In een vorig draadje werd melding gemaakt van stilvallen van een 1200rt direct na een tankbeurt en (vlak) na een onderhoudsbeurt.
Ook mijn RT (2006) heb ik gisteren van een kleine onderhoudsbeurt laten voorzien. Tank eraf en ook ABS-systeem spoelen. (Wat een klus!).
Vanochtend getankt (98) en na 3 km viel de boel stil. Alles functioneerde en ook de pomp sloeg aan.
Dealer gebeld en die kon me halen, maar dan moest ik wel een half uurtje geduld hebben.
10 minuten gewacht en toen gedacht: "Laat ik het nog eens proberen". En warempel, na wat horten en stoten kwam er weer leven in het blok. Mijn dealer gebeld en gemeld dat ik meteen langs zou komen.
Op weg ernaartoe geen moment probleem gehad. Ook niet stationair draaiend voor de verkeerslichten.
Vooralsnog is zijn verklaring voor dit fenomeen: lucht in de leiding/injectoren veroorzaakt door verwijderen tank.
Ik heb geen flauw idee of dit zou kunnen, maar in elk geval startte de RT meteen en kon ik gewoon naar huis.
Ik houd het wel even in de gaten.
Overigens wordt op 13 augustus mijn brandstofpomp gratis alsnog vervangen. Zou ooit een terugroepactie zijn geweest waarop de vorige eigenaar niet had gereageerd omdat hij een jaar in het buitenland vertoefde.
Moet ik nog ergens anders mee rekening houden?
Stilvallen na tankbeurt. Deel 2
Moderator: RT_Patrick
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Stilvallen na tankbeurt. Deel 2
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1039 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT
-
- 4 Reacties