Olielek tussen voorste riemdeksel
Moderator: RT_Patrick
Olielek tussen voorste riemdeksel
Beste forum vrienden mijn rt 1200 van 2007 is 3 maanden stil geweest tot vandaag, vandaag wilde ik de moto starten voor eens te smeren en op te laden, na 10 minuten kwam er rook uit de motor en na wat zoekwerk zag ik dat er uit de voorste riemdeksel olie uit druppelde op de uitlaat, weten jullie soms hoe dat zou komen en van waar juist?
ik heb de motor stilgelegd en na 15 minuten terug opgestart en was geen lek meer te zien;
ik heb de motor stilgelegd en na 15 minuten terug opgestart en was geen lek meer te zien;
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Olielek tussen voorste riemdeksel
Heb je hem 10 minuten stationair laten draaien zonder te koelen of heb je 10 minuten gereden toen het gebeurde?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik zou zo geen accu proberen op te laden. Daarvoor gebruik je een acculader. En het is veel beter om gewoon te rijden. Zolang stationair draaien is ook nergens goed voor. Zat er niet teveel olie in of heeft de motor heel lang op de zijstandaard gestaan?
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Ik heb het koffiebruine vermoeden dat er teveel olie in heeft gezeten en/of te lang op zijstandaard gestaan.
Maar kan evengoed andere reden hebben.
Maar waarom in hemelsnaam, laat je de motor 10 minuten stationair lopen!?? Dat is nergens goed voor en al helemaal niet voor het blok.
En de accu laad je er al helemaal niet mee op!
Bedenk dat onze boxers gemaakt zijn om te rijden en niet om eventjes te starten. Daar wordt zo'n boxerblok niet blij van!
Dus....rijden met die hap en dan na een half uurtje of zo kijken of de boel nog lekt. En dan is je accu ( als die nog goed is) ook weer een beetje opgeladen!
En lekt ie nog na de rit? Ga ermee naar Kenny!
Maar kan evengoed andere reden hebben.

Maar waarom in hemelsnaam, laat je de motor 10 minuten stationair lopen!?? Dat is nergens goed voor en al helemaal niet voor het blok.

Bedenk dat onze boxers gemaakt zijn om te rijden en niet om eventjes te starten. Daar wordt zo'n boxerblok niet blij van!

Dus....rijden met die hap en dan na een half uurtje of zo kijken of de boel nog lekt. En dan is je accu ( als die nog goed is) ook weer een beetje opgeladen!
En lekt ie nog na de rit? Ga ermee naar Kenny!

Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

ja merci voor de reactie, eerlijk wist ik echt niet dat het niet gezond was om stationair te draaien. het heeft wel een tijd op z'n zij gestaan maar meer op bok; 500 km voor laatste rit had ik grote onderhoud gehad,
ik heb ook gedacht aan te veel olie maar is de voorste deksel van riem de plaats waar overschot olie eruit komt?
(ik heb vandaag mee gereden en er komt geen olie meer uit)
ik heb ook gedacht aan te veel olie maar is de voorste deksel van riem de plaats waar overschot olie eruit komt?
(ik heb vandaag mee gereden en er komt geen olie meer uit)
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Geen olie meer te zien? Heb je het deksel eraf gehad om een en ander te checken? Nee? Dan dat eerst doen. Goed alles droog maken, of kuisen, zoals jullie zo mooi zeggen..
. Indien alles droog, dan dichtschroeven en ermee gaan rijden!
Rijd er een week mee en haal dan het deksel er nog eens af. Kijk dan nog eens of je olie ziet. Niets meer te zien? Geniet dan maar zorgeloos van je RT!
Zie je toch weer olie tevoorschijn komen
, dan zou ik naar een goede RT-monteur gaan, zoals Kenny in Ede (Nederland) of Jack Boone van De Knalpot in Rilland/Zeeland en slechts 20 minuten vanaf Antwerpen.
Succes! -top-

Rijd er een week mee en haal dan het deksel er nog eens af. Kijk dan nog eens of je olie ziet. Niets meer te zien? Geniet dan maar zorgeloos van je RT!
Zie je toch weer olie tevoorschijn komen

Succes! -top-
Have a nice BMW-day!
WernerB

WernerB

ik heb het deksel er afgehaald en alles gekuist en ik rij er mee, na een week zal ik eens na zien;
merci
merci
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht