brandstof niveau BMW Navigator V

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
basplehn
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch

brandstof niveau BMW Navigator V

Ongelezen bericht door basplehn »

Beste RT leden,

Berekend de BMW Navigator V in een route, automatisch bij een te laag brandstof niveau naar de dichtstbijzijnde tankstation?
Zodra ik via de boordcomputer zie dat ik nog 15 km theoretisch kan rijden en bij een volle tank er nog ruim drie liter aanwezig was, ben ik benieuwd of de Navigator V instaat is dat te doen.
Idd :D kan ik dit proberen en extra jerrycan met 5 liter meenemen en als ik stil kom te staan nog altijd mobiel ben, maar vraag het hier aan jullie.

Jonge auto's bijv. Volkswagen met af fabriek een geïntrigeerd navigatiesysteem ondersteund dit namelijk wel.

Alvast bedankt en hoor graag van jullie.

GR Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Inspector Gadget

Re: brandstof niveau BMW Navigator V

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Automatisch niet volgens mij, maar je kunt wel heel snel en efficiënt de dichtstbijzijnde tankstation vinden via de Nuttige Plekken/POI's. (Diensten genaamd)
Kwestie van in het hoofdscherm "Waarheen?" en dan "Tankstations".

Desondanks zou ik liever op de dagteller rijden, primair. Die is veel nauwkeuriger, die werkt ook als er geen GPS signaal is. ;)

En als het goed is, via de CAN-bus krijg jij met jou 1200RT LC ook meer informatie getoond in het dashboard van de BMW NAV 5 ? _001
Zit daar ook brandstofniveau bij? _001

Hoop dat je nooit stil komt te staan zonder brandstof want dat is schadelijk voor je motor.
HansD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik was verbaasd dat bij de GS LC allerlei motorgegevens op de Navi V te zien zijn. Bij de RT LC zie ik dat nergens.
Misschien komt dat nog een keer?
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het beste kan je dat ff bij je BMW dealeRT navragen of dat nog iets is wat ook aan de 1200RT LC aangezet moet worden; _001
Via de GPS-optie verbinding wordt er allerlei informatie via CAN-bus uitgelezen inderdaad.
basplehn

Inspector Gadget schreef:Automatisch niet volgens mij, maar je kunt wel heel snel en efficiënt de dichtstbijzijnde tankstation vinden via de Nuttige Plekken/POI's. (Diensten genaamd)
Kwestie van in het hoofdscherm "Waarheen?" en dan "Tankstations".

Desondanks zou ik liever op de dagteller rijden, primair. Die is veel nauwkeuriger, die werkt ook als er geen GPS signaal is. ;)

En als het goed is, via de CAN-bus krijg jij met jou 1200RT LC ook meer informatie getoond in het dashboard van de BMW NAV 5 ? _001
Zit daar ook brandstofniveau bij? _001

Hoop dat je nooit stil komt te staan zonder brandstof want dat is schadelijk voor je motor.
Beste IG,

Idd met het nuttige button tankstation rekend de Navigator V snel naar het dichtstbijzijnde tankstation, wist dit Tool via de zumo 220 al.
En idd via de canbus geeft de bmw deels de informatie door aan de Navigator V, maar de info betreffende het brandstof niveau zie ik ook via de boordcomputer van de RT.
Nee de RT leegrijden zal ik echt vermijden.

Bedankt.

Gr Bas
Laatst gewijzigd door basplehn op 15 sep 2014, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
basplehn

HansD schreef:Ik was verbaasd dat bij de GS LC allerlei motorgegevens op de Navi V te zien zijn. Bij de RT LC zie ik dat nergens.
Misschien komt dat nog een keer?
Beste Hans,

De belangrijkste informatie lees ik toch via de RT boordcomputer uit.
In iedergeval zal ik de Navigator V puur als hulp middel gebruiken om te navigeren.

Gr Bas

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”