Op 20 september via Promotor de nachtrit Hell's Highway gereden. De route uit september 1944 die de operatie Market Garden volgde. Dus vanaf Lommel via Eindhoven, Grave, Nijmegen naar het eindpunt bij Van der Valk in Arnhem waar een buffet op ons zou wachten. Ook voor ons, 3 man van de rode brigade (een clubje met rode motoren) 2 Harleyrijders zonder navigatie uit Ulft, als motorrijder maak je makkelijk vrienden, en ik, leek Arnhem een brug te ver.
Na een steeds donkerder wordende rit, waarbij onderweg ook aan de inwendige mens was gedacht, reed ons groepje rond twaalf uur op de Kampsestraat Overbetuwe. Zoek maar op Google maps. In een chicane stond ineens een in zwart geklede man langs de weg met zijn helm naast zich maar zonder motor.
Als groep gestopt en na de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen en alarmberichten ons ontfermt over de man. Hij bleek, achter zijn iets snellere maat rijdend, de chicane over het hoofd te hebben gezien en was vervolgens met motor en al in de sloot beland. Gelukkig zonder verwondingen.

Na gewacht te hebben op politie en sleepdienst het slachtoffer bij een van de Rode brigadeleden op de buddy meegenomen naar de Toekan in Arnhem waar het buffet al meer dan een uur was gesloten

Moraal van het geheel: let op elkaar als je samen rijdt. Was de goede man iets anders in de sloot tercht gekomen hadden wij hem nooit gezien. Dan hadden we samen met zijn "maat" van het buffet genoten en ons met die "maat" afgevraagd waar is tie toch gebleven

De Rode brigade gaat vanaf nu als de Reddertjes door het leven, De jongens uit Ulft denken toch een klein beetje aan navigatie. En ik ben hongerig maar wel weer wijzer om half vier in mijn bed gerold.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)