morgen mijn r1200rt ophalen
Moderator: RT_Patrick
morgen mijn r1200rt ophalen
Na vele jaren op japanse motoren te hebben gereden heb ik een bmw gekocht morgen ga ik hem ophalen. Aan gezien het een heel ander type/soort motor is waar ik altijd mee gereden heb wil ik graag weten of de de bmw nog punten heeft die extra aan dacht behoeven. Of waarcik rekening mee moet houden.
- Martin7007
- Type: R1200RT
- Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Doetinchem
Re: morgen mijn r1200rt ophalen
Zelf ben ik na jaren lang verschillende Japanners gereden te hebben afgelopen winter overgestapt op een
Een van de zaken die mij opviel is het olie verbruik. Waar ik bij de 4-takt Japanners nooit tussendoor olie bij heb hoeven vullen is dat bij een lucht gekoelde boxer wek het geval. Maar via dit forum begrepen dat dat er bij hoort.
Dus zorg dat je altijd de juiste motorolie voor handen hebt en controleer regelmatig, ondanks dat de motor dit ook al voor je doet.
Veel veilige kilometers toegewenst.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Een van de zaken die mij opviel is het olie verbruik. Waar ik bij de 4-takt Japanners nooit tussendoor olie bij heb hoeven vullen is dat bij een lucht gekoelde boxer wek het geval. Maar via dit forum begrepen dat dat er bij hoort.
Dus zorg dat je altijd de juiste motorolie voor handen hebt en controleer regelmatig, ondanks dat de motor dit ook al voor je doet.
Veel veilige kilometers toegewenst.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Re: morgen mijn r1200rt ophalen
@Martin7007: Olie verbruik?!??!
Mijn 1200RT heeft inmiddels 72.000 op de klok.
9.000 km na zijn laatste beurt, nog steeds een 100% droog blok en geen druppel olie te weinig dus geen verbruik.
Daarvoor een 1100RT, zo'n slordige 18.000 km zelf mee gereden, nooit olie behoeven bij te vullen tussen de beurten.
Hoezo olie verbruiken?
Gr.
Easy Louis
Mijn 1200RT heeft inmiddels 72.000 op de klok.
9.000 km na zijn laatste beurt, nog steeds een 100% droog blok en geen druppel olie te weinig dus geen verbruik.
Daarvoor een 1100RT, zo'n slordige 18.000 km zelf mee gereden, nooit olie behoeven bij te vullen tussen de beurten.
Hoezo olie verbruiken?
Gr.
Easy Louis
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht