Vorige maand ben ik met een proef gestart, namelijk op aanraden van BMW-fanaat Jack Boone van Knalpot Rilland, mijn RT van een shot Xado Revitalisant voorzien.
Zoals ik al aan jullie liet weten, was ik behoorlijk terughoudend. Ik ben namelijk niet zo van die veelbelovende additives.
Nu, na 2500 km wil ik de volgende zaken en bevindingen, toch graag met jullie delen:
De door Xado vermeende gunstige prestaties:
1: benzineverbruik na 2500 km: ik heb voordat ik Xado gebruikte, de laatste 5000 km exact bijgehouden. Voor Xado gebruik: 1 : 18,27. Overigens tank ik altijd Euro 98!
Nu, na 2500 km met Xado: 1: 18,84. Nog steeds alleen bij gebruik van Euro 98. Dus........het lijkt erop dat het brandstofgebruik iets gunstiger lijkt uit te vallen. Hoe dit op termijn uitvalt? Geen idee. De toekomst zal het leren.
2: stationairloop rustiger? .......eh.....tja,....ik hoor het niet zo! Maar mijn buurman kwam naar buiten en vroeg of de motor een beurt had gehad......hij liep zo rustig.........! Dus? Ja, misschien dus toch wel een beetje.. :-)
3: vermindering mechanische geluiden? Ja dus! Volgens mijn buurman. Tijdens het rijden heb ik dit niet kunnen constateren.
4: vermindering oliegebruik? Weet ik nog niet. Mijn RT gebruikt sowieso weinig, dus hier kan ik nog geen zinnig antwoord op geven.
5: snelle koude-start? Niet kunnen constateren

Maar, we zijn nog maar op 2500 km vanaf eerste gebruik, dus wie weet hoe zich een en ander ontwikkelt. Vooralsnog voel ik me voor die € 20,- niet bekocht. Ik heb echter wel begrepen dat een volledige behandeling van 3x Xado Revitalisant rond de € 45,- zal bedragen. Je moet dus wel heel lang rijden wil je alleen op brandstofgebruik iets gaan winnen.....
Dus op dit moment: met zelfs mijn Drentse nuchterheid, moet ik vaststellen dat er tenminste iets in positieve zin is gebeurd....
Ik houd jullie op de hoogte na de volgende 2500km!
En voor alle duidelijkheid: ik ben onbevooroordeeld en geen aandeelhouder van Xado-producten!