Ja, dat is nooit leuk om te zien, een motor die omvalt. Of het nu ter illustratie is of in het echie. Brrr.
Daarom bestaan er voor de achterkant ook valbeugels, in de overheidsversie en degene van Wunderlich.
Apart dat jouw beide koffers zo moeilijk functioneren, zelfs op de tafel/grond.
Dan is er inderdaad iets aan de hand met de koffers lijkt mij.
Ook apart dat het beide koffers betreft, je zou verwachten dat alleen de kant van de valling mogelijke problemen zou geven.
Of de vorige eigenaar is meer dan eens niet alleen maar op 1 kant gevallen.
Valbeugels aan de voorzijde en/of de cilinderbeschermers, zullen niet altijd 100% bescherming bieden.
Dat het krom geraakt is in principe een goed teken, dan heeft het deels van de energie van het vallen opgevangen.
Bij valbeugels is het belangrijk te bezien of het de cilinder voldoende aan de voor-, zij- en achterkant omvat.
Vandaar dat ik de valbeugels van Touratech gemonteerd heb.
Terug naar je koffers-probleem;
Het openen en sluiten van de vergrendeling zou redelijk soepel moeten gaan.
Als dat bij jou niet het geval is, kán er iets krom of afgebroken zijn binnen in het mechanisme van de koffer.
Je kunt overwegen de achter-schalen (met beleid!) los te halen, maar of het bij een defecte onderdeel ook los te verkrijgen is, moet je nazien op de navolgende link;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=54
En wie weet is het een kwestie van een "klodder vet" op een bepaalde plek.
Misschien met de koffers bij een BMW dealer langs gaan wat zijn meningen zijn?
