Eerste BMW na 15 jaar Yamaha

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

martien

Eerste BMW na 15 jaar Yamaha

Ongelezen bericht door martien »

Beste forum leden,

Ik ben Martien 39 uit de gemeente Albrandswaard, ben getrouwd en heb 2 kinderen van 4 en 7 jaar. Mijn hobby's zijn scheepvaart waar ik ook werkzaam in ben, motor rijden en ik rijd hobbymatig vrachtwagen.
Ik heb diverse berichten gelezen bij even voorstellen en heb het idee dat ik een jongere rijders ben met een rt1200, dus voor mij genoeg te leren hier van de overige meer ervaren rijders en forum leden.

Na 15 jaar Yamaha Diversion gereden te hebben met veel plezier en zonder problemen. Heb ik de overstap gemaakt naar een BMW R 1200 RT Uit 2009 met bijna 14000 km op de teller. Ik heb geen proefrit gemaakt maar dat is een ander verhaal. Maandag ga ik de motor ophalen en ben zeer benieuwd hoe hij rijd aangezien het een heel ander typemotor is dan de Yamaha.

Ik rijd 17 jaar motor ben begonnen met een Suzuki 600 gs daarna heb ik de Yamaha gekocht. Met de geboorte van de kinderen is het motor rijden een beetje stil komen te liggen paar jaar maar een paar honderd KM gereden of helemaal niet. De kinderen zitten nu op school en heb nu weer wat meer tijd om motor te rijden. Ik gebruik de motor voor namelijk voor woon werk verkeer, ik verwacht ongeveer 3000 tot 4000 km te gaan rijden per jaar. Ik ben wel een mooi weer rijder, dit komt omdat ik met regenachtig weer een keer onderuit gegaan ben en nog steeds niet lekker op de motor zit als het regenachtig weer is.
De bedoeling is dat ik in de toekomst ga toeren met de motor en mij ga aansluiten bij een tour club. Dit moet ik eerst nog uitgaan zoeken, wat de mogelijkheden zijn en wat bij mij past omdat ik geregeld in de weekenden moet werken.

Met vriendelijke groet,

Martien.
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Eerste BMW na 15 jaar Yamaha

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst :)
Grts Franky
PaulJacobsnl

Ongelezen bericht door PaulJacobsnl »

Welkom en veel plezier met je BMW gewenst.
Dat je na een ongeval wat voorzichtiger bent geworden is een heel natuurlijke reactie. Als je niet geschrokken bent is er juist iets niet goed.
Wat helpt om je 'onzekerheid' te overwinnen is bewust soortgelijke situaties weer aan te gaan. Dit op een reflectieve manier. Wat gaat goed, wat is nog lastig en wat helpt je? Op deze manier (zoals ook bij beroepschauffeurs gebeurd) kom je over je schrik heen en leer je met soortgelijke situaties weer goed omgaan.
Veilige kilometers gewenst.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum ! Om je onzekerheid te overwinnen is het een overweging waard om eens een VRO van bijvoorbeeld de KNMV te gaan doen. Ik heb daar zelf ook wat onzekerheidjes weggepoetst. En het is overigens ook een hele leuke dag!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

En alweer iemand die het licht gezien heeft en aan de boxeRT is geraakt.
Je hebt nu wel een probleem: je komt er namelijk niet meer vanaf :mrgreen: _004

icon_welcome
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”