Aangenaam kennis maken
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Aangenaam kennis maken
Sinds mijn 18e rijdt ik motor, beter gezegd, ik rijdt BMW. Eerst een 75/6, vervolgens een K100 en daarna een K1100 LT. Met de 75/6 de o.a de noordkaap heen en weer gereden en een reis naar en door Turkije. Met de K100 nogmaals een reis naar en door Turkije gemaakt. Nu ben ik onlangs 50 geworden en heb mezelf een 1200RT uit 2011 cadeau gedaan. Je wordt maar 1 keer vijftig nietwaar? Heb helaas echter een probleem. Toen het aan de warme kant was heeft mijn motor in de zon gestaan. Toen ik huiswaarts wilde gaan weigerde mijn motor te starten. Het bleek de kill switch te zijn want dat kon ik zien aan mijn display (geen brandstof of temperatuurdisplay) Een uur gewacht in de schaduw om de temperatuur te laten dalen maar tevergeefs. Hij weigerde te starten. Ik heb de motor geparkeerd en een weekend laten afkoelen. Dat heeft geholpen want de maandag daarop deed hij het weer. Tijdens het weekend van stilstand heb ik natuurlijk de diverse fora bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat dit probleem met het knoppenarsenaal van de 1200RT van na 2010 vaker opspeelt. Van sommige rijders zijn de bedieningsknoppen zelfs meerdere malen onder garantie vervangen. Een paar dagen later stond mijn motor in de halfschaduw en toch wilde hij wederom niet starten. Met een natgemaakte lap om de startersunit gaf de BMW weer blijk van leven. Ik heb inmiddels contact gezocht met BMW Nederland die mij verwezen naar een dealer. Dat werd Motor Houtrust en die gaan voortvarend te werk want beide knopunits zijn inmiddels besteld en zullen gemonteerd gaan worden. Naar alle waarschijnlijkheid onder garantie maar dat wilden ze niet direct toezeggen. Ik heb deze motor nu iets meer dan twee maanden en er is sprake van een zekere verliefdheid en dus vergeef ik mijn motor voor het feit dat deze mij heeft laten staan. Het moet alleen niet te vaak gebeuren :-)
Re: Aangenaam kennis maken
Aparte forumnaam moet ik zeggen
Desondanks:
Ik hoop dat je knoppenwinkel onder garantie vervangen wordt, anders kun je diep in de buidel tasten :shock:
Luc

Desondanks:

Ik hoop dat je knoppenwinkel onder garantie vervangen wordt, anders kun je diep in de buidel tasten :shock:
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Luc
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hallo
Welkom op het
en bedankt voor je introductie.
Je hebt jezelf een mooi cadeau gegeven in de vorm van een
.
Prima keuze voor een wijze uil.
Welkom op het

Je hebt jezelf een mooi cadeau gegeven in de vorm van een

Prima keuze voor een wijze uil.

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
veel lees en natuurlijk ook veel rijplezier toegewenst op je mooie
(dat zijn de leukere verjaardagscadeau's
)
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!