem ik een: 'broekpoepmomentje' :shock:
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Woonplaats of omgeving: twente
Gelukkig in een bocht met enig uitzicht........pfff
gr v Ciske
gr v Ciske
Op de een of andere manier reken je niet op dit soort mafketels
Dat had anders kunnen aflopen.

Dat had anders kunnen aflopen.
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Ik ken zo'n moment. Wat volgt daarna is de meest interessant... 

(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Mag ik er dan eentje bijplaatsen die wél mis gaat.
Het ging zo lekker, beetje vlot hier en daar, wat rustiger als het nodig is. De duo heeft het uiteindelijk het slechtste ......... Wie er voorrang had is niet meer van belang, het blijkt ineens een onoverzichtelijke situatie en met deze snelheden is het moeilijk een verwijt aan de tegenpartij te maken, je moet hem wel de kans geven te kunnen reageren ......
De ellende begint bij ongeveer 5 min.
[media]xjCqGm3Gd_E#t=321[/media]
Het ging zo lekker, beetje vlot hier en daar, wat rustiger als het nodig is. De duo heeft het uiteindelijk het slechtste ......... Wie er voorrang had is niet meer van belang, het blijkt ineens een onoverzichtelijke situatie en met deze snelheden is het moeilijk een verwijt aan de tegenpartij te maken, je moet hem wel de kans geven te kunnen reageren ......
De ellende begint bij ongeveer 5 min.
[media]xjCqGm3Gd_E#t=321[/media]
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Eric r1200rt
- Type: R1200RT
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Auw. ......, hij reed de bochten trouwens erg strak, wel behoorlijk op snelheid. Heb nog eens terug gekeken, zag nergens een indicatie dat er een weg van rechts aankwam ...
Eric.
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- basplehn
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Woonplaats of omgeving: Heesch
Auw Eric?!, voelde de rillingen dwars door mijn lichaam!!!! Pfffff.
Maar je ziet maar dat het zo verraderlijke is net ná een kort onoverzichtelijke stukje bij een hoge snelheid dat in eens een auto de weg oprijd.
Snelheid aanpassen en anticiperen
Gr Bas
Maar je ziet maar dat het zo verraderlijke is net ná een kort onoverzichtelijke stukje bij een hoge snelheid dat in eens een auto de weg oprijd.
Snelheid aanpassen en anticiperen

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Eric r1200rt schreef:... knipperdeknip... zag nergens een indicatie dat er een weg van rechts aankwam ...
Eric.
Die indicatie was er wel degelijk, want de uitzichtspiegel links op de kruising was al geruime tijd zichtbaar (vanaf 5:03 recht in blikveld berijder en impact op 5:05) en zo'n spiegel is internationaal de meest heldere indicatie dat er een onoverzichtelijke kruising aankomt...
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
- Eric r1200rt
Hoi Bert,
Dank je, had ik dus gemist! Hoopte eigenlijk al dat ik iets over het hoofd gezien zou hebben, kan ik weer wat leren .. Zou en "dure" fout in praktijk zijn geweest ..
Groet,
Eric.
Dank je, had ik dus gemist! Hoopte eigenlijk al dat ik iets over het hoofd gezien zou hebben, kan ik weer wat leren .. Zou en "dure" fout in praktijk zijn geweest ..
Groet,
Eric.
- PaPinkelman
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Dat betekent dus dat die automobilist heeft zitten slapen, die spiegel was voor hem of haar bedoeld om het verkeer van links te kunnen zien!
Maar goed, laat weer zien dat je als motorrijder 100% geconcentreerd de weg moet blijven "lezen", ook al zit je in een heerlijike "flow"....
Maar goed, laat weer zien dat je als motorrijder 100% geconcentreerd de weg moet blijven "lezen", ook al zit je in een heerlijike "flow"....
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
- Vorie
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Genemuiden
zo, daar wordt je wel weer even door wakker geschud! Goeie motivatie om nog weer extra op te letten....
groeten, Coen
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
steeds de andere willen volgen, kan wel eens buiten de mogelijkheden liggen....
http://demotorsite.be/nieuws/crash-van- ... mailvision
http://demotorsite.be/nieuws/crash-van- ... mailvision
Grts Franky
- Eric r1200rt
Hm, zouden daarom sommige motoren naar een vogel genoemd worden?
- WaltzingMatilda
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Ik denk dat de schuld hier toch echt grotendeels bij de motorrijder ligt.PaPinkelman schreef:Dat betekent dus dat die automobilist heeft zitten slapen, die spiegel was voor hem of haar bedoeld om het verkeer van links te kunnen zien!
Hij nadert met een snelheid die veel te hoog is en bovendien is zijn positie op de rijbaan niet goed.
Zou hij meer links gereden hebben dan zou hij de kruising cq auto eerder gezien hebben en de automobilist hem ook.
De automobilist komt verder rustig de weg op rijden, hem kun je dus moeilijk iets verwijten ondanks de wegspiegel.
Hij kan immers door de hoge snelheid van de motor en de daarbij afgelegde afstand niet meer tijdig reageren.
Laatst gewijzigd door WaltzingMatilda op 07 mar 2015, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Lemoi
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
...niet helemaal motor schuld. Als je kijkt zie je een driehoek bord (van achteren) in de straat waar de auto uitkomt. En dat zal wel een "je moet voorrang verlenen" bord zijn. Maar zo wie zo snel rijden op dit soort weggetjes is niet verstandig. Duizenden in/uitritten op dit soort weggetjes. (ziet er uit als oostenrijk)
- WaltzingMatilda
Laten wij er vanuit gaan dat de automobilist gekeken heeft in de wegspiegel en de motorrijder op dat moment niet gezien heeft en optrekt.Lemoi schreef:...niet helemaal motor schuld. Als je kijkt zie je een driehoek bord (van achteren) in de straat waar de auto uitkomt. En dat zal wel een "je moet voorrang verlenen" bord zijn. Maar zo wie zo snel rijden op dit soort weggetjes is niet verstandig. Duizenden in/uitritten op dit soort weggetjes. (ziet er uit als oostenrijk)
Gezien het rustige wegrijden van de automobilist zal hij er ongeveer een 3 seconden over gedaan hebben om op het punt te komen waar de motorrijder hem raakt.
De motorrijder legde met een snelheid van 80 km/u binnen die 3 seconden een afstand af van 67! meter en reed nog steeds 80 km/u.
Verder zie ik de snelheidsmeter van de motorrijder niet omlaag gaan, hij heeft dus niet eens afgeremd of zelfs kunnen afremmen.
Wij weten met z'n allen dat je als bestuurder je voertuig tot stilstand moet kunnen brengen binnen de afstand waarover je de weg kunt overzien en waarover deze vrij is.
Als je maar 25 meter ver kunt kijken zul je dus binnen deze afstand je voertuig tot stilstand moeten kunnen brengen.
Nu is het een auto, maar het zal je dochtertje van 8 jaar maar zijn met haar kinderfietsje

Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Mulder
- Bijz: Zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Krimpen a/d IJssel
Lemoi schreef:...niet helemaal motor schuld. Als je kijkt zie je een driehoek bord (van achteren) in de straat waar de auto uitkomt. En dat zal wel een "je moet voorrang verlenen" bord zijn. Maar zo wie zo snel rijden op dit soort weggetjes is niet verstandig. Duizenden in/uitritten op dit soort weggetjes. (ziet er uit als oostenrijk)
Ben ik het mee eens.
De wegbeheerder had alleen volgens mij het bord voorrangskruispunt rechts moeten plaatsen.
Was het geen voorrangskruispunt, dan had het bord gevaarlijk kruispunt er moeten staan.
De spiegel zegt niets, is maar een hulpmiddel.
In Duitsland mag je vaak op dit soort wegen 100 km p/u rijden, maar geef je verstand voorrang.
Groet,
Jan
- Mulder
- Bijz: Zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Krimpen a/d IJssel
Geruime tijd?Bert M schreef:Eric r1200rt schreef:... knipperdeknip... zag nergens een indicatie dat er een weg van rechts aankwam ...
Eric.
Die indicatie was er wel degelijk, want de uitzichtspiegel links op de kruising was al geruime tijd zichtbaar (vanaf 5:03 recht in blikveld berijder en impact op 5:05) en zo'n spiegel is internationaal de meest heldere indicatie dat er een onoverzichtelijke kruising aankomt...
![]()
Bert M
2sec!
Zie: https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/h ... d-reactie/
- Bert M
- Erelid
Inderdaad. Bij iets meer focus op weg en verkeer en een iets meer aan de omstandigheden aangepaste snelheid, had deze motorrijder zichzelf meer ontsnappingskans weten te creëeren. Je kunt in twee seconden meer dan je denkt, tenzij je al op de limiet (of erover) rijdt. Afstand houden en de zogenaamde 2 seconde regel komen dan ook niet zomaar uit de lucht vallen...
Bert M

Bert M
Bert M
Bert M
- WaltzingMatilda
De 2 seconden regel heeft te maken met de volgafstand, als beide voertuigen dezelfde kant uit rijden. In deze situatie is het anders.Bert M schreef:Inderdaad. Bij iets meer focus op weg en verkeer en een iets meer aan de omstandigheden aangepaste snelheid, had deze motorrijder zichzelf meer ontsnappingskans weten te creëeren. Je kunt in twee seconden meer dan je denkt, tenzij je al op de limiet (of erover) rijdt. Afstand houden en de zogenaamde 2 seconde regel komen dan ook niet zomaar uit de lucht vallen...![]()
![]()
Bert M
En in 2 seconden kun je, in de situatie van het filmpje, echt helemaal niks. Zie motorrijder.
Bij 80 km/u is je snelheid ongeveer 22 meter per seconde. Op het moment dat de motorrijder de auto ziet en reageert zijn we al 1 seconde verder (de zgn schrikseconde) en dus ook al 22 meter. En dan moet hij nog beginnen met remmen...
Bij een gemiddelde remweg bij die snelheid van zo'n 30 meter (droge weg, geen kuilen, hobbels en goede banden en geen ABS werking!) staat hij pas stil ergens tussen de 52 en 55 meter.
Om schade te voorkomen is hier voor de motorrijder maar 1 optie en dat is dat hij zijn voertuig ten alle tijden tot stilstand moet kunnen brengen binnen de afstand waarover hij de weg kon overzien en waarover deze vrij is.
De motorrijder in het eerste filmpje heeft het wat dat betreft beter gedaan en is wel tijdig tot stilstand gekomen.
Nu was het een auto van rechts, de volgende keer is het een auto met pech die stilstaat, afgevallen lading of een omgevallen boom.
- Bert M
- Erelid
Inderdaad: meer focus op de weg en op het verkeer en een meer aan de omstandigheden aangepaste snelheid... Dat zeg ik.
Bert M

Bert M
Bert M
Bert M
- Lemoi
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
..yep regeltjes en borden is 1 maar het belangrijkste blijft gezond verstand.
Toen ik in Oostenrijk woonde vond ik het altijd wonderlijk dat er niet meer ongelukken gebeurden op deze wegen

Toen ik in Oostenrijk woonde vond ik het altijd wonderlijk dat er niet meer ongelukken gebeurden op deze wegen
RISK Management
is knowing the fine line
between the Fun you're having
and the Danger you're in
Shift Happens
Bad decisions make good stories.
is knowing the fine line
and the Danger you're in
Shift Happens
- WaltzingMatilda
Inspector Gadget schreef:RISK Management
is knowing the fine line
and the Danger you're in
Shift Happens
Zo is het maar net :mrgreen:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!