Salut à tous !

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Jrom996

Salut à tous !

Ongelezen bericht door Jrom996 »

Hallo iedereen, effen voorstellen...

Mijn naam is Jérôme en ben idd Fransman. Ik woon al 26 jaar in jullie mooie land waar ik al veel KMS op de motor gereden heb. Ik moet wel toegeven dat ik in mijn jeugd niet echt gesteld was op BMW's .... Ik vond dat het "oude-mannen" motoren waren ( moest nog het licht zien :D ) . Mijn eerste motor was een prachtig Yamaha 125 DTMX dat ik met wat hulp van mijn vader, kon kopen toen ik 16 werd ( Frankrijk eh!). Daarna werd het van alles , kawa z1000J, 500XT, TRANSALP, en vooral ducati's ( 888 , 916 ). Nu nog een prachtig 996 waardoor mijn nickname op jullie forum. Maar al dat motor geweld heeft een keerzijde , namelijk ....men gaat gauw ...te snel! Ik wilde dus iets anders om toch leuk te rijden zonder al te veel risico's te nemen. En zo 4 jaar geleden ondanks mijn vooroordelen heb ik een leuke R100RT gekocht. Rijdt super maar toch te traag om effen heen en weer naar Frankrijk om vrienden te bezoeken. En 3 weken geleden mijn droom BMW gekocht....een mooie 1200RT van 2010! Nu al meer dan 3000kms gereden en wat een motor is dat! Krachtig en soepel , snel en wendbaar. Ik ben er weg van...
Voilà voor nu en tot horens op de forum...ik heb naml een paar vragen voor jullie....Gr. Aan jullie allemaal.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Salut à tous !

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Bonjours Jérôme,

bedankt voor je leuke intro en veel plezier van je "oude mannen" -1200- :D .
Als je vragen hebt doorzoek dan eerst het forum eens goed, wellicht dat je al gelijk een antwoord vindt.
Uiteraard ben je welkom om je vragen in de betreffende onderwerpen te stellen . . . _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jrom996

Bedankt Jos , zal ik doen!
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Bienvenue Jérôme, veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Bienvenu parmi nous Jérôme et je te souhaite beaucoup de kms sein et sauf avec ta belle d'un belge multilingue mdr
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Jrom996 schreef:Hallo iedereen, effen voorstellen...

Mijn naam is Jérôme en ben idd Fransman. Ik woon al 26 jaar in jullie mooie land waar ik al veel KMS op de motor gereden heb. Ik moet wel toegeven dat ik in mijn jeugd niet echt gesteld was op BMW's .... Ik vond dat het "oude-mannen" motoren waren ( moest nog het licht zien :D ) . Mijn eerste motor was een prachtig Yamaha 125 DTMX dat ik met wat hulp van mijn vader, kon kopen toen ik 16 werd ( Frankrijk eh!). Daarna werd het van alles , kawa z1000J, 500XT, TRANSALP, en vooral ducati's ( 888 , 916 ). Nu nog een prachtig 996 waardoor mijn nickname op jullie forum. Maar al dat motor geweld heeft een keerzijde , namelijk ....men gaat gauw ...te snel! Ik wilde dus iets anders om toch leuk te rijden zonder al te veel risico's te nemen. En zo 4 jaar geleden ondanks mijn vooroordelen heb ik een leuke R100RT gekocht. Rijdt super maar toch te traag om effen heen en weer naar Frankrijk om vrienden te bezoeken. En 3 weken geleden mijn droom BMW gekocht....een mooie 1200RT van 2010! Nu al meer dan 3000kms gereden en wat een motor is dat! Krachtig en soepel , snel en wendbaar. Ik ben er weg van...
Voilà voor nu en tot horens op de forum...ik heb naml een paar vragen voor jullie....Gr. Aan jullie allemaal.

Je zou het ook kunnen omdraaien. Het heeft even geduurd voordat BMW motoren wist te maken die niet foei lelijk waren. Ook ik heb nooit wat met BMW gehad tot de R1200RT op de markt kwam. Laten we eerlijk zijn; het oog wilt ook wat. Het enige probleem is dat ik er nu waarschijnlijk niet meer vanaf kom. Ben intussen wel een boxer junky geworden :D _004

Welkom op dit informatieve forum en veel plezier van je beemeRT !!
Luc
Bart51
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Bart51 »

Hallo Jerôme,
Welkom op dit forum en veel plezier met die fraaie boxer _004
Nu jij zo geniet hier in ons land (en terecht): kunnen wij zo nu en dan aankloppen voor de meest fantastische routes in Frankrijk?

Groetjes Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Jrom996

Bedankt iedereen voor de reacties! En de goede wensen voor nog meer leuke KMS in Holland !
Natuurlijk kan ik jullie mijn bescheiden mening geven over routes in Frankrijk en/of tips over mijn vaderland...
Wat betreft de BMW motoren, ik vond ze idd nooit echt mooi. Zeg maar lelijk...tot dat een buurman een R100RS kocht in 1976 denk ik, met de nieuwe kuip en zilver, echt een mooie verschijning vond ik toen.
Daarna begreep ik er weinig meer van....tot idd de 1200RT! en nu de super stoere Nine T .
Maar dit blijft natuurlijk zeer persoonlijk, ik ben ook gek op duc's en ken veel motorvrienden die daar niet echt van gecharmeerd zijn...
Anyway genoeg keus voor iedereen, en een gedeelde passie voor de fantastische boxer motor in welke uitvoering dan ook.
Bedankt
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Allo, Allo dan maar... :D

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en veel plezierige en veilige kilometers toegewenst!

Je vous prie, d'agreer Monsieur, l'expression de mes sentiments les plus distinguées...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”