NAV 5: Vreemde route aanwijzing
Moderator: RT_Patrick
- ErikS
- 2024
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
NAV 5: Vreemde route aanwijzing
Inmiddels het ik het twee maal waargenomen, maar kan het niet reproduceren; In de blauwe balk boven in het kaartscherm waar normaal de straatnaam aangegeven wordt waar je rijdt, verschijnt bij het opstarten een route(naam) met daarachter de te verwachten reistijd naar de eindbestemming van die route. En dit terwijl er geen route gereden wordt of geactiveerd is.
Er staan een aantal routes op mijn Navigator V, welke ik ook al wel gereden heb. Tot nu toe twee maal is het gebeurt dat de Navigator spontaan doorstart naar het scherm met de kaart en dan boven in de blauwe balk een route noemt met daarachter de te verwachten reistijd. Zo lang ik verder niets met de GPS doe, blijft de route naam in de balk zichtbaar met daarachter de aftellende tijd. Afhankelijk van mijn snelheid past deze tijd zich ook aan. De reistijd klopt dan ook redelijk met hetgeen normaal voor mij is. Als ik echter stop, de GPS uitzet en weer start, is dit weg en wordt weer normaal de straatbenaming weergegeven.
Ik heb voorafgaande aan dit gebeuren geen route gereden of actief gehad. Een maal gebeurde het toen ik thuis wegreed en gaf de GPS de routenaam van de route die ik ooit aangemaakt had naar mijn werk. Hij gaf ook keurig aan hoe lang ik er over zou doen. Onderweg bleef hij deze tijd ook netjes aftellen. De tijd klopte ook met hetgeen normaal was. Nadat ik naar het startscherm geweest was en weer naar de kaart terug ging was het weg.
De tweede keer was ik op mijn werk en ging ik naar huis. Ditmaal gaf hij aan "thuisroute" met de tijd die ik nodig had om thuis komen. Onderweg bleef hij deze ook netjes bijwerken. Toen ik gestopt had om te tanken (de GPS ging hierbij automatisch uit) en weer verder reed, was het weer weg.
IK heb van alles geprobeerd om het te reproduceren dan wel zelf op te starten maar dat is mij niet gelukt.
Zijn er anderen die dit ook herkennen en is er iemand die mij kan vertellen hoe dit in te schakelen is? Het is wel een makkelijke functie.
Er staan een aantal routes op mijn Navigator V, welke ik ook al wel gereden heb. Tot nu toe twee maal is het gebeurt dat de Navigator spontaan doorstart naar het scherm met de kaart en dan boven in de blauwe balk een route noemt met daarachter de te verwachten reistijd. Zo lang ik verder niets met de GPS doe, blijft de route naam in de balk zichtbaar met daarachter de aftellende tijd. Afhankelijk van mijn snelheid past deze tijd zich ook aan. De reistijd klopt dan ook redelijk met hetgeen normaal voor mij is. Als ik echter stop, de GPS uitzet en weer start, is dit weg en wordt weer normaal de straatbenaming weergegeven.
Ik heb voorafgaande aan dit gebeuren geen route gereden of actief gehad. Een maal gebeurde het toen ik thuis wegreed en gaf de GPS de routenaam van de route die ik ooit aangemaakt had naar mijn werk. Hij gaf ook keurig aan hoe lang ik er over zou doen. Onderweg bleef hij deze tijd ook netjes aftellen. De tijd klopte ook met hetgeen normaal was. Nadat ik naar het startscherm geweest was en weer naar de kaart terug ging was het weg.
De tweede keer was ik op mijn werk en ging ik naar huis. Ditmaal gaf hij aan "thuisroute" met de tijd die ik nodig had om thuis komen. Onderweg bleef hij deze ook netjes bijwerken. Toen ik gestopt had om te tanken (de GPS ging hierbij automatisch uit) en weer verder reed, was het weer weg.
IK heb van alles geprobeerd om het te reproduceren dan wel zelf op te starten maar dat is mij niet gelukt.
Zijn er anderen die dit ook herkennen en is er iemand die mij kan vertellen hoe dit in te schakelen is? Het is wel een makkelijke functie.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Re: NAV 5: Vreemde route aanwijzing
Dat is de 'MyTrends' functie. Zie https://support.garmin.com/support/sear ... 0000000%7D
Merk je pas als je
a. een favoriet hebt aangemaakt (bijv je eigen huis)
b. een vast 'patroon' hebt; typisch bij bijvoorbeeld woon/werkverkeer
Na enige tijd gaat je toestel dat voorspellen en vertelt, ook zonder dat je ene route hebt ingegeven, hoe lang het duurt om thuis te komen.
Merk je pas als je
a. een favoriet hebt aangemaakt (bijv je eigen huis)
b. een vast 'patroon' hebt; typisch bij bijvoorbeeld woon/werkverkeer
Na enige tijd gaat je toestel dat voorspellen en vertelt, ook zonder dat je ene route hebt ingegeven, hoe lang het duurt om thuis te komen.
Dus mensen, meteen naar huis uit je werk. Niet eerst langs de kroeg, want als je vrouw je GPS in handen krijgt, dan ben je mooi zuur.
- Hans Vaessen
a en b is "en-en".
Zolang je van de kroeg geen 'favoriet' maakt is er niets aan de hand
Zolang je van de kroeg geen 'favoriet' maakt is er niets aan de hand

- ErikS
- 2024
- Contacteer:
is het ook mogelijk dit zelf aktief op te roepen?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
Zover ik het heb kunnen vinden kan je het zelf niet actief oproepen anders dan door je route-gedrag;
Als je aan de criteria voldoet zoals aangegeven op de link van Hans V;
- Dagelijks regelmatig patroon zal na 3 dagen in MyTrends herkent worden.
- Wekelijks regelmatig patroon zoals een andere bestemming op verschillende dagen, zou 2 tot 3 weken in MyTrends herkent worden.
Dan zal, volgens Garmin, nadat een vast patroon van rijgedrag door je toestel is vastgesteld, een myTrends geval binnen twee uur weergeven worden.
Bijvoorbeeld, als je elke dag om 17:00 naar huis vertrekt, zal MyTrends zo vroeg als 16:00 en zo laat als 18:00 dat weergeven op je toestel.
Als je aan de criteria voldoet zoals aangegeven op de link van Hans V;
- Dagelijks regelmatig patroon zal na 3 dagen in MyTrends herkent worden.
- Wekelijks regelmatig patroon zoals een andere bestemming op verschillende dagen, zou 2 tot 3 weken in MyTrends herkent worden.
Dan zal, volgens Garmin, nadat een vast patroon van rijgedrag door je toestel is vastgesteld, een myTrends geval binnen twee uur weergeven worden.
Bijvoorbeeld, als je elke dag om 17:00 naar huis vertrekt, zal MyTrends zo vroeg als 16:00 en zo laat als 18:00 dat weergeven op je toestel.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik heb dit zelf nog niet ervaren, voornamelijk omdat ik de navigatie binnen Nederland nauwelijks gebruik, zeker niet voor vaste routes.
Het lijkt me een behoorlijk "Big brother" ervaring als je dit voor het eerst ziet.
Het lijkt me een behoorlijk "Big brother" ervaring als je dit voor het eerst ziet.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Is ook wel een beetje rare feature, eerlijk gezegd. Wie heeft nu nog navigatie nodig voor een route die hij of zij dagelijks rijdt? Zelfs het vervoermiddel kent de route al uit het hoofd
Zelfs omleidingsroutes zullen wel 'in het hoofd' zitten....
Wat mij betreft hadden de Garmin software ontwikkelaars hun tijd beter aan iets anders kunnen besteden!

Zelfs omleidingsroutes zullen wel 'in het hoofd' zitten....
Wat mij betreft hadden de Garmin software ontwikkelaars hun tijd beter aan iets anders kunnen besteden!
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Je kunt inderdaad lang discussiëren over het nut en/of onzin van deze functie, dat is een route met vele kronkelwegen.
:lol:
Garmin heeft inderdaad meer "Big Brother" functionaliteiten ingebouwd.
Daarmee kunnen ze, nu er ook een SmartPhone Link integratie is met je SmartPhone (en toestemming gegeven is) verkeerspatronen en gedrag nader analyseren.
Dus als je nu via de Live-verkeer ergens een vertraging gemeld ziet worden, weet je dat iemand anders z'n Garmin gevolgd wordt.
Nu maar hopen dat Garmin niet dezelfde fout maakt zoals sTomsTom in het verleden;
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/864 ... kelen.html
Maar ja, welk bedrijf is heden ten dage geen doerak onderhand?
Data, en dan met name van gebruikers is heel veel geld waard. Ook om verkocht te worden.

Garmin heeft inderdaad meer "Big Brother" functionaliteiten ingebouwd.

Daarmee kunnen ze, nu er ook een SmartPhone Link integratie is met je SmartPhone (en toestemming gegeven is) verkeerspatronen en gedrag nader analyseren.
Dus als je nu via de Live-verkeer ergens een vertraging gemeld ziet worden, weet je dat iemand anders z'n Garmin gevolgd wordt.

Nu maar hopen dat Garmin niet dezelfde fout maakt zoals sTomsTom in het verleden;
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/864 ... kelen.html
Maar ja, welk bedrijf is heden ten dage geen doerak onderhand?
Data, en dan met name van gebruikers is heel veel geld waard. Ook om verkocht te worden.

- ErikS
- 2024
- Contacteer:
IK heb het gisteren weer mogen ervaren. Wel heb ik het idee dat het alleen maar gebeurt als je in het opstartscherm staat en dan gaat rijden, zonder dus eerst de kaart aan te klikken.Inspector Gadget schreef:Zover ik het heb kunnen vinden kan je het zelf niet actief oproepen anders dan door je route-gedrag;
Ik zal er dan ook eens op gaan letten en proberen aan de voorwaarden/condities te voldoen. (& te onthouden :lol: )
Wat ik er zoal over lees & begrijp komt die MyTrends in de diverse schermen "te pas en te onpas" bovenin en that's it.
Wat ik er zoal over lees & begrijp komt die MyTrends in de diverse schermen "te pas en te onpas" bovenin en that's it.

- Hans Vaessen
Het is helemaal 'anno 2014'; kijk maar wat bijv google tegenwoordig in de android telefoons doet qua 'voorspellend vermogen'. Ook voor mij persoonlijk hoeft dat allemaal niet zo nodig, maar het is wel "de trend". Overigens kun je Mytrends ook gewoon uitschakelen...Inspector Gadget schreef:Je kunt inderdaad lang discussiëren over het nut en/of onzin van deze functie
Klopt, alles is tegenwoordig "cloud" (vroeger heette dat gewoon internet-verbonden & opgeslagen op het internet) en "big data" (lees: we willen alles van je weten, liefst eigenlijk ook je pin).
Onder de noemer "geanonimiseerd" wordt er veel informatie vergaart, want informatie is goud waard, soms letterlijk.
En het kan het gebruikersgemak verhogen.
Daarin moet een ieder zijn eigen afwegingen maken voor wat betreft de privacy en gebruikersgemak.
Garmin is daarin redelijk duidelijk welke informatie (geanonimiseerd) vergaart wordt en inderdaad je kunt het ook uitzetten.
Onder de noemer "geanonimiseerd" wordt er veel informatie vergaart, want informatie is goud waard, soms letterlijk.
En het kan het gebruikersgemak verhogen.
Daarin moet een ieder zijn eigen afwegingen maken voor wat betreft de privacy en gebruikersgemak.
Garmin is daarin redelijk duidelijk welke informatie (geanonimiseerd) vergaart wordt en inderdaad je kunt het ook uitzetten.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 4737 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
-
Nieuw bericht Route Napoleon heen, Route des Grandes Alpes terug.
door fransgabler » » in GPS Routes - 7 Reacties
- 3975 Weergaves
-
Laatste bericht door fransgabler
-
-
-
Nieuw bericht geen route in basecamp na downloaden route
door theridingman » » in Over: GPS en navigatie - 13 Reacties
- 4267 Weergaves
-
Laatste bericht door aantzeetje