startprobleem
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 14 aug 2014, 21:06
- Type: R1150RT
- Bijz: ooit:BSA ,Honda,Bmw,Suzuki,Ducati
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: enschede
- Locatie: enschede
startprobleem
Hallo forumleden sinds donderdag startprobleem nl het volgende.
Als ik de chokehendel ophoogzette starte de motor normaal en liep ongeveer 2000 toeren.
Maar sinds donderdag start de motor loopt ongeveer 1800 toeren en zakt dan terug maar 900 toeren.
Als ik dan gas geef en ga rijden loopt ie eerst wat schokkerig en als ie warm is normaal en stationair 1000 toren en af en toe pruttelend maar nog niet afslaand.
Wie weet raad ik heb nnog garantie maar wil eerst weten wat er aan de hand kan zijn
karelh
Als ik de chokehendel ophoogzette starte de motor normaal en liep ongeveer 2000 toeren.
Maar sinds donderdag start de motor loopt ongeveer 1800 toeren en zakt dan terug maar 900 toeren.
Als ik dan gas geef en ga rijden loopt ie eerst wat schokkerig en als ie warm is normaal en stationair 1000 toren en af en toe pruttelend maar nog niet afslaand.
Wie weet raad ik heb nnog garantie maar wil eerst weten wat er aan de hand kan zijn
karelh
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: startprobleem
Ik zou beginnen met goed laten synchroniseren. Maar misschien dat de motor gewoon een beurt moet hebben?
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: startprobleem
Welke RT heb je?
Kan Bougies, Bobbines, aardstuitingspunten of geblokkeerd by-pass (grote messing schroefjes) gaatjes bvb...
Is het begonnen na stilstaand, rijden in de regen....?
Oh, en van welke bedrijf heb je hem gekocht? Altijd goed on te weten :mrgreen:
Kan Bougies, Bobbines, aardstuitingspunten of geblokkeerd by-pass (grote messing schroefjes) gaatjes bvb...
Is het begonnen na stilstaand, rijden in de regen....?
Oh, en van welke bedrijf heb je hem gekocht? Altijd goed on te weten :mrgreen:
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: startprobleem
Tuinbank schreef:Sproeier van carburateur verstopt?
Dan moet je wel een carburateur hebben

Ik haal er de by pass schroeven ook altijd even uit en maak alles zuiver daar. Maar tevens controleer ik de spelingen op de gaskabels en chokekabel.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: startprobleem
HOI Karelh,
Heb je PB ontvangen en je andere postings opnieuw doorgelezen.
Lijkt mij dat de motor heeft een tijd stilstaan en was niet goed gebalanceerd (lawaii van koppeling bvb). De dealer blijkt een alles-kunner met minder specifiek kennis van BMW- maar je moet wel als eerste naar hun toe met je garantie en een lijst mogelijk oorzakken.
HEb je een onderhouds gescheidenis met de motor gekregen? Laat na de garantie Smudde informeeren omdat er komt een gratis remsysteemcheck in de voorjaar bij officieel BMW filiaalen. Bij de 1150 is dat ook zeer belangrijk de ABS goed te laten onderhouden- maar dat is een andere topic...
Ik ga vooruit dat het een grondig onderhoudsbeurt moeten hebben, met specifiek aandacht ann synchronisatie (laag-toeren), kleppenstellen (voor hogere toeren), by-pass schroeven (syc en stillstand draiien) en de primaire (In de kop) bougies. De bougies duidt aan van je recent in-de-nat rijden.
Ik heb mijn eigen onderhoud gedaan sinds ongev. 30,000km- en de motor staat nu boven de 110,000. Ik ben nog de eerste eigenaar.
Ga eerste je dealer benaderen, maar daarna als je je eigen onderhoud wilt leren, mag je mij wel vragen.
Heb je PB ontvangen en je andere postings opnieuw doorgelezen.
Lijkt mij dat de motor heeft een tijd stilstaan en was niet goed gebalanceerd (lawaii van koppeling bvb). De dealer blijkt een alles-kunner met minder specifiek kennis van BMW- maar je moet wel als eerste naar hun toe met je garantie en een lijst mogelijk oorzakken.
HEb je een onderhouds gescheidenis met de motor gekregen? Laat na de garantie Smudde informeeren omdat er komt een gratis remsysteemcheck in de voorjaar bij officieel BMW filiaalen. Bij de 1150 is dat ook zeer belangrijk de ABS goed te laten onderhouden- maar dat is een andere topic...
Ik ga vooruit dat het een grondig onderhoudsbeurt moeten hebben, met specifiek aandacht ann synchronisatie (laag-toeren), kleppenstellen (voor hogere toeren), by-pass schroeven (syc en stillstand draiien) en de primaire (In de kop) bougies. De bougies duidt aan van je recent in-de-nat rijden.
Ik heb mijn eigen onderhoud gedaan sinds ongev. 30,000km- en de motor staat nu boven de 110,000. Ik ben nog de eerste eigenaar.
Ga eerste je dealer benaderen, maar daarna als je je eigen onderhoud wilt leren, mag je mij wel vragen.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 14 aug 2014, 21:06
- Type: R1150RT
- Bijz: ooit:BSA ,Honda,Bmw,Suzuki,Ducati
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: enschede
- Locatie: enschede
Re: startprobleem
Hallo Japachap bedankt voor je reactie,
Ik heb Ronald van Probike gebeld en a.s. maandagmiddag kan ik komen en het is onder garantie want anders was ik direkt naar Smudde gegaan.
Ik heb altijd zelf onderhoud en reparatie gedaan aan R80 ST en K100 RT.
Maar ben nu een beetje huiverig om met deze hightech machine te gaan sleutelen maar als je het een keer gedaan hebt valt het denk ik wel mee. Bedankt voor je aanbod ik neem tzt wel kontakt met je op want twee zien meer dan een.
Zit ook nog met schade afhandeling bij Smudde na aanrijding in Gildehaus maar nog niets van verzekering gehoord.
Heb jij ervaring met iridium bougies.
Er staan mooie filmpjes op you tube wat kleppen stellen en remolie verversen betreft.
Gisteren bij Wunderlich wat gereedschap besteld losse voelermaten , bougietrekker en sleutel en bout voor montage achterwiel. en slang voor remolie.Ook heb ik een werkplaatsbrug zodat je overal gemakkelijk bij kunt.
Vriendelijke groet
Karel
.
Ik heb Ronald van Probike gebeld en a.s. maandagmiddag kan ik komen en het is onder garantie want anders was ik direkt naar Smudde gegaan.
Ik heb altijd zelf onderhoud en reparatie gedaan aan R80 ST en K100 RT.
Maar ben nu een beetje huiverig om met deze hightech machine te gaan sleutelen maar als je het een keer gedaan hebt valt het denk ik wel mee. Bedankt voor je aanbod ik neem tzt wel kontakt met je op want twee zien meer dan een.
Zit ook nog met schade afhandeling bij Smudde na aanrijding in Gildehaus maar nog niets van verzekering gehoord.
Heb jij ervaring met iridium bougies.
Er staan mooie filmpjes op you tube wat kleppen stellen en remolie verversen betreft.
Gisteren bij Wunderlich wat gereedschap besteld losse voelermaten , bougietrekker en sleutel en bout voor montage achterwiel. en slang voor remolie.Ook heb ik een werkplaatsbrug zodat je overal gemakkelijk bij kunt.
Vriendelijke groet
Karel
.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: startprobleem
Sorry- lk bedoeld in-de-kop bobbines, niet de bougies.
Bobbines zijn bekend zwaktepunt op 1150.
Irridium bougies (NGK) in mijn evaring zeer goed- maar pas als de rest van je motor in orde eerst is.
Bobbines zijn bekend zwaktepunt op 1150.
Irridium bougies (NGK) in mijn evaring zeer goed- maar pas als de rest van je motor in orde eerst is.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- HansD
- Berichten: 3349
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: startprobleem
Kunnen ook vervuilde injectoren zijn. Injector cleaner kopen bij de benzinepomp en in de volgnde tankbeurt gooien.
Koop die van Wynns.
Koop die van Wynns.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1320 Weergaves
-
Laatste bericht door AGVerheij
-
- 14 Reacties
- 3100 Weergaves
-
Laatste bericht door BoxerHarry
-
- 5 Reacties
- 2518 Weergaves
-
Laatste bericht door Isaac
-
- 24 Reacties
- 13470 Weergaves
-
Laatste bericht door wim57
-
- 1 Reacties
- 1268 Weergaves
-
Laatste bericht door Dingeman