Na een starthulp (wagen) te hebben gebruikt, startte hij onmiddellijk ! én 80 km te hebben gereden, thuisgekomen en terug klik, klak, klak...
Daags nadien dus nieuwe batterij gaan halen, oude was drie jaar 'volgens de datum op de batterij' endus was hij wel aan een nieuwe batterij toe.
Dit zou de reden zijn dacht ik ! Nieuwe batterij gevuld en degelijk 4 uur opgeladen aan batterijlader tot 100%, beestje er in gestopt, gemeten 13,8V in stilstand...
Starten en terug klak, klak, klak....precies geen power genoeg.
Starter opgezocht en beide polen afgehaald en opgekuist zoals beschreven in het forum ! gestart en klak, klak, klak....
Enkele meppen verkocht op de starter en terug starten....nu na vijf, zes, zeven maal enz te proberen start nu plots de motor....
Meerdere malen uitgelegd en opnieuw starten brengt terug meerdere malen bij startpogingen de gekende klak, klak, klak, en soms nu en dan een doorstart....
Na een kwartier de motor te laten draaien en hem terug stil te leggen, én hem terug opnieuw te starten, start hij nadien prima door, iedere keer ???????
Ik begrijp er niks meer van waarom hij dit nu wel doet én met kracht ! je hoort werkelijk dat de accu krachtig is....maar waarom start hij waarschijnlijk terug niet meer als ik hem enkele uren ga laten staan....Iemand ervaring met dit eigenaardig voorval....Ik heb geen goesting om terug ergens te staan waar hij terug zijn klik, klik, klik zal geven ipv door te starten....Heel vervelend dat ik de reden niet vindt, en zeker niet als hij warm staat...????
Met de wagen krijg ik hem wel weg??? normaal starten lukt alleen als hij blijkbaar warm is....Heeft dat iets te maken met de starter ? koud, warm???