Xado en de voorlopige resultaten.

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Xado en de voorlopige resultaten.

Ongelezen bericht door WernerB »

Beste mede-forumleden,
Vorige maand ben ik met een proef gestart, namelijk op aanraden van BMW-fanaat Jack Boone van Knalpot Rilland, mijn RT van een shot Xado Revitalisant voorzien.
Zoals ik al aan jullie liet weten, was ik behoorlijk terughoudend. Ik ben namelijk niet zo van die veelbelovende additives.
Nu, na 2500 km wil ik de volgende zaken en bevindingen, toch graag met jullie delen:

De door Xado vermeende gunstige prestaties:

1: benzineverbruik na 2500 km: ik heb voordat ik Xado gebruikte, de laatste 5000 km exact bijgehouden. Voor Xado gebruik: 1 : 18,27. Overigens tank ik altijd Euro 98!
Nu, na 2500 km met Xado: 1: 18,84. Nog steeds alleen bij gebruik van Euro 98. Dus........het lijkt erop dat het brandstofgebruik iets gunstiger lijkt uit te vallen. Hoe dit op termijn uitvalt? Geen idee. De toekomst zal het leren.

2: stationairloop rustiger? .......eh.....tja,....ik hoor het niet zo! Maar mijn buurman kwam naar buiten en vroeg of de motor een beurt had gehad......hij liep zo rustig.........! Dus? Ja, misschien dus toch wel een beetje.. :-)

3: vermindering mechanische geluiden? Ja dus! Volgens mijn buurman. Tijdens het rijden heb ik dit niet kunnen constateren.

4: vermindering oliegebruik? Weet ik nog niet. Mijn RT gebruikt sowieso weinig, dus hier kan ik nog geen zinnig antwoord op geven.

5: snelle koude-start? Niet kunnen constateren _001 bij ons is de temperatuur nog niet beneden de 17 graden 's nachts geweest, dus.....?

Maar, we zijn nog maar op 2500 km vanaf eerste gebruik, dus wie weet hoe zich een en ander ontwikkelt. Vooralsnog voel ik me voor die € 20,- niet bekocht. Ik heb echter wel begrepen dat een volledige behandeling van 3x Xado Revitalisant rond de € 45,- zal bedragen. Je moet dus wel heel lang rijden wil je alleen op brandstofgebruik iets gaan winnen.....

Dus op dit moment: met zelfs mijn Drentse nuchterheid, moet ik vaststellen dat er tenminste iets in positieve zin is gebeurd....

Ik houd jullie op de hoogte na de volgende 2500km!

En voor alle duidelijkheid: ik ben onbevooroordeeld en geen aandeelhouder van Xado-producten! ;)
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Xado en de voorlopige resultaten.

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Interessant, Werner, maar nog niet overtuigend, hoor . . . . :(
Als ik al gelijk op de website lees over: METAALCONDITIONER / HERSTELT SLIJTAGE / REPAREREND SMEERVET . . . . gaan mijn argwaanvoelsprieten al overeind staan. :O
Blijf je bevindingen uiteraard volgen . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
WernerB

Beste Jos,
Vandaar op naar de volgende 2500km! :D
En de 3 door jou en Xado genoemde items? Tja, die kan ik niet controleren. Dus die neem ik sowieso met een korrel zout....
Vooralsnog richt ik me op de door mij objectief ( en zelfs dat is een subjectieve aangelegenheid.....) te constateren resultaten.
Dus: Onderzoekt alles en behoudt het goede!
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Elke toevoeging die wrijving en frictie verminderen zal een iets lager verbruik geven. Maar het effect zal niet blijven. Zelfs een polijstmiddel toegevoegd aan olie zal het verbruik verminderen. Alleen sta ik er persoonlijk niet op te kijken om dit soort dingen zelf te testen. Alleen de olie verversen zal al een gunstig effect hebben hoogstwaarschijnlijk op het verbruik.
Ook bij motoren met Slick 50 merkte ik dat de onderdelen spiegelglad werden. Maar helaas kleeft aan elk voordeel ook weer een nadeel daarom was het uiteindelijk geen succes.
Maar we zijn allemaal blij dat Werner dit test denk ik. Wij zijn gewoon net niet nieuwsgierig genoeg om er aan te beginnen.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Ton1959 schreef:knipper de knip

Ook bij motoren met Slick 50 merkte ik dat de onderdelen spiegelglad werden. Maar helaas kleeft aan elk voordeel ook weer een nadeel daarom was het uiteindelijk geen succes.
Maar we zijn allemaal blij dat Werner dit test denk ik. Wij zijn gewoon net niet nieuwsgierig genoeg om er aan te beginnen.
zij sprongetje Slick 50:
Ooit in mijn gloednieuwe Renault 11 GTX na de eerste 10k Slick 50 er in gedaan, het ding begon meteen te lekken langs de keerring van de uitgaande as naar de bak, braaf iedere dag een olieopvangbak er onder want het was geen gezicht op straat. Zal wel over gaan denk je dan. Nou nee, hij bleef lekken en ruim voordat hij weer aan een verversing toe was de olie weer vervangen en wat blijkt: nog een beetje na druppelen en de volgende 160.000 km nooit meer een druppel lekkage gehad bij deze heerlijke auto.

Conclusie: De constructeur heeft bepaald dat er olie zus-en-me-zo in moet, dan doe ik dat ook en verder niks! Basta!

einde zij sprongetje

Ja, ik ben blij dat Werner de test doet, succes ( en dat meen ik -top- )
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
strik
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door strik »

Even een (mijn) praktijk test met Xado.

Mijn motor -1100- liep vorig jaar na grote beurt echt niet lekker en niet regelmatig. Bij stationair draaien sloeg die regelmatig voor het stoplicht af. Toen ook bij het file-rijden (tussen de auto's door) met even de koppeling inhouden de motor ook afsloeg (in de regen) had ik er genoeg van. Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken.

Na overleg met een medeforumlid die xado had gebruikt maar op het forum redelijk was afgebrand....heb ik op zijn advies de xado producten gebruikt zoals hij had voorgesteld. Na een 500 km ging de motor steeds regelmatiger draaien en steeds beter lopen. Ik heb hier echt geen spijt van gehad want ik zat na een tijd weer met veel plezier op de motor. (angst voor plotseling afslaan heb ik niet meer)

Inmiddels heb ik alweer ruim 22.000 km gereden en de motor rijdt nog steeds als een zonnetje. Wat ik ook kan adviseren om naast de gewone tankbeurten met 95 of 98 af en toe Vpower te tanken. Ik merk zelf dat met Vpower de motor duurder rijdt maar wanneer je weer overgaat naar 95 de motor een stuk zuiniger rijdt.

Tot zover even mijn ervaringen met Xado. (erg positief dus)
Grt Hans
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Ton1959

Als na de beurt een motor niet goed loopt Hans ligt de fout bij degene die de beurt deed. Een motor die te langzaam stationair staat afgesteld zal afslaan. Als ik zelf de beurt doe loopt de motor gewoon meteen goed stationair dus volgens mij moet verbetering dan niet komen uit een toevoeging maar een andere monteur.
WernerB

Hans,
Ik denk dat jij ons "afgebrande" forumlid Hybride bedoelt. Ook hij had al vele jaren goede ervaringen met Xado. Dit vanuit zijn professie als motorbouwkundig ingenieur. Volgens mij had hij zelfs de TH gedaan in Delft. Maar dat weet ik niet zeker.
Leuk om te horen dat jij destijds ook de stoute schoenen hebt aangetrokken.
Mijn insteek was pure nieuwsgierigheid naar de uitwerking van het product. En alhoewel ik nu pas 3000km ermee heb afgelegd, ben ik niet ontevreden!
De tijd zal het echter leren of het product een tijdelijk danwel een min of meer permanent positief effect heeft.

Inmiddels heb ik wel begrepen dat de Russische vrachtwagenteams (Kamaz?) tijdens de roemruchte Dakar-Rally, ook met de Xado producten, waaronder inderdaad de Revitalisant, rondreden. Dat ze vaak bij de top eindigden zal waarschijnlijk niet aan Xado hebben gelegen. Of toch?

Vooralsnog houd ik iedereen op dit forum graag op de hoogte. _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
strik
Contacteer:

Ton1959 schreef:Als na de beurt een motor niet goed loopt Hans ligt de fout bij degene die de beurt deed. Een motor die te langzaam stationair staat afgesteld zal afslaan. Als ik zelf de beurt doe loopt de motor gewoon meteen goed stationair dus volgens mij moet verbetering dan niet komen uit een toevoeging maar een andere monteur.
Geheel mee eens. Maar wanneer je per week een kleine 750 km rijdt en bijna onmogelijk een gaatje in je agenda kan vinden om de motor weer te missen is dit een vrij eenvoudige optie. Met zeer positieve gevolgen. Een week later liep de motor steeds beter en beter en na 20.000 km rijdt hij dus nog prima. Over een klein jaartje zit er weer 20.000 op en dan horen jullie de 40.000 km test.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Ton1959

strik schreef:
Ton1959 schreef:Als na de beurt een motor niet goed loopt Hans ligt de fout bij degene die de beurt deed. Een motor die te langzaam stationair staat afgesteld zal afslaan. Als ik zelf de beurt doe loopt de motor gewoon meteen goed stationair dus volgens mij moet verbetering dan niet komen uit een toevoeging maar een andere monteur.
Geheel mee eens. Maar wanneer je per week een kleine 750 km rijdt en bijna onmogelijk een gaatje in je agenda kan vinden om de motor weer te missen is dit een vrij eenvoudige optie. Met zeer positieve gevolgen. Een week later liep de motor steeds beter en beter en na 20.000 km rijdt hij dus nog prima. Over een klein jaartje zit er weer 20.000 op en dan horen jullie de 40.000 km test.
Maar het is dan in feite toch geen 40000km test van xado. Ik neem aan dat de motor in die tijd gewoon onderhoud krijgt zodat als alles goed gedaan word de motor toch goed zal draaien ;)
strik
Contacteer:

Ton1959 schreef: Maar het is dan in feite toch geen 40000km test van xado. Ik neem aan dat de motor in die tijd gewoon onderhoud krijgt zodat als alles goed gedaan word de motor toch goed zal draaien ;)
Er zijn veel spookverhalen op internet dat Xado in eerste instantie wel helpt maar dat voor korte duur. Daarna kan je pas echt problemen verwachten....
Vandaar dat ik de km stand noem om een eerlijk beeld te geven op waarheid van deze geruchten.

Even voor de duidelijkheid. Ik onderhoud mijn motor heel goed en bezuinig nooit op onderhoud. Ook mogen alleen gepassioneerde vaklui aan mijn motor komen.

Groet, Hans

Nog iemand die Xado in de praktijk heeft gebruikt/getest?
WernerB

Nou beste mede-Forumleden,
Inmiddels ben ik weer 2500 km verder en heb nu dus 5000km met Xado Revitalissant erop zitten.
Wat heeft het me opgeleverd?
Laten we bij het begin beginnen:
1: benzineverbruik. Was voor Xado 1:18,27. Nu na 5000 km: 1:18,56. Geen noemenswaardig verschil dus!
2: rustiger stationairloop. Dit heb in niet kunnen constateren!
3: minder mechanische geluiden. Heb ik op geen enkele wijze kunnen constateren!
4: verminderd oliegebruik. Nou.....dat kon wel eens waar wezen. Sinds 5000 km nog niets bijgevuld!
5: verbeterde koude start: niet kunnen vaststellen.

Voor wat betreft de andere vermeende positieve uitkomsten met Xado: die kan ik niet vaststellen!

Heeft het dus zin om €45,- uit te geven voor 3shots met Xado Revitalissant? Mijn persoonlijke advies: ik zou het nooit doen! Lees wel: mijn Persoonlijke Advies!
Maar afgelopen week een r75/5 rijder gesproken die het spul wel gebruikt en dat al vele jaren...niets dan lof!

Mocht er de komende 5000 km iets wijzigen in deze proef op de som, dan deel ik dat direct met jullie!
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile
Dank je wel voor je onbevooroordeelde mening & ervaringen. -top-

Ik ben niet zo heel verbaasd over de resultaten tot nu toe & ik deel je mening.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet? _001
We horen wel weer van je over 5000 km.
Volgende week of zo? :lol:
WernerB

Inspector Gadget schreef:Big RT Smile
Dank je wel voor je onbevooroordeelde mening & ervaringen. -top-

Ik ben niet zo heel verbaasd over de resultaten tot nu toe & ik deel je mening.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet? _001
We horen wel weer van je over 5000 km.
Volgende week of zo? :lol:
.....Rob, mogen het ook een paar weken meer zijn......? 2 maandjes of zo...? En gelet op de aankomende winter, misschien wel 3 maandjes..... ;)
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Wondermiddelen bestaan NIET.
Als het wel zo is, is het geen wondermiddel, maar is het ´gewoon´ de standaard.

Keep it simple.
met vriendelijke bikergroet
J :O :O p
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wat vast i.i.g. vast staat is dat Xado goed is voor . . . .
1. XADO
2. XADO
3. XADO enz. enz. enz. :neutral:
Jos WRSM
Ton1959

Ik had er ook niks van verwacht . Maar Xado is er weer blij mee Big RT Smile
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Vrij naar het Oud Hollandsche gezegde: Wie niet waagt, blijft eeuwig maagd...!

Werner, bedankt voor het uitvoeren van dit experiment en het delen van de resultaten. _004

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zeker mee eens _004
Bert M schreef:Werner, bedankt voor het uitvoeren van dit experiment en het delen van de resultaten. _004
Bert M
Jos WRSM
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

+1
Jos WRSM schreef:Zeker mee eens _004
Bert M schreef:Werner, bedankt voor het uitvoeren van dit experiment en het delen van de resultaten. _004
Bert M
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Werner, bedankt. Je hebt mij overtuigd het niet aan te schaffen. Mooie test. -top-
WernerB

Maar, beste mensen....the test continues!
Wie weet wat voor positieve verrassingen Xado Revitalissant voor mij nog uit de hoge hoed tovert! ;)
Jullie zijn de eersten die het vernemen!
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”