Het risico dat je een derde "incorrecte" krijgt bij weer een andere meter, schat ik redelijk hoog in.  
 
 
Ik durf de stelling wel aan dat de meter bij die dealer meer afwijkt dan jou bandendruk-sensoren.
Wat betreft die temperatuur-compensatie van de bandendruk-sensoren;
Bandendruk dient bij lage(re) temperatuur, zijnde 20 graden Celsius gemeten te worden, als de banden nog niet "op temperatuur" zijn, lees, voordat je gaat rijden.
Omdat je bij het rijden met de motor de banden en dus ook de lucht in de banden opwarmt, zal de sensor dit in zijn meting wat de actuele bandendruk is, in de meting/doorgegeven waarde proberen te compenseren.
Overigens, zie ook de gebruikshandleiding van de 1200RT;
Temperatuurcompensatie 
De bandenspanningen worden op het multifunctioneel display gecompenseerd voor de temperatuur weergegeven, ze gelden voor een bandentemperatuur van 20 °C. 
Omdat de bandenspanningsmeters op het tankstations geen temperatuurafhankelijke bandenspanning weergeven, zal deze in de meeste gevallen niet overeenkomen met de op het multifunctioneel display weergegeven waarde.
Kortom, vertrouw (meer) op je bandendruk-sensoren.  
