Cardanproblemen BMW RT?
Geplaatst: 23 jun 2014, 21:36
Ik kijk nogal eens op het forum van de BMW Motorcycle Owners of America en uiteraard ook op de Facebookpagina van hen. Wat me opvalt is dat die Amerikanen steen en been klagen over de kardan van BMW. Het zou een bekend zwak punt zijn en als je hen moet geloven, breken ze bij bosjes. Zij roepen bijna al 'conspiracy!' want BMW ontkent dat er een probleem is. Nou is een foto van een gebroken kardan geen bewijs dat ie spontaan geknakt is, maar het valt me op dat zij er wel heel erg veel over klagen. Ik vind het raar, want als ze zo slecht zouden zijn, had het hier ook klachten moeten regenen.
Zijn wij zo'n mak volkje dat we een gebroken kardan op zo'n dure motor normaal vinden of komt het hier gewoon niet of nauwelijks voor?
Aan de ene kant zijn Amerikanen druktemakers die al heel gauw moord en brand schreeuwen, maar deze schreeuw is wel heel luid. Ik vraag me dus af hoe dat nou zit. De Beemers voor de VS worden toch ook gewoon in dezelfde fabriek gemaakt in Duitsland? Zou het misschien kunnen zijn dat het gros van de Amerikanen veel te zwaar is en hun wegen heel erg slecht? Ook hoor ik van Nederlanders in de VS dat zij het vaak niet zo nauw nemen met onderhoud. Vandaar dat ze vaak rommel bij de motorolie gooien zodat ze veel langer door kunnen rijden tussen oliewissels (want dat is het enige onderhoud dat ie nodig heeft, right?)
Kan iemand hier een licht over schijnen? Zijn die Amerikanen gek?
Zijn wij zo'n mak volkje dat we een gebroken kardan op zo'n dure motor normaal vinden of komt het hier gewoon niet of nauwelijks voor?
Aan de ene kant zijn Amerikanen druktemakers die al heel gauw moord en brand schreeuwen, maar deze schreeuw is wel heel luid. Ik vraag me dus af hoe dat nou zit. De Beemers voor de VS worden toch ook gewoon in dezelfde fabriek gemaakt in Duitsland? Zou het misschien kunnen zijn dat het gros van de Amerikanen veel te zwaar is en hun wegen heel erg slecht? Ook hoor ik van Nederlanders in de VS dat zij het vaak niet zo nauw nemen met onderhoud. Vandaar dat ze vaak rommel bij de motorolie gooien zodat ze veel langer door kunnen rijden tussen oliewissels (want dat is het enige onderhoud dat ie nodig heeft, right?)
Kan iemand hier een licht over schijnen? Zijn die Amerikanen gek?