voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Bubbles4
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

voorstellen

Ongelezen bericht door Bubbles4 »

dag mannen en vrouwen , mag ook andersom ,
Ik ben Jacques en ik ben dus nieuw op het forum , ik rij al lang motor , begonnen in 1974 op een R 50 , waarmee ik dus ook mocht afrijden , na eerst een half jaar een proefrijbewijs te hebben gehad . afrijden betekende toen letterlijk een rondje om de kerk met een instructeur in een auto erachter en die had het drie straatjes verder, wel gezien . die R 50 was gereviseerd vertelde de verkoper mij destijds , alleen de big end lagers waren niet gedaan want dat was niet nodig geweest , dat heb ik geweten , want vrij kort nadat ik mijn rijbewijs had lagen die er dus uit. daarna twee keer een Yamaha en toen een Guzzi 850 T 3 in Police uitvoering , waarmee ik met mijn vriendin , half Europa ben doorgereden , jarenlang plezier van gehad , toen een R 850 R geweldige motor , nooit problemen , in 2005 een R 1200 gs erbij gekocht , stuurt fantastisch maar wel vaak kleine problemen . in mei vorig jaar werd hij gestolen , en omdat niet alles precies volgens de letter van de verz. was gegaan niets vergoed gekregen . nooit meer knmv verz. voor mij .ik schrijf het bewust met kleine letters , waarin een grote ver. klein kan zijn . ik had even daarvoor mijn R 850 R al verkocht dus ik zat zonder . een vriend heeft een R 1200 rt , daar eens op gereden en dat beviel wel , je wordt ouder Pappa. qua blok ong. het zelfde als de GS maar toch wat relaxster .
Na nog eens een lang weekend een RT geleend te hebben , was de keuze wel gemaakt . Maar dan begint de zoektocht . Wat is er te koop en voor wat voor prijs ? welke kleur, wat moet er minimaal op zitten , enz. na een paar keer misgegrepen te hebben heb ik nu beet . 2005 met echt alles wat toen mogelijk was erop en 7800 echte km. alles gecontroleerd en het klopt . prijs goed , kleur goed , geweldig . Ik wil hem wel iets lager hebben , vooral in de stad wil ik stevig kunnen staan , maar dat regel ik via J.J suspension , en nog een paar platte kofferdeksels , want tussen de file door met die dikke jongens ? O K dat was het . Wordt vervolgt , Groet , Jacques.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: voorstellen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Jacques,

Bedankt voor je leuke intro.
Hartelijk welkom op het RT Forum en gefeliciteerd het de -1200- (aannemend dat je hem al hebt gekocht)

Het "rondje om de kerk" voor het rijbewijs hadden we in 1970 in Amsterdam niet (meer).
Nee, ik moest destijds best een lang parcours in Nieuw West afleggen voordat ik het fel begeerde papiertje in ontvangst mocht nemen. Omdat ik al een half jaar had gereden met een oefenvergunning had ik maar 5 lessen nodig voordat ik afreed. Totale kosten nog geen FL. 100,= :lol: Dat kost tegenwoordig wel iets meer.

Benieuwd naar je vervolg . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Welkom op ons mooie RT-forum ! Een rondje ronde kerk om je rijbewijs te halen, Tja dat waren nog eens tijden. Tegenwoordig drie verschillende examens voordat je (als oudere) met een BMW RT de weg op mag.

Veel plezier met jouw -1200- !

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bubbles4
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Bubbles4 »

klein stukje vervolg ; RT is dus gekocht en verlaagd 3 cm. inmiddels 2000 km. erop zitten . rijd fantasties . platte kofferdeksels erbij via forumlid Peter Nierop . Cruise control geweldig . naar Intermot geweest in Keulen . nauwelijks zadelpijn, dus het standaard zadel is voor mij beter dan verwacht. lekker weer vandaag, dus ik ga nog een uurtje. zie uit naar RT treffen 2015 .

Groeten,

Jacques.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Welke is het geworden Jacques? Laat het maar zien in Showen die R1200RT . . .
Jos WRSM
basplehn
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Woonplaats of omgeving: Heesch

Ongelezen bericht door basplehn »

icon_welcome Jacques,

Veel plezier met jouw nieuwe -1200- en idd een foto Big RT Smile

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
qufo
Type: Overig R-serie
Bijz: Twinspark
Woonplaats of omgeving: Vlagtwedde

Ongelezen bericht door qufo »

Foto's????? Big RT Smile
Puch, Zundapp GTS50, Zundapp KS50, Yamaha XJR1300, BMW R1150RT.... Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”